... over hvordan enkelte i familien forskjellsbehandler barnet mitt i forhold til andre barn i familien
Min lille er for liten til å skjønne noe, og han er heldig som har så mange andre som ikke gjør det
Men får så vondt inni meg!!! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor forskjellsbehandler familien din barnet ditt? Er det fordi barnet ditt er for ung til å forstå som du sier? Har du sagt ifra til familien din om dette?... over hvordan enkelte i familien forskjellsbehandler barnet mitt i forhold til andre barn i familienMin lille er for liten til å skjønne noe, og han er heldig som har så mange andre som ikke gjør det
![]()
... over hvordan enkelte i familien forskjellsbehandler barnet mitt i forhold til andre barn i familienMin lille er for liten til å skjønne noe, og han er heldig som har så mange andre som ikke gjør det
![]()
Hvorfor forskjellsbehandler familien din barnet ditt? Er det fordi barnet ditt er for ung til å forstå som du sier? Har du sagt ifra til familien din om dette?
Min mor har aldri vist noe særlig interesse for junior på 11 år. Ikke passet han 15 min engang, aldri kommet på en fotball kamp, så vidt innom på besøk kanskje 1 gng i året.. Men etter at snuppa ble født har hun vist interesse for henne. Jeg ble så forbanna å sa: barna mine kommer som en pakke, og ba henne ryke og reise! Sånt noe aksepterer jeg ikke. Fysj hva folk får seg til å gjøre!
Eg vil ikke være frekk eller noe som helst men er det en selvfølge at dem skal stille opp likt da?
Hvordan reagerte moren din? Skjerpet hun seg?
La oss si at du har tvillinger.. Den ene vil besteforeldrene ha med seg på tivoli og hyttetur, og den andre må være hjemme..
Eller at du og søsteren din har hver deres baby på 10 mnd. Søsterens baby får nye klær fra deres mor, og foreldrene deres vil gjerne passe babyen hennes hver helg. Din baby ønsker de knapt å se en gang i halvåret...
Osv. Er det rettferdig..?
Jeg tar det som en selvfølge at de behandles likt!
Selvsagt vil man ikke være like mye med barnebarnet som bor 50 mil unna, som det som bor 5 km unna, men man skal BEHANDLE dem likt likevel.. og enda verre er det om det gjelder forskjell på to søsken.. :/
Heldigvis er det ikke slik hos oss! ♡
Eg vil ikke være frekk eller noe som helst men er det en selvfølge at dem skal stille opp likt da?
Nei du er ikke det, ser mange som reagere på detVet ikke om det er en selvfølge at de skal behandles likt, men forskjellsbehandling er i alle fall sårt for meg
Hva er grunn til å behandle ulikt? Synes du det er greit? (Ikke ment frekt tilbake, ønsker bare å høre hva du tenker. Kan jo hende det bare er jeg som er urimelig og nærtagende)
Her har min bror en gutt på samme alder som min datter. Her er det stor forskjell, de kom ikke på besøk når min datter blei født, dåpen kom bare min adoptivfar men hos min brors sønn, kom dem på sykehuset, dekket hele dåpen og der kjøpte dem seng, vogn og bilstol. Kjøpe julegaver og bursdaggave. Sitte barnevakt når dem spør her ingenting... Har aldri tenkt Over det og det går ikke innpå meg.La oss si at du har tvillinger.. Den ene vil besteforeldrene ha med seg på tivoli og hyttetur, og den andre må være hjemme..
Eller at du og søsteren din har hver deres baby på 10 mnd. Søsterens baby får nye klær fra deres mor, og foreldrene deres vil gjerne passe babyen hennes hver helg. Din baby ønsker de knapt å se en gang i halvåret...
Osv. Er det rettferdig..?
Jeg tar det som en selvfølge at de behandles likt!
Selvsagt vil man ikke være like mye med barnebarnet som bor 50 mil unna, som det som bor 5 km unna, men man skal BEHANDLE dem likt likevel.. og enda verre er det om det gjelder forskjell på to søsken.. :/
Heldigvis er det ikke slik hos oss! ♡
Her har min bror en gutt på samme alder som min datter. Her er det stor forskjell, de kom ikke på besøk når min datter blei født, dåpen kom bare min adoptivfar og der kjøpte dem seng, vogn og bilstol. Kjøpe julegaver og bursdaggave. Sitte barnevakt når dem spør her ingenting... Har aldri tenkt Over det og det går ikke innpå meg.
Da min bror blei 18 fikk han et rekkehus, en helt ny bil og billappen. Vi andre fikk ikke noe... Det har alltid vært stor forskjell mellom oss men eg har tenkt at verden er ikke rettferdig og eg kan ikke forlange at dem skal gjøre likt eller ta det som en selvfølge selv om flere tallet behandle søsken og barnebarn likt..
Skal love deg det er vondt langt inni hjerterota når foreldre behandler søsken forskjellig. Jeg var alltid pappa's lille jente. For 3-4 år siden ble Brodern psykisk syk, og fått 110% fokus fra pappa. Er akkurat som vi andre ikke eksisterer lengre. Til og med hunden til Brodern får mer oppmerksomhet og kjærlighet enn meg og barna mine. Fy fader som det svir!
Skjønner det må være kjipt.. :/
Jeg er heldigvis "velsignet" med en inkluderende familie, som behandler alle barn og barnebarn likt, så langt det går. Men kan likevel tenke meg hvor sårt det må være når det IKKE er slik.. :/
Har du tatt det opp med faren din..?
Har sagt det maaaange ganger. Han bare benekter det og sier at brodern er syk. (Og det har han vært i 3-4 år!!!) Pappa har vært så opphengt i han at han er helt utslitt og blitt "medsyk" av brodern. Så nå er det 0 ingen til oss. Brodern får ALT av pappa. Han betaler for leil hans som står tom pga Brodern flyttet inn i senga til pappa, så pappa må nå sove på sofaen, kjøpte hund til han og dekker ALT for den, tar han med til syden gratis, gitt han iphoner, alt av klær og hva man trenger til livets opphold. Mens jeg kan ikke huske sist han gjorde noe slikt for meg.. I år skulle vi ha familie ferie, det endte med at Brodern ikke hadde lyst til å dra likevel, for han ville til Manchester, så da kansellerte pappa familieturen og drar til Manchester med Brodern i stede.. Sånn er det hele tiden. Ekstra sårt er det da jeg ikke har noen mor heller. Mens Brodern har en flott mor.
(Vi er halvsøsken/samme far)
Fatter ikke at de ikke ser det selv
Klart trenger broren din oppmerksomhet som psykisk syk, men det får da være grenser.. Han trenger neppe SÅ mye, og man skal jo ikke glemme de andre barna heller.. Uff.. Sånt er trist
Får håpe faren din får en "aha"-opplevelse snart, og skjerper seg :/