Kosthold rundt prøverørsforsøk

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Nå som jeg tar sprøyter for å produsere masse perfekte egg er det vel lurt å tenke på hva man putter i seg?

Var en tråd her om at 1 avokado om dagen rundt forsøk er bra, men er det noe mer som er anbefalt?

(Tar også vitamintabletter anbefalt for oss som prøver å bli gravide- og de som er gravide)

ImageUploadedByBV Forum1463265896.765682.jpg

Hei!

Eggene dine er faktisk ferdig produserte før du ble født. :)
(Jeg skjønner hva du mente. ;) )

Så lenge du har et normalt og sunt kosthold, gjør du alt du kan.
Det er fint at du tar vitaminer for gravide, for de inneholder folat, som du trenger litt ekstra av når du blir gravid.
Det bør du ta helt til du er ferdig med å amme.
(Ja, hele svangerskapet, ikke bare til uke 12. Helsemyndighetene anbefaler faktisk alle kvinner mellom 18 og 61 år å ta folat hver dag.) ;)

En avokado til eller fra vil ikke gjøre noen forskjell, men hvis du føler at du gjør noe "proaktivt" for å holde på en evt. spire, er det jo fint at du spiser noe som faktisk er sunt, og inneholder vitaminer og mineraler kroppen drar nytte av.
(I motsetning til homeopatiske produkter f.eks.)

Hei!

Eggene dine er faktisk ferdig produserte før du ble født. :)
(Jeg skjønner hva du mente. ;) )

Så lenge du har et normalt og sunt kosthold, gjør du alt du kan.
Det er fint at du tar vitaminer for gravide, for de inneholder folat, som du trenger litt ekstra av når du blir gravid.
Det bør du ta helt til du er ferdig med å amme.
(Ja, hele svangerskapet, ikke bare til uke 12. Helsemyndighetene anbefaler faktisk alle kvinner mellom 18 og 61 år å ta folat hver dag.) ;)

En avokado til eller fra vil ikke gjøre noen forskjell, men hvis du føler at du gjør noe "proaktivt" for å holde på en evt. spire, er det jo fint at du spiser noe som faktisk er sunt, og inneholder vitaminer og mineraler kroppen drar nytte av.
(I motsetning til homeopatiske produkter f.eks.)

Jo jo, men nå skal de jo vokse seg store og fine :p

Jeg vet at det egentlig er lite vi kan gjøre for å påvirke eggene og utfallet av forsøket. Men når man er midt oppi det så prøver man likevel å gjøre alt for å bedre forholdene. Som f.eks å unngå alkohol, redusere sukker og kaffe-inntak og spise sunt :)

Det var en egen tråd om avokado og siden jeg er så glad i det så tenkte jeg å følge det rådet :p

Folat har jeg tatt siden før vi startet å prøve på barn for 3,5 år siden. Nå har jeg økt til enda mer vitaminer + omega 3. Takk for info om å fortsette med folat til jeg er ferdig med å amme, det visste jeg ikke <3

Jeg har mine teorier i allefall :p
Minst mulig sukker og koffein.
Avocado er bra.
Fisk er bra.
Mye grønnsaker.

Ellers har jeg troa på babyklister og akupunktur.

Jeg husker jeg fikk beskjed av en eller annen om at det var bra med mye proteiner, at det kunne hjelpe eggene vokse/gjøre kvaliteten bra :)

Oooo! :) takk for tips!

Grønnsaker, fisk, proteiner skal inntas i mangfold :D

Mulig jeg tar babyklister etter innsett, men akupunktur har jeg skrekken for :p

Jeg tok akupunktur etter begge innsett. Pluss avokado og fisk. Gikk også på kosttilskudd for gravide :) krysser fingrene for supre egg denne gangen Bubbly ❤

Jeg tok akupunktur etter begge innsett. Pluss avokado og fisk. Gikk også på kosttilskudd for gravide :) krysser fingrene for supre egg denne gangen Bubbly ❤
Takk Poppi! :)

Oooo! :) takk for tips!

Grønnsaker, fisk, proteiner skal inntas i mangfold :D

Mulig jeg tar babyklister etter innsett, men akupunktur har jeg skrekken for :p
Haha du stikker deg daglig med tykke nåler. ;-) akupunktur kjennes ikke mer enn et bittelite myggstikk.... ;-) hahahaha

Jeg prøver å spise sunt men normalt. I en periode var jeg veldig streng med kostholdet men det blir så mye stress av det. Av to stimuleringsrunder fikk jeg faktisk flere (og flere befruktede) egg på den alle første runde, da jeg var på vinsmaking i Roma og spiste masse pasta og kaker og alt mulig rart hehe. Runde to var jeg veldig streng, deprimert og stresset. Så nå som jeg skal begynne med runde 3 tenker jeg sunt men godt! Det er viktig å føle seg bra og ta vare på seg selv, om det betyr en kakebit her eller der må det gå greit ;)

Elsker også avocado og har begynt å spise en hver dag selv før sprøytestart.

Mange anbefaler også fisk, og frø- f eks sesamfrø, linfrø og gresskarfrø. Dette er jo sunt uansett.

Drikker mye smoothie: bringebær, en banan, litt spinat og et eple, pluss vann, ingen sukker, nam nam. Kan også fryses ned som "is".

Nå ble jeg sulten!

Jo jo, men nå skal de jo vokse seg store og fine :p

Jeg vet at det egentlig er lite vi kan gjøre for å påvirke eggene og utfallet av forsøket. Men når man er midt oppi det så prøver man likevel å gjøre alt for å bedre forholdene. Som f.eks å unngå alkohol, redusere sukker og kaffe-inntak og spise sunt :)

Det var en egen tråd om avokado og siden jeg er så glad i det så tenkte jeg å følge det rådet :p

Folat har jeg tatt siden før vi startet å prøve på barn for 3,5 år siden. Nå har jeg økt til enda mer vitaminer + omega 3. Takk for info om å fortsette med folat til jeg er ferdig med å amme, det visste jeg ikke <3

Jeg vet godt hva du mener, og jeg hadde sikkert prøvd ting jeg vet ikke gjør noen forskjell (f.eks akupunktur og slikt), og jeg levde jo som om jeg var gravid selv, fra vi begynte å prøve, så jeg dømmer ingen.

Jeg vil bare anbefale å være litt kritisk til å sette sin lit til ting som ikke har noen effekt, fordi at man fort blir veldig mye mer skuffet hvis man ikke blir gravid.
"Men jeg gjorde jo ALT jeg kunne!?"

Jeg håper uansett at du får en frisk og sterk spire snart, som klamrer seg fast, og avokado er jo bare sunt, så kjør på. ;)

En vet jo ikke hva som har effekt eller ikke..

Jeg har hatt seks innsett totalt.
Blitt gravide på to av disse, på begge tok jeg babyklister og fikk akupunktur. På de resterende gjorde jeg ikke dette. Tilfeldig? Kanskje, men jeg har troa. :) Skader uansett ikke ;)

Haha du stikker deg daglig med tykke nåler. ;-) akupunktur kjennes ikke mer enn et bittelite myggstikk.... ;-) hahahaha
HAHAHA!! :D Du sier noe!! Men altså jeg stikker meg ikke med glede i magen da :p Syns det er fælt også, men det MÅ jeg ;)

Back
Topp