Jeg er ikke uenig i det du skriver. Vi har ikke hatt behov for barnevakt for å være alene hjemme eller noe i den duren. Ikke er det aktuelt med overnatting hos andre på lang tid heller. Men jeg har vokst opp med kranglete foreldre selv og synes det er grusomt. Har lovet meg selv at barnet mitt ikke skal ha det på samme måte, så mannen og jeg snakket mye om at vi skulle ta oss litt kjærestetid alene av og til for å pleie forholdet og snakke ut om ting vi ikke får tid til i hverdagen. Jeg tror det er sunt for oss og igjen bra for barnet som skal være rundt oss 24/7.
Du skriver at dere har alenetid etter at barnet har lagt seg, men her legger vesla seg sammen med oss hver kveld foreløpig. Så vi har aldri alenetid iløpet av døgnet. Og det går helt fint! Vi koser oss sammen alle 3
Det har aldri falt meg inn å slutte å amme for å få alenetid! Jeg strever med ammingen og ammer henne opp til hver time for å øke produksjonen. Vesla bor praktisk talt i armkroken min døgnet rundt, og sover der på dagtid. Hun har min fulle oppmerksomhet hele tiden, slik det skal være. Og jeg har ingen behov for "pauser" fra henne uansett hvor slitsomme dagene kan bli av og til. Det jeg reagerer på er dog at jeg får reaksjoner på at jeg er egoistisk og dårlig eller umoden mamma fordi jeg drar på middag med mannen et par timer. Eller handler uten å ta med babyen... men å gå med handlevogn i den ene armen og barnevogn i den andre mens man stresser seg gjennom hyllene gjør meg neppe til en enda bedre mamma