Fortelle om andres fødsel/svangerskap

2 søte små

Forumet er livet
Januarskatter 2015
Augustbarna 2021
På facebook, instragram osv. Kunne du fått deg til å gjøre det før de vordene/nybakte foreldrene selv evt hadde fått annonsert nyheten?
Har en diskusjon blant vennegjengen hvor det diskuteres at selvsagt er det foreldrene sin oppgave å annonsere slike nyheter hvis de føler for det mens noen unnskylder seg med at de er jo bare så glade på foreldrenes vegne og dermed føler de kan komme foreldrene i forkjøpet og annonsere til omverden at de er gravide eller har født. Jeg opplevde bl.a selv at gubben ikke fikk fortalt om graviditeten med førstemann til noen av sine venner fordi en felles venn av oss var så glad på våre vegne at hun tok på seg den oppgaven å fortelle det til alle andre selv om gubben så gjerne ville fortelle det selv (stolt som han var).

Skjønner at folk kan bli glade på foreldrenes vegne altså, men NEI! Med mindre de har sagt det er greit at det blir sagt videre, så syns jeg man skal holde kjeft. Og sosiale medier holder man seg unna til foreldrene har lagt ut noe selv

Last edited:
Skjønner at folk kan bli glade på foreldrenes vegne altså, men NEI! Med mindre de har sagt det er greit at det blir sagt videre, så syns jeg man skal holde kjeft. Og sosiale medier holder man seg til foreldrene har lagt ut noe selv
Helt enig! Annet er bare frekt uansett hva de unnskylder seg med.

Hadde aldri kommet til å gjort det selv, og blitt både sur og skuffet om noen delte vår nyhet før oss. Folk er jammen meg frekke!!

Kun muntlig, hvis man vet og faktisk treffer folk ansikt til ansikt. Jungeltelegraf på den gode, gamle måten, det har jeg ingenting i mot. Men man skal ikke gratulere åpent i sosiale medier før foreldrene selv har lagt det ut.

Mannen var litt rask og skrev på face selv da han ble onkel, men jeg ringte med en gang jeg så det og sa at han måtte ta det vekk. Og det var nok like greit, for de foreldrene legger ikke ut noe som helst om barnet på sosiale medier, det må man respektere. :)

Hvis noen ber meg annonsere det for dem, så gjør jeg det.

Men jeg er sånn sær som ikke legger ut bilder av andre, sjekker dem inn noe sted eller tager dem uten å spørre først.

Dette er noe eg mener er opp til foreldrene :-)

Her har faktisk min gode venninne gått rundt og sagt eg var gravid og hva vi venter. Så eg synest egentlig det var dårlig gjort siden vi har mangen felles venner :-P

Det er frekt.. Kunne kun gjort det om noen BAD meg om å annonsere for meg.. Skal være forsiktig med å gratulere på veggen til folk også...

Synes det er så respektløst og frekt !
Sambo og jeg var blitt enige i at når fødsel var igang skulle KUN kommende besteforeldre få vite, men svigermor tok seg fri fra jobb, dro på pub og fortalte alle det....

Når gutten vår endelig var født tok det noen få minutter fra sambo fortalte alle våre foreldre om det, til en av stesøstrene hans skrev et innlegg om det på facebook. Tagget oss og skrev både klokkeslett og alt..Da lå jeg fortsatt i fødesenga og ble sydd. Så jeg synes ikke noe om det !

Nei, forteller ikke om andres hverdag.
Da jeg hadde født ble jeg veldig glad over alle gratulasjonene som var på facebook. Klokkeslett, bilde osv fikk jeg selv fortelle.
Sto bare enkelt og greit "gratulerer med gutten".

Nei, jeg deler ikke andres nyheter. Men syns ikke det er frekt å gratulere noen.. tenker litt at det er en del av det å være bruker av sosiale medier.

Det er så forbanna dårlig gjort :@ det er ikke forbudt å h litt nettvett. Da jeg var gravid med eldste, skrev broren min at han endelig skulle bli onkel. Mamma skrev at hun endelig hadee blitt bestemor da han var født. Det fikk de svi for begge to, jeg er så flau av å være i slemt med to idioter som det det :@ unnskyldningen var at de var så glade, men det spiller ingen rolle. Dritkult at arbeidsgiveren finner ut om graviditeten på fb.. Syns ikke man skal gratulere folk før de selv har delt nyheten.

Nei, jeg deler ikke andres nyheter. Men syns ikke det er frekt å gratulere noen.. tenker litt at det er en del av det å være bruker av sosiale medier.

Om du gratulerer noen som ikke har delt nyheten selv deler du jo nyheten for dem.

Aldri. Syns ikke det er greit i det hele tatt. Opplevde det selv med første, at ei gammel venninne annonserte det på facebook, og det var ingen god følelse i det hele tatt. Ble faktisk ganske lei meg. Hadde gledet meg til å stolt fortelle våre venner og bekjente om vår nydelige skatt, for så å logge inn og se at det allerede var gammel nytt...

Aldri. Syns ikke det er greit i det hele tatt. Opplevde det selv med første, at ei gammel venninne annonserte det på facebook, og det var ingen god følelse i det hele tatt. Ble faktisk ganske lei meg. Hadde gledet meg til å stolt fortelle våre venner og bekjente om vår nydelige skatt, for så å logge inn og se at det allerede var gammel nytt...

Var også min første september 2015 og hele svangerskapet gikk jeg og gjorde all familie klar over at VI skulle fortelle når skatten vår var ankommet og gledet meg stort til det, men så trosset ene søstra til sambo og svigermor det og fortalte alle likevel..

Var også min første september 2015 og hele svangerskapet gikk jeg og gjorde all familie klar over at VI skulle fortelle når skatten vår var ankommet og gledet meg stort til det, men så trosset ene søstra til sambo og svigermor det og fortalte alle likevel..

Fy søren så dårlig gjort!! :eek: Det går jo ikke an! Herlighet, DA hadde jeg blitt forbanna... Også familie, det er jo nesten det verste! Vi sa ganske klart og tydelig ifra til alle når vi ventet nr 2 at vi ønsker å fortelle selv, heldigvis ble det respektert...

Back
Topp