9 kilosgrense på bilsete.

Hei!
Jenta mi er blitt 8965gr. Vi skal kjøre til Danmark om to dager. Uten å høres helt hysterisk ut...kan vi bruke sete nr 2 istedenfor babysetet nå? Det er jo fra 9 kilo. Grensen er vel satt for en grunn (noen som veit hvorfor det et akkurat 9 kilo?) :)

Sete nr to er jo vekt med klær.
Så har dere veid med klær?
Tror nok uansett hun kan bytte om hun sitter mye bedre i det sete :)

Hun ble veid uten klær :) Men nå fant jeg ut at setet er visst fra 0 til 18 kilo, ikke fra 9 som jeg trodde. Så we are good ;)
Vanlig feil å ta :)
Men viktig at de sitter godt spesielt på lange turer som det gjerne blir på sommeren :)

Om det var fra 9 kilo var det trolig et eldre sete for fremovervendt ettersom tidligere regler (og seter godkjent etter der reglene er i salg enda) tillater fremover fra 9 kg

Er et rent bakovervendt sete fra 2011 :)
Jepp, og derfor fra 0. (2011 er "eldre" i denne sammenheng da. De nye reglene er 2015)

Seter fra 9 kg henger somregel sammen med reglene for fremover.
Men det finnes bakover fra 9 kg også da, det gjør det. Så alltid viktig å sjekke

Men dette setet kan dere fint bruke. God tur :-)

Hei!
Jenta mi er blitt 8965gr. Vi skal kjøre til Danmark om to dager. Uten å høres helt hysterisk ut...kan vi bruke sete nr 2 istedenfor babysetet nå? Det er jo fra 9 kilo. Grensen er vel satt for en grunn (noen som veit hvorfor det et akkurat 9 kilo?) :)
Grensen på 9 kg er bare forovervendt. Du kan fint sette henne i sete nr 2, men da bakovervendt.

Grensen på 9 kg er bare forovervendt. Du kan fint sette henne i sete nr 2, men da bakovervendt.
Trodde jeg også, helt til jeg kom på at vi har maxway, ene og alene bakover, 9-25....

Er rent bakovervendt sete, og for meg er det uaktuelt å snu henne før hun er 4 år :) Det virker som du veit en del om det meste...du har ikke tilfeldigvis noe peiling på om man kan justere isofixbena på setet? Skulle hatt litt mindre beinplass til vesla (hun rekker ikke ut av setet engang) og det hadde vært deilig å ha liiiitt mer plass i setet foran ;) Det er Besafe izi kid X3 :)

Er rent bakovervendt sete, og for meg er det uaktuelt å snu henne før hun er 4 år :) Det virker som du veit en del om det meste...du har ikke tilfeldigvis noe peiling på om man kan justere isofixbena på setet? Skulle hatt litt mindre beinplass til vesla (hun rekker ikke ut av setet engang) og det hadde vært deilig å ha liiiitt mer plass i setet foran ;) Det er Besafe izi kid X3 :)
Ja det er knapper på sidene som på det nederste bildet

Back
Topp