Er de ute i all slags ver?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Jeg er nok fæl til å ta frem boka eller strikketøyet bare det yrer litt ja. Men vil jo prøve å bli bedre på å kle meg etter været etterhvert som lillemor blir større.

Her er jeg ikke så flink til å ute hvis det blåser mye, eller at det er veldig kaldt! Takler kulde veldig dårlig, så er det mange minus holder jeg meg inne :-) 4-5 minus er sånn passe på vinterstid!

Nå er minste så liten at han har ingen glede av å være ute om det regner sidelengs eller er for kaldt, faktisk ikke om sola steiker og det er for varmt heller.

Tvinger heller ikke eldste ut om det er bikkjekaldt, ekstremt med vind spesielt om det regner samtidig eller om det er for varmt for henne.

Men vi har ingen grense, føler oss frem på Vær og dagsform..

Ja, stort sett! Men i vintersesongen da det blir mørkt rett etter middag, holder ofte utetid på sfo og i bhg.

Nå når det er så fint ute, er vi ute i timesvis, men om det regner og blåser mye, holder det med en liten time utenfor for å plaske i dammene eller gå til butikken :-)

Ps: sjeldent så lave temperaturer her at kulda setter en stopper

De dagene vinter- eller høststormene herjer på det verste holder vi oss inne, men det skal da altså nesten orkan til :p
Ellers har det ikke vært ille nok vær på andre måter, og har ikke opplevd kaldere enn -23 siden mini ble født, da var jeg forsåvidt ute å trillet han.

Finns ikke dårlig vær, bare dårlige klær :p

Med unntak av babyen så er vi ute uansett vær. Han har ingen glede av å være ute når det regner mye, eller er kaldt.

Stort sett ja. Skal blåse kraftig mens det er veldig mange minus om vi skal holde oss inn.

Holder oss inne ved kraftig vind og hagl. Om det pøsregner og vi er sjelden ute lenge om det er kaldere enn -10.

Ja, stort sett. Styrer unna de kaldeste dagene og de mest vindfulle dagene (foruten sommer) da. Barna foretrekker å være ute uansett.

Vi voksne er ute uansett vær.
Bor på Romerike så ekstremvær er det fint lite av her :P
Ungen må bli inne hvis det er -15 eller kaldere, i tett snødrev eller mye vind. Blir nok annerledes med alderen ;)

Jeg har ikke noe valg, dyra må ha mat uansett vær ;) jeg blir skikkelig muggen om jeg ikke er ute hver dag. Toåringen er også ite i all slags vær, så lenge det ikke er for kaldt..

Ved kraftig vind eller iskaldt vær holder vi oss inne. Regner det så er vi ute iallefall 1 time. Alt etter hva vi gjør.

Nei, vi tar en innedag om været er altfor dårlig. Men når han blir større så skal ikke været stoppe meg hvis han vil ut. :)

Back
Topp