Kvalme

Konradine

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei!
Er ny her inne! Har aldri vært på forum før.. Men når svangerskapskvalmen tvinger en i kne trenger man litt tidsfordriv. Er i dag 10+2 med termin 17 desember. Er det flere ventende julegaver her inne? Og er det flere som sliter med denne hersens kvalmen? Hva fungerer for dere?

Velkommen til oss å gratulerer så mye med spiren din.
Jeg slipper heldigvis unna alt kvalme ol men for min venninne hjalp sitronbrus/sprite å salt kjekt :)

Jeg er 10+4 og termin 16desember (var på tul i går) :)
Blir gøy med en liten førjulsgave

Tusen takk! En veldig uventa spire, vi drev egentlig å venta på oppstart av ivf forsøk nr 2 og vips så hadde vi visst klart det på egenhånd.

Skal prøve tipsene. Har prøvd ingefær uten særlig hell. I dag har vært en av de dagene der jeg ikke makter å stå opp og bare ligger i fosterstilling og henger over doskåla. Håper virkelig dette går over snart!

Gratulerer med vellykket UL Det er alltid godt å se at ting er som det skal være hittil ❤️ Er det din første?

Gratulerer og velkommen :)
For meg fungerer det å spise salte/krydrede ting, men hjelper ikke mange minuttene dessverre.
:)

Gratulerer og velkommen:)

For meg fungerer det å spise Mr Freeze... Ellers er det sitronsaft fra Lerum og DOC Halslinser det går i om dagen.

Tusen takk! En veldig uventa spire, vi drev egentlig å venta på oppstart av ivf forsøk nr 2 og vips så hadde vi visst klart det på egenhånd.

Skal prøve tipsene. Har prøvd ingefær uten særlig hell. I dag har vært en av de dagene der jeg ikke makter å stå opp og bare ligger i fosterstilling og henger over doskåla. Håper virkelig dette går over snart!

Gratulerer med vellykket UL Det er alltid godt å se at ting er som det skal være hittil ❤️ Er det din første?

For meg er det nr 4 :)

Gratulerer og velkommen :)
For meg fungerer det å spise salte/krydrede ting, men hjelper ikke mange minuttene dessverre.
:)

Hei, og tusen takk!
Skal prøve med salte kjeks og drops. Denne kvalmen er FÆL! Heldigvis sykemeldt så jeg kan få være dårlig i fred

Gratulerer og velkommen:)

For meg fungerer det å spise Mr Freeze... Ellers er det sitronsaft fra Lerum og DOC Halslinser det går i om dagen.

Hei, og tusen takk!
Hva er Mr Freeze? Her går det også i saft, iiiiskald sådan, men sitron har jeg ikke prøvd! Notert

Gratulerer og velkommen til oss :D I feel your pain og skal ikke danse rundt grøten..ingenting fungerer for meg. Men er verst når jeg er sulten så spiser en banan før jeg står opp (blitt fast innventar på nattbordet de siste månedene). Ellers, om du også opplever den følelsen av å være tørst men all drikke kjennes ut som sand i munnen så anbefaler jeg husholdningssaft (solbær), eplejuice eller friskis is :)

Det eneste som hjalp meg litt på kvalme (og som jeg tar når jeg må dra på visninger f.eks) er Afipran det trenger du resept på men er nok ikke problematisk å fikse. Har også snakket med 4 leger (fordi pirkete og forsiktige meg) deriblant min mor og alle har forsikret meg om at denne ikke skader barnet. Jeg tar den uansett ikke ofte men kan være greit om du har mye oppkast å få litt pause. Ellers hmm mynte eller camille te? God bedring <3

Hei, og tusen takk!
Hva er Mr Freeze? Her går det også i saft, iiiiskald sådan, men sitron har jeg ikke prøvd! Notert

Det er saftis i små poser:) Kjøper de før de er frosne, for eks på kiwi, og fryser de ned selv. Pakning med 20 stykker i med forskjellige smaker. Den med sitron er absolutt favoritten!

Så hærlig med 3 skatter fra før av! Dette er vår nr 2, og siste. Orker ikke tanken på flere graviditeter, nå i allefall

Jeg har alltid sagt at hvis jeg hadde vært dårlig med nr 1 hadde det blitt med den ene :p

Back
Topp