Glukose

Iselin1405

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Nå sitter jeg her etter å ha slurpet i meg 3 dl med sukkerlake, kjenner livet ble jævlig kjipt akkurat nå :p

Hang in there! Syns ikke det var veldig digg selv heller, men hadde nesten trodd det skulle være enda kjipere faktisk.. :)

Tatt den testen 2 ganger nå, og den er null stress. Det eneste kjipe er å sitte i ukomfortabel stol i 2 timer.

Hang in there! Syns ikke det var veldig digg selv heller, men hadde nesten trodd det skulle være enda kjipere faktisk.. :)

Overrasket meg at ettersmaken ikke var så vondt, men bare tanken på hva jeg har fått i meg gjør meg sykt kvalm :p :(

Uff, føler med deg... :( måtte du drikke det over en viss tid?

Ja, innen 5 minutter.. Og hvis jeg kastet opp innen et kvarter etter så måtte vi avbryte og det måtte gjøres på nytt. Har klart å holde det nede til nå, 30 min men sliter enda med svangerskapskvalme og kaster opp daglig så kjenner jeg er på siste vers med å holde dette nede

Hehe...jeg er inne i de siste 14 minuttene før blodprøve 2. Jeg syntes faktisk ikke det var så ille, men fikk de til å blande det med iskaldt vann og så styrta jeg det:p tok litt tid før det ikke kjentes som om det skulle komme opp igjen grunnet sødmen, men smakte "bare" som tykt sukkervann:) Har vært gjennom mye verre før:p

Håper du klarer å holde det nede!! :)

Hehe...jeg er inne i de siste 14 minuttene før blodprøve 2. Jeg syntes faktisk ikke det var så ille, men fikk de til å blande det med iskaldt vann og så styrta jeg det:p tok litt tid før det ikke kjentes som om det skulle komme opp igjen grunnet sødmen, men smakte "bare" som tykt sukkervann:) Har vært gjennom mye verre før:p

Håper du klarer å holde det nede!! :)

Det er nede enda! Til min store overraskelse, enda en time igjen! :) :)

Ikke den beste smaken. Men syns det gikk fint jeg. En stund siden jeg tok den. Og hadde vel forberedt meg på,at det skulle bli enda verre. Nå bor jeg bare to min fra legekontoret. Så jeg fikk lov å kjøre hjem og hvile. Det var litt greit. Sofaen var mer komfortabel enn en hard stol på legekontoret. Lykke til videre. Ikke mange minuttene igjen nå

Fikk tips om å skylde munnen med vann..da ville mye av smaken gå vekk. Skal ta den testen for andre gang i juni..da skal jeg prøve det.

Fikk tips om å skylde munnen med vann..da ville mye av smaken gå vekk. Skal ta den testen for andre gang i juni..da skal jeg prøve det.

Syntes ikke ettersmaken var så vond, men tanken på at det er rent sukker og tykkelsen på væska var helt forferdelig. Bare kjenne jeg gleder meg til frisk luft og en liten lur!

Høres rart ut - man skal være helt fastende (med unntak av glucosen) man får frem til den siste prøven er tatt 2 timer etter inntaket av glucosen.

Ta med noe å bryne hjernen på (kryssord, sudoku elns) eller en bok å drømme seg bort i mens man venter :) Da går tiden fortere og man slipper å tenke på guffa man har måtte innta i like stor grad som om man bare sitter der og tvinner tommeltotter og teller minutter ;)

Da er jeg endelig ferdig og hjemme igjen! ☺️ tror jeg ligger i grenseland, hadde fastende blodsukker på 6,5 men fikk ikke vite sluttresultatet. Alt kom opp igjen med engang jeg kom meg på do! Haha

Høres rart ut - man skal være helt fastende (med unntak av glucosen) man får frem til den siste prøven er tatt 2 timer etter inntaket av glucosen.[/QUOTE
Fikk tips om å skylde munnen med vann etter glukosevannet var inntatt.
Sånn at man fikk vekk den søte smaken i munnen. Ikke svelge det osv. Jeg vet man skal være fastende osv.

Høres rart ut - man skal være helt fastende (med unntak av glucosen) man får frem til den siste prøven er tatt 2 timer etter inntaket av glucosen.
Jeg fikk beskjed om å ta ett par slurker vann etterpå for å få vekk smaken. Smaken var ikke så fæl, men det var verre med kvalmen som kom snikende med en fastende mage og sukkersjokk :p

Da er jeg endelig ferdig og hjemme igjen! ☺️ tror jeg ligger i grenseland, hadde fastende blodsukker på 6,5 men fikk ikke vite sluttresultatet. Alt kom opp igjen med engang jeg kom meg på do! Haha
Her var den 5,2 til å begynne med og 7,4 etterpå. Var visst helt ok, men får bekreftelse fra sykehuset:) Her har det holdt seg nede og jeg har tom fått i meg mat :D

Back
Topp