Mugg

MiaDenPia

Elsker forumet
Brød Rundstykker og liknende som har blitt glemt og blitt stående i komfyren litt for lenge og fått spor av mugg. ...

Ikke vært i kontakt med annet enn langpanne det stod på som var bakepapirskledd..

Mannen mener man trygt kan bruke komfyren iså tilfelle uten å foreta seg noe spesielt

På samme måte som man kan skjære vekk mugg av osten og spise resten

Jeg hadde nok bare tatt en vanlig vask av komfyren jeg.

Ost har de vel faktisk kommet frem til at muggen vokser innover, så der kaster jeg osten om det er mugg :p

Hadde vasket den!
Mugg sporer sprer seg veldig fort, har veldig respekt for mugg og passer heller litt ekstra godt på :)

Jeg hadde kanskje bare tørket over med en klut, og så varmet den opp til full varme til neste bruk. 200 grader dreper vel det meste...

Det var kun i kontakt med bakepairet
Hjelper ikke om det kun var kontakt med bakepapiret mener jeg.
Det fordi mugg har muggsporer som lett svever, når man da åpner døra på stekeovnen svever det fort.
Men igjen jeg er veldig nøye på dette med mugg!

Brød Rundstykker og liknende som har blitt glemt og blitt stående i komfyren litt for lenge og fått spor av mugg. ...

Ikke vært i kontakt med annet enn langpanne det stod på som var bakepapirskledd..

Mannen mener man trygt kan bruke komfyren iså tilfelle uten å foreta seg noe spesielt

På samme måte som man kan skjære vekk mugg av osten og spise resten
Hadde bare vasket komfyren:)
Bruker å taste ting som har fått antydning på mygg, har sett et program der de snakka om at hele frukta/ osten eller brød må kastes selv om det er bare litt mygg utenfor, pga hele tingen er "smyttet" av mygg selv om vi ikke ser det.

Back
Topp