Hva skal vaskes?

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Det lurer jeg på. Jeg tenker at klær og sengetøy er en selvfølge,selv om dette jo er kjøpt nytt. Så leser jeg at noen vasker dyner,bilstoltrekk,vognposer etc. og da blir jeg litt usikker.. Er det nødvendig? Vi har kjøpt brukt vogn, burde jeg vaske den? Isåfall hva,og hvordan?:p

Det lurer jeg på. Jeg tenker at klær og sengetøy er en selvfølge,selv om dette jo er kjøpt nytt. Så leser jeg at noen vasker dyner,bilstoltrekk,vognposer etc. og da blir jeg litt usikker.. Er det nødvendig? Vi har kjøpt brukt vogn, burde jeg vaske den? Isåfall hva,og hvordan?:p
Vogntekstiler pleier å kunne tas av på de fleste vogner tror jeg. Har alltid vasket på 40grader håndvaskprogram med veldig lite sentrifuge. Har brukt parfymefritt vaskemiddel men ikke mykner. Impregnert etter tørk :) Står kanskje vaskeanvisning i vogna?

Hei!

Bilstoltrekk er ikke nødvendig å vaske når det er nytt, men dynen bør vaskes, og vognen også.
Ta av det som kan tas av for vasking, og bruk våt klut på resten, evt. med litt mild såpe på, og skyll godt.
Vognposer bør sendes til rens, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det med en helt ny en.
(Vi kjøpte brukt.)

Ellers vasket jeg over stellebord, seng, stoler, lekegrind og alle bamser, leketøy osv. :)

Hei!

Bilstoltrekk er ikke nødvendig å vaske når det er nytt, men dynen bør vaskes, og vognen også.
Ta av det som kan tas av for vasking, og bruk våt klut på resten, evt. med litt mild såpe på, og skyll godt.
Vognposer bør sendes til rens, men jeg vet ikke om jeg hadde gjort det med en helt ny en.
(Vi kjøpte brukt.)

Ellers vasket jeg over stellebord, seng, stoler, lekegrind og alle bamser, leketøy osv. :)
Vasker sengesettene til vogn og vugge, men ikke selve dundynene? De er jo helt nye...

Vi har bare luftet dyna :) Skal jo trekk på uansett!

Hva med madrass til vogn?
Har dere kjøpt egen madrass til vogna? Må der det? Jeg har ikke tenkt på det... Fulgte med en sånn relativt tynn madrass i den nye Emmaljunga Edge Duo. Tenkte å ta laken og saueskinn på toppen. Blir det for hardt?

Har dere kjøpt egen madrass til vogna? Må der det? Jeg har ikke tenkt på det... Fulgte med en sånn relativt tynn madrass i den nye Emmaljunga Edge Duo. Tenkte å ta laken og saueskinn på toppen. Blir det for hardt?
Kjøpte ny vogn og da fulgte madrass med. Også har jeg bestilt en ny madrass til vogn nr to som er emmaljunga super nitro. Man må vel ikke bestille ny,men jeg ville ha ny madrass. Di madrassene som følger med er tynne,men jeg tror det skal være bra nok.

Tror ikke det er nødvendig å vaske nye dundyner. I butikken sa de at det holdt å lufte dem. Bilstoltrekket ville jeg heller ikke vasket om stolen er ny. Det er som regel noe herk å få på igjen.

Jeg vasker dyner og madrasstrekket som storebror har brukt, og tar en klut over vogna og vugga.

Vasker også klærne på 40 grader før bruk

Jeg vasker dyner og puter ( også til voksne) på 60 grader og så i tørketrommel.

Jeg vasker dyner også, men det er fordi jeg reagerer fort på nye tekstiler selv, og sønnen min har atopisk eksem. :)

Madrassen som følger med vognen er helt fint å bruke, den er jo laget for vognen, og babyens behov. ;)
Det blir ikke for hardt, babyen veier ikke så mye den perioden h*n bruker vogna, og etterhvert, når du skal bytte til sportsvogn, er det enda mindre "padding." ;)

Hva med madrass til vogn?
Jeg vasker dyner også, men det er fordi jeg reagerer fort på nye tekstiler selv, og sønnen min har atopisk eksem. :)

Madrassen som følger med vognen er helt fint å bruke, den er jo laget for vognen, og babyens behov. ;)
Det blir ikke for hardt, babyen veier ikke så mye den perioden h*n bruker vogna, og etterhvert, når du skal bytte til sportsvogn, er det enda mindre "padding." ;)

Jeg har pratet med BabyComfort som er forhandler av Emmaljunga.
De selger ikke de "tykke" madrassene lenger (vi kjøpte en slik sist i 2013).
De anbefaler å bruke den "tynne" som følger med vogna + skinn om man ønsker noe ekstra

De anbefaler å bruke den "tynne" som følger med vogna + skinn om man ønsker noe ekstra
Det er det jeg har funnet ut jeg vil gjøre. Tenkte å kjøpe skinn på Babybanden i går, men de har jo ikke de korthårete :( Deter vel de som er best i vugge/vogn til baby? Vasker dere disse også hvis de ligger inne i plast? :)

Det er det jeg har funnet ut jeg vil gjøre. Tenkte å kjøpe skinn på Babybanden i går, men de har jo ikke de korthårete :( Deter vel de som er best i vugge/vogn til baby? Vasker dere disse også hvis de ligger inne i plast? :)
Jeg har kjøpt den langhårete...funker den og, eller?o_O

Den madrassen jeg kjøpte var ikke veldig tynn,men ikke direkte tykk heller. Det var fra emmaljunga.

Vasker dere nye ulldresser til å ha utenpå klærne også? Den kommer jo ikke i direkte kontakt med huden.

Back
Topp