Sykehussenga = hard planke

junibebi89

Gift med forumet
Da jeg var innlagt nå fikk ryggen, nakken, skuldrene og bekkenet seg en real trøkk i den sykt harde sykehussenga!! Au!! =_##$¥€_÷ :(. Det var vondt å ligge der. Og sånn burde det jo ikke være! Noen som har tips på dette eller som har tatt med egen madrass eller noe i tillegg? Er jo drepen for oss med mye vekt, bekkenlåsning, låsninger i rygg osv og ryggvondt! Senga mi var en D.R.Ø.M og komme hjem til.. og det er da bare en vanlig madrass.. dumme sykehus som sikkert skal spare på komforten..

Sier som hun over her, de har andre madrasser. Gjerne noen veldig gode, som f. eks tempur :)

dumme sykehus som sikkert skal spare på komforten..
Er vel bedre at de sparer på komforten enn feks behandlingen/helsetilbudet. Ikke akkurat praktisk med svanemadrasser på et sykehus, de skal tross alt kunne vaskes/steriliseres etter hver pasient.

Om du er veldig plaget kan du sikkert ta med deg en egen madrass, folk har sikkert hatt med seg rarere ting enn som så :p evt høre om de har noe på sykehuset.

Var på omvisning på sykehuset i helgen og på fødeavdelingen hadde de bare sånne "fødesenger", som jo bare er en sånn polstra metallvariant, som var innstilt i sittestilling. Jordmor fortalte at tanken er at den fødende ikke skal komme og legge seg ned. Man hviler seg ikke gjennom en fødsel. De vil gi uttrykk for at fødselen er en aktiv prosess og en masse arbeid, og at det er best å holde seg i sving! Stående og sittende.
Forøvrig var det rammemadrasser på fødeloftet da.
Men det var kanskje en helt vanlig sykeseng du hadde, om du lå til observasjon? Det er jo et poeng at de skal kunne vaskes og denslags mellom pasientene :)

Du kan spørre etter en madrass som er bedre for ryggen :) dem.har det på sykehusene rundt om i landet :)

Jeg tror ikke de har det der jeg var.. jeg sa jeg fikk kjempe vondt av å ligge der og da fikk jeg bare tilbydd en varmepose :o. Så tenker jeg må ut å kjøpe et eller annet. Har sikkert nok vondt fra før når jeg skal føde :o. Evt kjøpe en overmadrass som er kjempe god..

Var på omvisning på sykehuset i helgen og på fødeavdelingen hadde de bare sånne "fødesenger", som jo bare er en sånn polstra metallvariant, som var innstilt i sittestilling. Jordmor fortalte at tanken er at den fødende ikke skal komme og legge seg ned. Man hviler seg ikke gjennom en fødsel. De vil gi uttrykk for at fødselen er en aktiv prosess og en masse arbeid, og at det er best å holde seg i sving! Stående og sittende.
Forøvrig var det rammemadrasser på fødeloftet da.
Men det var kanskje en helt vanlig sykeseng du hadde, om du lå til observasjon? Det er jo et poeng at de skal kunne vaskes og denslags mellom pasientene :)

Ja og det skjønner jeg:). Men bare sånn obs til dere som har vondter fra før så tror jeg det kan lønne seg godt å ta med noe selv:). Hun jenta som lå ved siden av meg hadde vannet gått på. Så hun var jo egentlig i fødsel hun og, men ting gikk litt sakte. Hørte hun offet seg stakkars til rier nesten hele natta.. så tror du kan ligge på de vonde madrassen ganske lenge.. hun fikk en tbl for å sette i gang fødsel før jeg dro også. Og hun ble bare fortsatt liggende der. Og sorry men det var skikkelig pain de madrassene:(. Jeg fikk ikke sove pga smerter og måtte bare sette meg opp. Så.. mitt tips er å kjøpe noe godt å ligge på, for det kan dra seg ut i tid... <3

