Slitsomt med disse blødningene

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Flere som opplever til stadighet å ha småblødninger?
I flere dager nå ser jeg at jeg blør litt på morgenen, ikke mye og det er bruntlig, så det har jo da stoppet opp sånn sett.

Nå har jo jeg til min store frustrasjon blødd en del dette svangerskapet. Men hver gang jeg ser det går man jo litt i kjelleren.

Det jeg nå sitter å lurer på er om dette er kroppen som ikke tåler så mye for tiden. Jeg har vært superfornøyd med å være 100 % på jobb til nå, men tanken slår meg jo om jeg burde snakke med legen om evt sykemeld?! For meg personlig er dette litt traust å måtte be om og vil bety problemer for jobben. :/ Men uansett, baby kommer i første rekke.

Setter pris på erfaringer og tips :)

Jeg hadde veldig mye brun utflod de første ukene og det stoppet etter at jeg ble sykemeldt og holdt meg i ro. Det skapte problemer for arbeidsplassen min, så det satt langt inne for meg. Jobbet noen uker mer enn jeg Kansje burde ha gjort før legen ble streng med meg.

Jeg har også hatt noen småblødninger i dette svangerskapet med friskt blod. Aner ikke hvorfor det skjer, men som deg blir jeg like stresset hver gang!
Er sykemeldt 20% til ferien (2 uker igjen) så får jeg se etter ferien om jeg får noe mer sykemeldt.
Er ofte "trøtt" i magen... Viss det ga noe mening :p

Etter begynnende blødning i går, som da ville vært blødning nummer fire i rekken, dro jeg på gyn pol denne gangen og fikk en snar sjekk. Jm var sint for at legen ikke sykmeldte meg første gang. Jeg hadde ingenting på jobb å gjøre og burde ta det med ro. Kan hende det er ekstra viktig siden dette var prøverør. Men hun ba meg komme meg hjem med en gang. Unngå å løfte eldste for mye. Her er morkaken litt foran åpningen og sannsynligvis synderen for alle blødninger. Sa faktisk i fra til legen at det skjedde hver gang jeg var i aktivitet, men det ble aldri videre utredning. Nå er jeg sykmeldt frem til oul. Får lage middag, men skal ikke styre rundt for mye.

Det jeg vil frem til er at du ikke må ha dårlig samvittighet for jobben. Er baby og deg som er viktigst nå. Ville tatt i mot en sykmelding om det er anbefalt i ditt tilfelle.

Og jeg har en stillesittende jobb, men man styrer jo litt læll. Og hun sa at jeg skulle ligge mye i ro.

Takker for svar dere. Ja får vel komme meg til jordmor snart også, jeg har liksom så god tid til sånt denne gangen. Denne lille spiren er jeg livredd for å miste da vi ikke akkuratt får dette så lett til. Får heller prøve å kjenne godt på kroppen og heller være veeldig forsiktig. Men jobben min handler jo om å være på beina og sjaue litt, så vanskelig å ikke dra det litt for langt. Merker her at blødningene kommer fort om jeg styrer for mye eller etter sex ( som ikke står så høyt i kurs for tiden grunnet dette). Håper dette gir seg, både lege og gyn var veldig rolig til dette da alt så greit ut med baby og livmorhalsen.

Da er det bestemt, mer småblødninger. Ringer legen til helga! :/ Skal endelig høre på kroppen nå

Ooooog da var jeg sykemeldt 100 % i to hele uker. Jeg har også ferie etter dette så er lenge til jeg skal tilbake på jobb. Jeg er så merkelig, for meg var det et lite sjokk å bli fullt sykemeldt at jeg måtte holde tårene tilbake, får jo så dårlig samvittighet, men er jo egentlig glad for det, og baby er jo prio 1. Reiste hjem og sovnva på sofaen så tydelig at jeg har litt godt av dette.

Back
Topp