Hva går i tørketrommelen?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Alt som ikke er impregnert eller for stort å dytte inn med unntak av:
Ull
Bunad
Silke
Dressene til mannen
Slips
Hjemmestrikk

Så og si all kokevask, klær som jeg har funnet ut tåler finvask-tørk (ikke fine kjoler og topper, t-skjorter med store print, men vanlige bomullstopper og de fleste bukser går)

Alt som ikke er impregnert eller for stort å dytte inn med unntak av:
Ull
Bunad
Silke
Dressene til mannen
Slips
Hjemmestrikk

Så du tar alt babytøy osv? Er så redd det skal bli stygt men er jo døden å henge opp da, blir som regel en maskin om dagen med bare babytøy,tepper og gulpekluter...

Håndklær, sengetøy, undertøy, arbeidstøy og baby/småbarnsklær av bomull (orker ikke å henge opp alle de små plaggene o de brukes jo uansett så kort tid at de ikke blir utslitte - dessuten blir de så myke og gode! ;) ) går i trommelen hos oss

her puttes sengeklær håndklær sokker truser ect i tørketrommelen :) resten henges opp :) har funket så langt :p

Håndklær, undertøy, sengetøy og det meste av mannens tøy + litt av mitt og ungenes. Nå på sommerhalvåret pleier jeg bare henge opp alt av klær, både vårt og mannens, tørker så fort når det er litt temperatur uansett. :)

Sokker, truser, håndklær og kluter. Putevar, men som regel ikke dynetrekk...blir nesten alltid bare en klump med klær inni. T-skjorter uten trykk.

Hiver ullpledd og andre ullplagg i trommelen når det er blitt tørt for å få av hår og lo. Jeg hiver det aller meste i trommelen. Ulempen er bare at da må jeg styrke klærne etterpå.

Undertøy, sengetøy, håndklær, vanlige bomull klær uten trykk :)
Mannens fine t shorter blir derimot hengt opp i varmerommet for han er utrolig redd for dem. Også blir syntetiske klær så statiske at de blir hengt opp! :)

Men nå har vi et rom med en diger vifte som imiterer en varm sommerdag så får tørket klærne ganske kjapt uansett :)

Håndklær, sengetøy, truser går i tørketrommelen. Resten henges opp.
Hater å brette klærne når de er tørre, så kan fint henge 1 dag lengre :P

Håndklær, kjøkkenhåndklær, kluter, det meste av ren bomull også våre klær.

Det som ikke går i trommelen er

Ull
Syntetiske stoffer
Blandings stoffer
Fleece
Jeans
Spesial klær

Back
Topp