Bekkenproblemer

JellyBean28

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2016
Dere som sliter med bekkenet - hva var deres første symptomer? Og hva er deres beste tips?

Jeg var ute og gikk en liten tur i dag, men under turen fikk jeg så vondt i rumpa og ned i beinet. Nå sitter jeg på sofaen og har vondt fra nederst i ryggen/rumpa på venstre side og ned i beinet. Det gjør ekstra vondt å bytte stilling i sofaen eller reise med opp og gå. Kan dette være bekkenproblemer?

Det høres veldig likt ut som jeg har det. Det går over for meg, men tar laaang tid. Må sove med god støtte og pute mellom bena om natten. Noen dager er bedre enn andre :)

Høres kjent ut dette ja :) Startet med det hos meg, og forplantet seg videre foran i bekkenet og mot symfysen.. En god blanding mellom bevegelse og hvile er perfekt for meg iallefall :)

Var veldig plaget med bekkenplager i første svangerskapet mitt, men takk til annerledes jobbsituasjon (sist jobbet jeg stående i en liten butikk, nå er jeg student) og tips fra fysioterapeut har jeg vært mye mindre plaget denne gangen. Tips: 1. Knip!!! 2. Styrk rygg og muskler rundt rumpa (bekkenhev er en god øvelse hvis du klarer å ligge på rygg, gjerne med pute i korsryggen) 3. Ikke sitt for lenge i ro av gangen, opp å gå en liten tur noen ganger ila dagen. 4. Få henvisning til fysioterapeut, de kan hjelpe mer enn du aner;)

Var veldig plaget med bekkenplager i første svangerskapet mitt, men takk til annerledes jobbsituasjon (sist jobbet jeg stående i en liten butikk, nå er jeg student) og tips fra fysioterapeut har jeg vært mye mindre plaget denne gangen. Tips: 1. Knip!!! 2. Styrk rygg og muskler rundt rumpa (bekkenhev er en god øvelse hvis du klarer å ligge på rygg, gjerne med pute i korsryggen) 3. Ikke sitt for lenge i ro av gangen, opp å gå en liten tur noen ganger ila dagen. 4. Få henvisning til fysioterapeut, de kan hjelpe mer enn du aner;)

Takk for gode og konkrete tips! :) er heldigvis bedre i dag, men merker at noe ikke er som det skAl være så får vurdere en fysiotime.

Back
Topp