SETE NR 2

Bkno9087872

Forelsket i forumet
Vi skal nå gå over til sete nr 2, nå har vi den for nyfødt(0-13kg) men bilen har ikke isofix. Hvilket sete anbefaler dere?

BeSafe IZi Plus! Festes med sikkerhetssele og dem kan sitte baklengs til de veier 25 kg :)

Vi har både besafe izi pluss og britax maxway. Dette fordi vi kjøpte besafe først til min bil men det passet ikke i mannen sin bil. Så ble to seter også for å slippe å flytte setet hele tiden. Nå har vi ingen av dem siden den ene er for liten og den andre er snudd.

Har du prøvd begge? Har du isåfall en favoritt? Faller hodet frem når hun sover?
Jeg har selv izi modular å jeg vil absolutt ikke bytte det ut, isåfall måtte det vært mot Cybex Sirona M

Ikke veldig mye, men det kan brukes begge veier i samme base med isofix. Og har mange forskjellige stillinger

Sirona hadde jeg lyst på, fordi det er kjekt at du kan roterte sete, men ikke bra med den mageputa når du bruker det forovervendt, men på den nye Sirona m, så er det 3 punkts seler framover

Vi har besafe og liker ikke selen der. Så jeg ville nok hatt britax maxway

Jeg har selv izi modular å jeg vil absolutt ikke bytte det ut, isåfall måtte det vært mot Cybex Sirona M

Ikke veldig mye, men det kan brukes begge veier i samme base med isofix. Og har mange forskjellige stillinger

Sirona hadde jeg lyst på, fordi det er kjekt at du kan roterte sete, men ikke bra med den mageputa når du bruker det forovervendt, men på den nye Sirona m, så er det 3 punkts seler framover
Jeg trodde det var akkurat den puta som var så bra med sirona. Når barn sitter forovervendt var det farlig å bruke de integrerte selene, og derfor skulle puten fordele et eventuelt trykk over et større område som en airbag. Hva gjør det negativt? Går det an å snu sirona m også da?

Jeg er tidlig ute å spør, fordi jeg tenker at hvis jeg vil ha sirona som sete nr 2 ser jeg ikke poenget med å kjøpe modular babysete. Kjøper jeg modular, så blir det jo begge stolene. Har kun hatt besafe til gutten min, og de to stolene han har vokst fra har jeg vært misfornøyd med. Så egentlig lite positivt å si om besafe, men kan jo hende de nye modellene er forbedret på de punktene

Jeg trodde det var akkurat den puta som var så bra med sirona. Når barn sitter forovervendt var det farlig å bruke de integrerte selene, og derfor skulle puten fordele et eventuelt trykk over et større område som en airbag. Hva gjør det negativt? Går det an å snu sirona m også da?

Jeg er tidlig ute å spør, fordi jeg tenker at hvis jeg vil ha sirona som sete nr 2 ser jeg ikke poenget med å kjøpe modular babysete. Kjøper jeg modular, så blir det jo begge stolene. Har kun hatt besafe til gutten min, og de to stolene han har vokst fra har jeg vært misfornøyd med. Så egentlig lite positivt å si om besafe, men kan jo hende de nye modellene er forbedret på de punktene
Ja den mageputa er sikkert bra for noen, men et vennepar av meg brukte den på 2 åringen sin, å de tok tak i beinet å da sklei hu bare under puta. På nye Sirona er det bilens seler du skal bruke forovervendt. Sikkert en grunn til at de har endret det. Den kan vennes ja :)

Så hadde heller kjøpt den nå, isteden for modular. Selv om sete er kjempebra og skiller seg ut fra de andre besafe. Du kan jo kjøpe babysete uten å kjøpe det andre :)

Ja den mageputa er sikkert bra for noen, men et vennepar av meg brukte den på 2 åringen sin, å de tok tak i beinet å da sklei hu bare under puta. På nye Sirona er det bilens seler du skal bruke forovervendt. Sikkert en grunn til at de har endret det. Den kan vennes ja :)

Så hadde heller kjøpt den nå, isteden for modular. Selv om sete er kjempebra og skiller seg ut fra de andre besafe. Du kan jo kjøpe babysete uten å kjøpe det andre :)
Oi, ja det er jo ikke så bra, spesielt hvis man har de liggende litt bakover. Men det må man jo nesten prøve seg frem med med stol nr 2, jeg tenkte bare at hvis man først vil gå for modular, så er det jo best å kjøpe begge stolene, så man slipper flere forskjellige baser. Hvis jeg feks kjøpte cybex sin babystol med base, og deretter besafe modular i-size med base så blir det mye penger ja :p

Ja jeg syns også den ser veldig bra ut, ser ut som den skiller seg litt ut. Både baby og småbarnsstolen ser ut til å ha bedre liggestilling enn mange andre, og det er noe jeg kommer til å legger stor vekt på, fordi når gutten min var liten var det et stort problem at hodet hans falt fremover.
I tillegg helt genialt at sirona kan snues mot døråpningen, fordi jeg sliter så med ryggen, det er ganske tungt å løfte et barn inn i en bilstol :)

Back
Topp