Kvalmestillende tabletter

Lillejulaften2016

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei

Er det noen her som bruker kvalmestillende tabletter?

Jeg sliter skikkelig... Er konstant kvalm og får nesten ikke i meg noe. Har en vond smak i munnen hele tiden, og alt jeg prøver å spise smaker dritt.... Klarer ikke noe som er søtt feks så frukt er utelukket, til og med vann smaker vondt.... Begynner å bli veldig fortvilet, det eneste jeg har fått i meg i dag er noen super vann og noen mandler..... :arghh:

Bruker ikke denne gangen, men brukte Afipran i forrige svangerskap. De hjalp etter at jeg var ferdig med å kaste opp hver morgen. Tok de altså etter lunsjtider, og da slapp jeg stort sett kvalmen resten av dagen.

Jeg går på zofran, afipran og semetil. Har hg og hadde hg forrige svangerskap også. Om du har noen spm kan jeg prøve å svare deg:)

Tok postafen sist, for da var jeg forferdelig kvalm fram til uke 15. Turte ikke å ta de hver dag, så tok når jeg skulle noe. Hjalp veldig med noen dager der det gikk an å spise litt mer. Har liggende nå og i tilfelle jeg trenger, men er ikke like kvalm foreløpig, men kommer til å ta de på 17. mai og eksamen hvertfall.

Jeg bruker zofran nå. Prøvde afipran, phenergan, marzine og postafen først, men som i mine andre svangerskap har ingenting annet enn zofran fungert. Det tar ikke bort kvalmen men uten tablettene kaster jeg opp masse hver dag. Kaster fortsatt opp men med medisinene "bare" et par ganger om dagen.

Jeg har forresten også hatt alvorlig HG i alle mine svangerskap og ser ikke ut til å slippe unna denne gangen heller :/

Så prostafen er greit??? Tenkte å spørre legen fordi det står I pakninsgsvedlegget at det ikke skal tas av gravide :/

Jeg har fått Phenergan 25mg som jeg skal begynne på i dag. Skal ta en tablett morgen og kveld. Krysser fingrene for at dette hjelper på formen. Var hos legen i dag. Om tablettene ikke virker i løpet av noen dager blir jeg lagt inn på mandag pga vekttap... Så nå krysser jeg fingrene!

Jeg har fått Phenergan 25mg som jeg skal begynne på i dag. Skal ta en tablett morgen og kveld. Krysser fingrene for at dette hjelper på formen. Var hos legen i dag. Om tablettene ikke virker i løpet av noen dager blir jeg lagt inn på mandag pga vekttap... Så nå krysser jeg fingrene!
Det ser dessverre ikke ut som disse medisinerne virker på meg... :puke

Noen som har hart god effekt av noen andre etter å ha prøvd disse?

Last edited:
Jeg bruker zofran nå. Prøvde afipran, phenergan, marzine og postafen først, men som i mine andre svangerskap har ingenting annet enn zofran fungert. Det tar ikke bort kvalmen men uten tablettene kaster jeg opp masse hver dag. Kaster fortsatt opp men med medisinene "bare" et par ganger om dagen.
Uff da.... Så ingen tabletter hjelper mot kvalmen...?!?!? Jeg holder på å bli smågal... Skulle mye heller ha kastet opp 15 ganger om dagen enn gå gå rundt konstant kvalm 24/7...

Uff da.... Så ingen tabletter hjelper mot kvalmen...?!?!? Jeg holder på å bli smågal... Skulle mye heller ha kastet opp 15 ganger om dagen enn gå gå rundt konstant kvalm 24/7...

Ingen tar vekk kvalmen hos meg nei :( Har kastet opp frem til fødsel i alle mine svangerskap :( Zofranen begrenser heldigvis oppkastet, men for meg er svangerskapet et mareritt. Heldigvis er det verdt det til slutt :Heartpink

Tablettene jeg fikk hjalp helt til igår. Nå hjelper ingenting,og jeg er tilbake til oppkast 24/7 :(

Tablettene jeg fikk hjalp helt til igår. Nå hjelper ingenting,og jeg er tilbake til oppkast 24/7 :(
Huff! Hg er ikke lett:( har akkurat samme problemet når jeg ikke får zofranen intravenøst. Kom hjem fra sykehuset i går... og ser ikke lyst ut for helgen:/

Back
Topp