Dere med flaskebarn...

2725020070603

Glad i forumet
Har dere gode tips til hvordan ta med seg mme på flaske??

Skal avgårde på dagstur og synes mme er utrolig tungvindt :p foreløpig har vi benyttet termos med ferdig kokt vann og pulver i egen boks. Men ser av og til at mødre bare plukker opp ferdig flaske fra veska og gir direkte til barnet. Riktig temperert og alt..
Er det noen form for veske som holder på varmen man kan kjøpe, slik at en kan lage flaskene ferdig på forhånd ??
Evt andre kjekke tips tas imot med takk :)

Det anbefales ikke å oppbevare det varmt da - bare så det er sagt ;)
Dette med å ta med mme ut blir stadig enklere jo lengre tid det går.
Her har jeg f.eks. 130 ml ferdig kokt kaldt vann på flaska. Har med termos med kokende vann som jeg fyller opp til 150 ml. Opp med pulveret, riste også er flaska klar. Går ikke mange minuttene akkurat. Ellers finnes det jo disse ferdigboksene som man faktisk kan gi romtemperert. Frøkna mi derimot godtar ikke det ;)
Bare spør i vei. utrolig hvor greit det går når man kommer inn i rutinene er ihvertfall erfaringen her ;)

Her har jeg f.eks. 130 ml ferdig kokt kaldt vann på flaska. Har med termos med kokende vann som jeg fyller opp til 150 ml. Opp med pulveret, riste også er flaska klar. Går ikke mange minuttene akkurat. Ellers finnes det jo disse ferdigboksene som man faktisk kan gi romtemperert. Frøkna mi derimot godtar ikke det ;)
Bare spør i vei. utrolig hvor greit det går når man kommer inn i rutinene er ihvertfall erfaringen her ;)

Slik har vi gjort det også :) utrolig enkelt med flaske egntlig :p

Jeg er en av de mammaene som kan ta flaska rett opp av veska. Men da har jeg tatt tiden på flaska. Lar aldri melka stå lengre enn 1 time. Jeg har med flasker, pulver, varmt vann på termos og kokt kaldt vann på egen flaske. Eller så bare tar jeg med ferdig mme og heller det rett på flaska og gir. Han ville ikke ha det i begynnelsen men gikk over.

Jeg er en av de du kan se fiske opp en flaske, men da har jeg blandet den rett før vi går ut av døra fordi jeg vet at han skal ha flaska innen 15 min.

Men ellers har jeg fylt med kokende vann på flaska om det er lenger tid til han skal ha (ikke blandet i pulveret altså).

Men som regel er det flaske, termos og ferdig oppmålt pulver. Ellers så er det jo et kjekt alternativ med ferdig mme som man får kjøpt om disse kan brukes :)

Vi gjorde det også sånn eller brukte ferdignan

Jeg er en av de du kan se fiske opp en flaske, men da har jeg blandet den rett før vi går ut av døra fordi jeg vet at han skal ha flaska innen 15 min.

Men ellers har jeg fylt med kokende vann på flaska om det er lenger tid til han skal ha (ikke blandet i pulveret altså).

Men som regel er det flaske, termos og ferdig oppmålt pulver. Ellers så er det jo et kjekt alternativ med ferdig mme som man får kjøpt om disse kan brukes :)
Vi gjorde det også sånn eller brukte ferdignan

Vesla mi vil ikke ha flaska om melka er for kald... :/ ferdig nan går, men må da varmes opp

Jeg har med én stor termos og en pulverdispenser.

Termosen er med ferdig kokt vann som er nedkjølt ned til 37-39 grader.

Det å sjonglere med to forskjellige grader på to ulike flasker er veldig upraktisk for meg.

Last edited:
Jeg hadde flaske med varmepatron
Tok avkjølt kokt vann i flaska, hadde med varmepatron og pulver.
Når guttungen ville ha melk trykket jeg i varmepatronen å ristet i pulveret, venter 3 min og vips mattid :D

Back
Topp