Tusenfryd og gravid

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Finnes det noe man kan gjøre når man er gravid på tusenfryd?
Snuppa er 98 cm så er jo begrenset hva vi eventuelt kunne tatt av karuseller bare der, men er ting som tømmerrenna trygg?

Redd jeg bare kommer til å stå å se på de andre ha det morsomt.

Kari Traa hoppet jo i fallskjerm gravid, så vil tro en tur i tømmerrenna skal gå bra. ;) Har du sjekket nettsidene? Leeeenge siden jeg har vært der nå. Men du kan vel ta Sverre-huskene om du får plass oppi der med magen. :)

Jeg fikk ikke lov til noe gøy, sånn il tempo extra gigante og den der digre svevende båten og andre ting som gravid i hunderfossen. "rafting" var vel lov. Så tømmerrenna sikkert men ikke så mye med action.

Var på tusenfryd sist sommer :) var da ca 10 uker, tok stort sett alt utenom de 2 "værste" ;)

Kari Traa hoppet jo i fallskjerm gravid, så vil tro en tur i tømmerrenna skal gå bra. ;) Har du sjekket nettsidene? Leeeenge siden jeg har vært der nå. Men du kan vel ta Sverre-huskene om du får plass oppi der med magen. :)
Prøvd å sjekke nettsidene men de er ikke spesielt informative på akkurat det dessverre :(

Jeg fikk ikke lov til noe gøy, sånn il tempo extra gigante og den der digre svevende båten og andre ting som gravid i hunderfossen. "rafting" var vel lov. Så tømmerrenna sikkert men ikke så mye med action.
Fikk du ikke tatt eventyrskipet? :o

Fikk du ikke tatt eventyrskipet? :o
Nei. Det var ikke for gravide på alle gøye ting... Sikkert "just in case", det var ikke for de med ryggproblemer og div andre forbehold også

Nei. Det var ikke for gravide på alle gøye ting... Sikkert "just in case", det var ikke for de med ryggproblemer og div andre forbehold også
Ok, trodde den var såpass rolig at det ikke skulle være et problem. Så på nettsidene av den var til de over 90 cm også.

Prøvd å sjekke nettsidene men de er ikke spesielt informative på akkurat det dessverre :(

Står lite på nettsidene, men står faktisk "ikke anvefalt for gravide" på omtrent alle karusellene. Spurte om dette når jeg var der og de har skrevet det pga selene i karusellene som kan klemme på magen... Så om du ikke har særlig mage ennå går det nok greit ;)

Står lite på nettsidene, men står faktisk "ikke anvefalt for gravide" på omtrent alle karusellene. Spurte om dette når jeg var der og de har skrevet det pga selene i karusellene som kan klemme på magen... Så om du ikke har særlig mage ennå går det nok greit ;)
Er i uke 21 og vil eventuelt være om noen uker så magen er vanskelig å skjule :o

Finnes det noe man kan gjøre når man er gravid på tusenfryd?
Snuppa er 98 cm så er jo begrenset hva vi eventuelt kunne tatt av karuseller bare der, men er ting som tømmerrenna trygg?

Redd jeg bare kommer til å stå å se på de andre ha det morsomt.

Når jeg gikk gravid var jeg i tusenfryd i slutten av juli (fødte i august) fikk jeg honørbillett :P du kan egentlig ikke ta en skit der men jeg tok tømmerrenna :P de sa at det ikke var anbefalt men det var opp til meg :)

Ja, man får rabatt på billetten siden det er så lite man kan ta. Men samme som over, tok tømmerrenna :)
Og de bilene som kjøres av seg selv som et for de bitte små. Hvis været er fint og dere er flyttet kan det være deilig å sende ungene med en annen voksen og parkere rompa i bassenget?

Er vell kun tømmerrenna en kan ta.
De andre bør man vel ikke ta pga av kreftene som er i sving.
Kan umulig være bra for babyen.
Kan jo kanskje hende at babyen blir slenkt litt rundt eller blir stresset og snur seg eller setter seg fast i navlestrengen på noe måte..
Nei skumnelt å gamble på det.

Jeg tok tømmerrenna i dyreparken for en måneds tid siden og da var jeg ca 30 uker på vei. De sa ingenting på at jeg var gravid der ihvertfall og det gikk fint:-)

Ja, man får rabatt på billetten siden det er så lite man kan ta. Men samme som over, tok tømmerrenna :)
Og de bilene som kjøres av seg selv som et for de bitte små. Hvis været er fint og dere er flyttet kan det være deilig å sende ungene med en annen voksen og parkere rompa i bassenget?
Når jeg gikk gravid var jeg i tusenfryd i slutten av juli (fødte i august) fikk jeg honørbillett :P du kan egentlig ikke ta en skit der men jeg tok tømmerrenna :P de sa at det ikke var anbefalt men det var opp til meg :)
Får såpass mye i rabatt med svensk Coop medlemskap så ikke bekymret for prisen, mest at det er kjedelig å bare sitte og se på ;)

Men greit å eventuelt vite hvordan det eventuelt blir

Er vell kun tømmerrenna en kan ta.
De andre bør man vel ikke ta pga av kreftene som er i sving.
Kan umulig være bra for babyen.
Kan jo kanskje hende at babyen blir slenkt litt rundt eller blir stresset og snur seg eller setter seg fast i navlestrengen på noe måte..
Nei skumnelt å gamble på det.
De med krefter i sving som vanlige berg og dalbaner ville jeg ikke tatt. Men slik som tømmerrenna er det jo ikke mye krefter i og er jo andre som barn kan ta uten mye krefter men hva som eventuelt var mulig å ta

De er nesten nødt til å si at ingenting er anbefalt, fordi de kan jo ikke anbefale det til gravide, det har de jo ikke kompetanse til :p
Tror heller du kan snakke med jordmor/lege før du drar

Ei jeg kjenner kjørte Telemark med hopp og greier, frigjøring ned et bratt fjell, da hun var 8 mnd på vei. Ville ikke gjort det selv for å si det sånn, men alle er jo forskjellige, og er du ellers frisk kan kroppen tåle mye mer enn mange gir uttrykk for.
Ei i familien fikk derimot ikke lov til å gå engang etter uke 19, sengeleie. Jordmoren som kjenner deg og ditt svangerskap kan nok gi deg et bedre svar

Ellers så er det jo gjerne en del bråbremsing. Ikke så bra med bøylen inntil magen da. Får bli 50 turer på den store karusellen ved inngangen. :p
Haha men snuppa på 4 liker ikke sånne typiske karuseller som går sakte. ;)

Back
Topp