Hva ville dere betalt?

Som du ser : minimum 500, de jobber jo ikke akkurat hele tiden. Det står 6-7 t men mest sannsynlig mindre.
Regner med de får mat også, er der 5 t så hadde jeg vært happy selv for 500.

De må jo bære der hele tiden, så da er de på jobb hele tiden. Jeg skjønner jo hvorfor lønningene i hotell- og resturantbransjen er lave når jeg ser slike holdninger.

Selv tar jeg forresten 2000kr for et selskap. Jobber med det ellers, og jeg gidder ikke å bruke en hellig frikveld på veldedighetsarbeid ;) ingen som har hatt problemer med den prisen :)

Ja, det er klart. En slik småjobb betyr jo ikke noe.

Nå er det jo ikke snakk om at de skal organisere kjøkkenet heller da, men hjelpe til med å rydde unna litt.

Hadde fint gjort en slik jobb for 100 kr timen skattefritt jeg. Har ikke så mye mer etter skatt selv i min faste jobb, hvor det er langt mer ansvar.

Nå er det jo ikke snakk om at de skal organisere kjøkkenet heller da, men hjelpe til med å rydde unna litt.

Hadde fint gjort en slik jobb for 100 kr timen skattefritt jeg. Har ikke så mye mer etter skatt selv i min faste jobb, hvor det er langt mer ansvar.

Og den jobben er ikke verdt noe den da?

Du sitter vel igjen med feriepenger og pensjon etter din faste jobb..

Og den jobben er ikke verdt noe den da?

Du sitter vel igjen med feriepenger og pensjon etter din faste jobb..
Absolutt ikke det det går på. Jo mer ansvar, jo mer betalt. Sånn er det vel i alle jobber. Har mer med hva man faktisk har råd til også da. Om folk takker nei, så er jo det opp til dem.

Ingenting å diskutere egentlig. Vi er bare uenige.

Hos oss var de i 5 timer og de fikk også mat. De fikk 1000 kr hver som takk for hjelpa da. De passa da på å få maten ut og maten inn og rydde og vaske opp. Hadde koldtbord, så alt var klart der også. De ville ikke ha noe egentlig da, men jommen var det mye jobbing med å rydde unna og styre der.

Absolutt ikke det det går på. Jo mer ansvar, jo mer betalt. Sånn er det vel i alle jobber. Har mer med hva man faktisk har råd til også da. Om folk takker nei, så er jo det opp til dem.

Ingenting å diskutere egentlig. Vi er bare uenige.
Er desverre ikkje slik at masse ansvar fører til høg lønn. Helsing sjukepleiar;)
Men er ellers enig med deg, det er jo berre å takke nei viss ein ikkje vil:)

Er desverre ikkje slik at masse ansvar fører til høg lønn. Helsing sjukepleiar;)
Men er ellers enig med deg, det er jo berre å takke nei viss ein ikkje vil:)

Var ikke det jeg sa heller. Som nevnt over her, så har jeg ikke så veldig høy lønn selv selv om jeg til tider står ansvarlig for hele bedriften, har svennebrev og bachelorutdannelse ;)
Men innenfor et yrke så vi jo gjerne lønnen være høyere jo høyere på stigen man er, uansett om det er lavt i forhold til andre yrker.

Men om jeg skulle hatt noen til å gjøre en slik jobb for meg, så ville jeg betalt mer om de skulle hatt ansvaret for kjøkkenet :)

Last edited:
500 er for lite... 14-åringer, ok.. Men voksne, som gjør det for pengene(ikke bekjente), da ville jeg gitt en tusenlapp. Men da forventer jeg også at det skal være strøkent når de drar. Har jobbet med servering selv, såpass må det være!!

500 er for lite... 14-åringer, ok.. Men voksne, som gjør det for pengene(ikke bekjente), da ville jeg gitt en tusenlapp. Men da forventer jeg også at det skal være strøkent når de drar. Har jobbet med servering selv, såpass må det være!!

Amen! Tror faktisk ikke folk skjønner hvor mye jobb det er med selskap uansett om maten er klar eller ikke..

Amen! Tror faktisk ikke folk skjønner hvor mye jobb det er med selskap uansett om maten er klar eller ikke..
Jeg har servert i flere selskap så jeg vet hvor mye det kan være å gjøre
Jeg synes likevel 100 kr t holder og det er også det som er vanlig om man skal betale noen.

Jeg har servert i flere selskap så jeg vet hvor mye det kan være å gjøre
Jeg synes likevel 100 kr t holder og det er også det som er vanlig om man skal betale noen.

Det er nok ulik praksis rund om skjønner jeg ;)

Back
Topp