Irriterende feil folk sier...

Eller polti... Da blir jeg gal :)

Skulle akkurat til å nevne den.
Polti blir sagt her, men skrives selvfølgelig riktig :p

Mange dialekter man kutter ut enkeltbokstaver i, og om man skal pirke på alle dialekter så finner man MANGE feil ;)

Men hørte for en stund siden at ei påstod at skjøtt osv er dialekt i Østfold. DET er veldig feil:p

Last edited:
Siden det er så mange som nevner bruken av "hun" og "henne" må jeg legge til "meg." "Meg og Ole skal på kino." Det heter "jeg og Ole skal på kino." Helt merkelig at folk ikke klarer å bruke de ordene riktig O.o

Siden det er så mange som nevner bruken av "hun" og "henne" må jeg legge til "meg." "Meg og Ole skal på kino." Det heter "jeg og Ole skal på kino." Helt merkelig at folk ikke klarer å bruke de ordene riktig O.o

Og skal man pirke ekstra der, så heter det vel også "Ole og jeg" :D
Veldig mange som bytter om der og

Og skal man pirke ekstra der, så heter det vel også "Ole og jeg" :D
Veldig mange som bytter om der og

Hehe..skulle akkurat til å skrive det. Man skal alltid nevne andre personer først, og så seg selv sist. I alle fall skriftlig.

Siden det er så mange som nevner bruken av "hun" og "henne" må jeg legge til "meg." "Meg og Ole skal på kino." Det heter "jeg og Ole skal på kino." Helt merkelig at folk ikke klarer å bruke de ordene riktig o_O
Ja, det er merkelig! Irriterer vettet av meg også! :)

Det stemmer faktisk folk syns henne ( i Oslo og Akershus regionen ) høres penere ut. Subjekt og objektsform er på vei ut. Skille mellom han og ham er nesten borte. (Hilsen språknerd med bachelor i nordisk språk )

Jeg blir aggressiv når folk sier henne istedet for hun.

Svigersøster og svigerbror er helt forferdelig å høre/lese. Det heter svigerinne og svoger!!

Min bestemor sa PIKKSTOL, det heter jo pistol, skrek onkelen min. Hun ble mye ertet for det :D

Barne-tv er jo helt kreisi. De bruker jo dubbere som ikke klarer å si kj-lyden. Det synes jeg er mildt sagt irriterende. Thomas-toget er jo forøvrig i ny drakt siden jeg var barn. Ny sang og greier. Bedre før! :p
Jaaaa, jeg blir gal av sangen i Jake og sjørøverne, de sier kjørøver! :eek:

Kjenner jeg er utrolig nysgjerrig på hva det er du sier nå :D
Det kan bli f.eks hallisjusjonere, hallisisinuere o.l., det blir aldri rett!:mad:
Jeg fatter ikke hvorfor, for ellers finnes det ikke ord jeg plages med. Det er akkurat som en blindspot i hjernen min, jeg klarer bare ikke lære det ordet :confused:

Det kan bli f.eks hallisjusjonere, hallisisinuere o.l., det blir aldri rett!:mad:
Jeg fatter ikke hvorfor, for ellers finnes det ikke ord jeg plages med. Det er akkurat som en blindspot i hjernen min, jeg klarer bare ikke lære det ordet :confused:

Min svigermor har det slik med mange ord. Ibuprofen blir noe helt annet ^^
Det er utrolig festlig når vi er sammen med min mann og svigerfar, men når det bare er oss to så overser jeg det og prøver å finne ut hva det er hun sier uten å si noe til henne.

Her jeg bor nå sier de "ka sa ho?". Veldig irriterende at de ikke kan si "hva sa du?" :p

Back
Topp