Inn ut inn ut...

Linnis

Glad i forumet
Flere enn meg som må amme babyen sin til den sovner? Her kan vi holde på i timesvis eller så kan det gå fort, men da kan du banne på at mor må inn og ut av rommet for å slenge frem puppen alt fra 2-5 ganger før det blir stille i ca 2/3 timer igjen. (Han tar overhode ikke noe smokke som kan avlaste puppene heller) Jeg fullammer fortsatt å kjenner dette kan være slitsomt til tider for han er jo helt avhengig av meg. Å jada jeg nyter selvfølgelig tiden med han for den flyr jo avgårde men når det står på som verst :)

Jeg ammet henne i søvn ja. Og bruker å ligge der en times tid. Nå har hun sovnet, og da våkner hun vel igjen for mer mat mellom 23 og 24

Jeg ammer lille i søvn. Pleide å våkne hver 2-3 time og få pupp. Siste 5 dager våkner ca. hver time for pupp. Virker som hun vil ha mere kos enn melk. Bruker ikke smokk. Samt vil ligge helt inn til meg.
Må legge meg samtidig med henne, ellers våkner hun etter ett kvarter. Så det er litt uvanlig å legge seg så tidlig (19:30)for en som er vant å være oppe lenge. I hvertfall får nok søvn selv om må våkne hver time siste tiden :-) :-) :-)

Vel, jeg måtte en tur ned nå... NÅ håper jeg hun sover et par timer.

Ja, har vært vant med at han sovner fint selv og sover i 6-8 timer i strekk uten mat. Men nå legger jeg han i 20 tiden, så må jeg nå amme han til han sovner. Evt amme og snike tutten raskt inn mens han fortsatt ligger inntil meg og kose til han sovner. Så pleier han å sove til midnatt og få mat igjen og så amme i tre tiden, seks tiden og så kan han ligge og prate høylytt så amme igjen etter to timer og deretter nesten hver andre time eller oftere hele dagen og så påan igjen! Han har bare lagt på seg ca 300gram på en mnd, men strekt seg veldig! Så han må jo forbrenne noe helt ekstremt. Det er forresten ikke alltid han vil legge seg i 20 tiden heller. Kan holde på i en time, halvannen før han sovner enkelte ganger. Og da er det bare mammaen som funker. Sjelden pappaen er bra nok da desverre :p

Her virker det også som det er for kosen sin skyld og kjenne nærheten for han ligger bare å patter de gangene jeg er inne hos han. Bare de siste 2 ukene han har vært så "intens" jeg kan liksom ikke dra ut en tur omtrent etter han har lagt seg for jeg vet han våkner etter en stund og da er det kun jeg som hjelper. Ammer alt fra 2-4 ganer iløpet av ei natt her også.

A
Ja, har vært vant med at han sovner fint selv og sover i 6-8 timer i strekk uten mat. Men nå legger jeg han i 20 tiden, så må jeg nå amme han til han sovner. Evt amme og snike tutten raskt inn mens han fortsatt ligger inntil meg og kose til han sovner. Så pleier han å sove til midnatt og få mat igjen og så amme i tre tiden, seks tiden og så kan han ligge og prate høylytt så amme igjen etter to timer og deretter nesten hver andre time eller oftere hele dagen og så påan igjen! Han har bare lagt på seg ca 300gram på en mnd, men strekt seg veldig! Så han må jo forbrenne noe helt ekstremt. Det er forresten ikke alltid han vil legge seg i 20 tiden heller. Kan holde på i en time, halvannen før han sovner enkelte ganger. Og da er det bare mammaen som funker. Sjelden pappaen er bra nok da desverre :p
aah skulle ønske jeg kunne snike tutten inn til tider også;) her blir jeg nesten hysterisk på de andre i huset at de må ikke snakke høyt eller trampe hardt i gulvet når vi holder på med legging eller rett etter jeg har sneket meg ut av rommet for det er KUN meg som blir strevende hele kvelden:bored: Hehe uff. Begynner å skifte på han og stelle han rundt halv 7 tiden så er jo klokka bortimot 8 tiden når vi nærmer oss senga så sånn går nå dagene :):hilarious: han legger godt på seg og hadde strukket seg hele 10 cm på 4mnd kontrollen så blir spent å se i morgen når vi skal på 5 mnd kontroll.

Legger Snuppa stort sett våken hver kveld og hun sovner selv, å sover i 6-9 timer for litt pupp og sover i 4-6 timer igjen. Beg fullammer, gir litt grøt imellom, ikke fast. Vært sånn de siste 2 mnd:)

Høres ganske likt ut som hos oss;-) Her har vi stort sett leggetid rundt 7, med stell og amming i foreldresenga. So far so good. Men denne ammerunden pleier å ta sin tid for når hun er trøtt nok så koooser hun seg ved puppen, når jeg endelig tror hun har sovnet og kobler ifra våkner hun litt til og da må jeg frem med andre puppen også. Etter å ha spist godt og lenge på begge sider kan hun legges i vugga, enten sovende eller søvning og vugget forsiktig i søvn. Klokka er ofte nærmere 9 på dette tidspunktet. Da holder hun stort sett til mellom halv 11 og 11 og så må jeg frem med puppen igjen;-) Dvs. det er ikke så mye aleine tid jeg får, så gleder meg allerede til hun kan legges uten pupp! :-D Storesøster var helt lik, så jeg viste heldigvis hva jeg gikk til ;-) I 7 mnds alder la hun seg stort sett uten pupp og innen 9 mnd var leggingen helt perfekt :-)

