Små blødninger

♥veromor♥

Elsker forumet
Aprillykke 2017
Sensommerbarna 2019
Septemberbarna 2019
Lørdag morgen oppdaget jeg at utfloden min var mørkere gul/rødlig, det var minimalt, men litt rødskjær var det. Søndag var det likt, bare enda litt sterkere. Utover dagen idag har det blitt litt mørkere og mer brunlig. Det har altså blitt gradvis mer og mer fra lørdag til idag (mandag). Jeg har ingen smerter, men alle graviditetssymptomer har gradvis forsvunnet de siste to ukene.. Selv de ømme brystene begynner virkelig å forsvinne. Burde jeg være bekymret? Har noen av dere opplevd noe lignende? Jeg er 11+3 idag (så utrolig nærme 12uker!!) og førstegangsgravid, så alt er nytt og skummelt.. Jeg har time til ultralyd på torsdag (bestilt for lenge siden), men det føles så lenge til, så jeg tenkte jeg kunne høre her. Er litt bekymret nå:(

(Jeg hadde foresten også blødninger en helg i uke 6, de utartet seg ikke helt likt, startet brunt og ble rødt, og ga seg etter to-tre dager. Jeg fikk henvisning til tul, og gynekologen sa det mest sannsynlig var festeblødninger og/eller irritasjon i skjeden. Hjertet banket og alt var fint. Nå er det så lenge siden uke 6, og festeblødninger er vel ikke lenger et alternativt så sent?)

Last edited:
De sier så lenge det ikke er friskt blod og smerter så eg sjansene veldig liten fårr en SA :-)
Du har jo også sitt at hjertet slå, noe som er veldig bra og reduserer sjansen for SA.

Kan disse blødningene evt ha sammenheng med samleie? Vet at det er mange så kan få små blødninger etter samleie og det er helt normalt :-)

I uke 7 begynte jeg å blø, det var uskyldig og rosa aktig i begynnelsen, men utviklet seg til å bli friskt blod, jeg bestilte TUL og alt var bra med den lille. Jeg snakket også en del med jordmor og lege, de sa at så lenge jeg ikke har smerter så er sjansen for SA liten.

Håper det går bra fårr deg og at du får se alt er bra med den lille på torsdag! <3

De sier så lenge det ikke er friskt blod og smerter så eg sjansene veldig liten fårr en SA :-)
Du har jo også sitt at hjertet slå, noe som er veldig bra og reduserer sjansen for SA.

Kan disse blødningene evt ha sammenheng med samleie? Vet at det er mange så kan få små blødninger etter samleie og det er helt normalt :-)

I uke 7 begynte jeg å blø, det var uskyldig og rosa aktig i begynnelsen, men utviklet seg til å bli friskt blod, jeg bestilte TUL og alt var bra med den lille. Jeg snakket også en del med jordmor og lege, de sa at så lenge jeg ikke har smerter så er sjansen for SA liten.

Håper det går bra fårr deg og at du får se alt er bra med den lille på torsdag! <3
Det er veldig godt å høre at lege/jordmor har sagt dette. Jeg har fortsatt ingen smerter:) Men det gjør meg nervøs at jeg ikke føler meg gravid lenger.. Men, jeg får prøve å ikke bekymre meg alt for mye fram til torsdag. Det hjelper nok hvertfall ikke..:(

Det er veldig godt å høre at lege/jordmor har sagt dette. Jeg har fortsatt ingen smerter:) Men det gjør meg nervøs at jeg ikke føler meg gravid lenger.. Men, jeg får prøve å ikke bekymre meg alt for mye fram til torsdag. Det hjelper nok hvertfall ikke..:(
Forstår deg godt! Mine symptomer forsvant også rundt den perioden jeg blødde... Nå har de tatt seg opp, til de grader også!
Jeg tror og håper dette kommer til å gå kjempe bra :-)

Det var nok en påbegynnende MA, dessverre.. Er kjempeknust! Hadde virkelig ikke håpet at min første graviditet skulle ende slik.. Også å oppdage det når jeg er 11+6, da.. Dagen unna 12.. Det er virkelig trist.. Den lille hadde utviklet navlestreng som hadde festet seg i morkaken alt, og rukket å bli 3cm.. Men ingen hjerteaktivitet.. Jordmor antok at det gikk galt for halvannen-to uker siden.. Så nå blir det utpress i helgen, kanskje hvile litt i mai/juni-måned, for så å prøve på nytt igjen etter hvert. Håper det går bedre neste gang! Er det én ting vi har funnet ut etter alt dette, er det iallefall at dette er noe vi virkelig vil! Uff.. Dette blir nok en litt deppe-helg, med mye kos og avslapping bare meg og sambo.. Dere får ha masse lykke til videre i svangerskapet, alle sammen! Unner dere et godt et<3

Sender deg mange gode tanker, ta vare på dere selv <3

Uff, god klem sendes dere ♡

Sender deg en stor klem ❤ Opplevde akkurat det samme som du forrige uke. Var I uke 15+3 da jeg fikk en svak blødning som avtok. Uke 16 fikk jeg svaret på at det var MA Er også helt knust over at 1 svangerskap skulle ende slik ❤
Hadde også en tidlig ul i uke 7. Man trur jo det går bra når man kommer så langt. Begynte også å miste syntomer så smått før blødningen kom. Fikk høre det var normalt når man kom i 2 trimester. Stor klem fra en englemamma til en annen englemamma ❤

Back
Topp