Har gitt opp å legge han i senga si før jeg legger meg jeg, gidder ikke løpe opp hver gang han våkner. Han får kveldsstell sammen med brødrene mellom 7 og 8, så ligger han heller i vugga på stua mellom puppingen på kvelden, tilbringer mer tid på puppen enn i vugga da men. Etter puppemaraton på kvelden sover han i det minste godt på natta nå, sover fra 11-12 til 5-6 stort sett, og sovner igjen etter amming :)

A

aah skulle ønske jeg kunne snike tutten inn til tider også;) her blir jeg nesten hysterisk på de andre i huset at de må ikke snakke høyt eller trampe hardt i gulvet når vi holder på med legging eller rett etter jeg har sneket meg ut av rommet for det er KUN meg som blir strevende hele kvelden:bored: Hehe uff. Begynner å skifte på han og stelle han rundt halv 7 tiden så er jo klokka bortimot 8 tiden når vi nærmer oss senga så sånn går nå dagene :):hilarious: han legger godt på seg og hadde strukket seg hele 10 cm på 4mnd kontrollen så blir spent å se i morgen når vi skal på 5 mnd kontroll.
Uff ja! Jeg er veldig glad han endelig tok tutten :p han har bare tatt tutt siste mnd egentlig. Men ja blir lettere irritert hvis noen bråker når jeg holder på å legge eller nettopp har lagt Noah. Oooog når jeg og pappaen skal legge oss på samme rommet så lister jeg meg under dynen, mens pappaen bråker med døren og klær og dyne! Så begynner jeg å kjefte med hviskestemmen :p ikke at det hjelper saken akkurat, men blir så sint da :p

Jeg begynte å gi mme i tillegg til amming på kveld så hun skulle sove lenger, og har i mange uker sovet hele natten. Men nå 3 siste dagene har hun våknet kl 12 for mere mat, og da sover hun til ca 7... Håper vi kommer tilbake e vante rytmer igjen :p

Har aldri lagt henne i sengen før vi legger oss. så langt har vi ikke kommet. Tidligere har hun ikke sovnet på kvelden før vi legger oss klokken ti. Nå har hun begynt å sovne i halv 9 tiden, og da sover hun i nestet på stua eller på en av oss hvis hun har behov for det :) hadde vi ikke gjort det sånn måtte vi nok også gått mye frem og tilbake og sånnt styr. Vi ser fremgang i leggerutinene, så det kommer nok tidsnok den tiden da hun klarer å sove alene på rommet til vi legger oss :)

Uff ja! Jeg er veldig glad han endelig tok tutten :p han har bare tatt tutt siste mnd egentlig. Men ja blir lettere irritert hvis noen bråker når jeg holder på å legge eller nettopp har lagt Noah. Oooog når jeg og pappaen skal legge oss på samme rommet så lister jeg meg under dynen, mens pappaen bråker med døren og klær og dyne! Så begynner jeg å kjefte med hviskestemmen :p ikke at det hjelper saken akkurat, men blir så sint da :p
Haha akkurat som her!! Det er jo ikke de som får arbeidet om babyen våkner akkurat :P

Her pysjer vi snuppa ved 18.30 tiden.. Så koser vi litt på stua, tar henne med inn på soverommet, ammer liggende i senga vår.. Også legger jeg henne våken i sin egen seng.. Hun finner søvnen selv, og sovner vanligvis ila 15 min.. Noen ganger må jeg innom 3-10 ganger å putte i smokken da ;-) denne rutinen han vi hatt siden hun var 4-5 uker gammel. Nå sover hun til ca kl 2-3, får pupp, og sover til kl 7 når vekkerklokka ringer :-D

Ammer lille i søvn. Noen ganger sovner hun med en gang, andre ganger er det amming fra kl 19-23/24 før hun sovner helt.

Hadde det sånn med eldsta, ammet henne i søvn og hun kunne våkne ikke mye lengre enn en halvtime etter jeg hadde fått henne til å sovne for så å måtte bruke en til to timer på å få henne til å sovne igjen, HVER GANG! Hele natta igjennom til hun var ca 1 år...
Lillebror er dog mye enklere. Har blitt ammet i søvn i det siste da han har fått brystvegring og natten er den eneste tiden han faktisk vil spise. Men ikke så vanskelig å legge med synging alene.

Her pysjer vi snuppa ved 18.30 tiden.. Så koser vi litt på stua, tar henne med inn på soverommet, ammer liggende i senga vår.. Også legger jeg henne våken i sin egen seng.. Hun finner søvnen selv, og sovner vanligvis ila 15 min.. Noen ganger må jeg innom 3-10 ganger å putte i smokken da ;-) denne rutinen han vi hatt siden hun var 4-5 uker gammel. Nå sover hun til ca kl 2-3, får pupp, og sover til kl 7 når vekkerklokka ringer :-D
Så herlig!:)

Back
Topp