Jeg stod å hang over en prekestol i 30 timer sist, så jeg fikk ikke testet senga :confused: sengene på barsel var helt OK syns jeg, men nå sover jo jeg godt uansett da :D

Kjedelig med de sengene altså :( Vet at på SUS så er det den madrassen som følger med senga en får. Er trykkavlastende madrasser til de som har trykksår risiko. Tempur har de gått nesten helt vekk fra, så er nesten ingen igjen på huset. En bør altså ta med noe selv om en sliter med ryggvondter o.l :/

Kjedelig med de sengene altså :( Vet at på SUS så er det den madrassen som følger med senga en får. Er trykkavlastende madrasser til de som har trykksår risiko. Tempur har de gått nesten helt vekk fra, så er nesten ingen igjen på huset. En bør altså ta med noe selv om en sliter med ryggvondter o.l :/

Ja det var så ille:(. Jeg har jo hatt mye vondt i ryggen før jeg fikk behandling som hjalp, men den dritt senga reverserte smertene i rygg, nakke, og bekken. Var som å ligge på en benk egentlig. Helt forferdelig :(. Og spes når jeg lå på sidene som jeg mest gjør, virket som om beina i bekkenet borra seg inn i meg, og ble verre og verre og verre bare ila minutter. Så jeg måtte jo drive å snu meg hvert 5/10 min. Ja nei det er nok ikke noe særlig luksus på sykehusene sånn sett at du kan be om å få bytta. Sorry men det har jeg liten tro på. Og om det går så er det sikkert som du sier, nesten ingen igjen eller du må bare ha det sånn fordi senga er jo sånn". Kjenner at det der orker jeg ikke. Og i tillegg så tror jeg kanskje ikke alle jm osv vet det eller tar seg tid til det desverre.. det kan jo høres ut som et luksus problem for dem kanskje. At du vil ha en annen madrass. Men når alt gjør vondt oppi den senga så synes jeg det er verdt å ta seg bryet å ta med en selv om man sliter med disse samme type vondtene/lagt på seg litt osv noe som vi gravide gjør. Jeg skal ut å kjøpe noe , har ikke bestemt meg for hva ennå.. hm:)

Ja det var så ille:(. Jeg har jo hatt mye vondt i ryggen før jeg fikk behandling som hjalp, men den dritt senga reverserte smertene i rygg, nakke, og bekken. Var som å ligge på en benk egentlig. Helt forferdelig :(. Og spes når jeg lå på sidene som jeg mest gjør, virket som om beina i bekkenet borra seg inn i meg, og ble verre og verre og verre bare ila minutter. Så jeg måtte jo drive å snu meg hvert 5/10 min. Ja nei det er nok ikke noe særlig luksus på sykehusene sånn sett at du kan be om å få bytta. Sorry men det har jeg liten tro på. Og om det går så er det sikkert som du sier, nesten ingen igjen eller du må bare ha det sånn fordi senga er jo sånn". Kjenner at det der orker jeg ikke. Og i tillegg så tror jeg kanskje ikke alle jm osv vet det eller tar seg tid til det desverre.. det kan jo høres ut som et luksus problem for dem kanskje. At du vil ha en annen madrass. Men når alt gjør vondt oppi den senga så synes jeg det er verdt å ta seg bryet å ta med en selv om man sliter med disse samme type vondtene/lagt på seg litt osv noe som vi gravide gjør. Jeg skal ut å kjøpe noe , har ikke bestemt meg for hva ennå.. hm:)

Absolutt ikke lett det der! Tror også at hvis en skal ha noe ekstra må en fikse det selv! Gi beskjed hva du kjøper! Trenger tips :) Sliter også med rygg og bekken og har litt ekstra så blir nok vondt å ligge i de sengene for lenge ja :(

Absolutt ikke lett det der! Tror også at hvis en skal ha noe ekstra må en fikse det selv! Gi beskjed hva du kjøper! Trenger tips :) Sliter også med rygg og bekken og har litt ekstra så blir nok vondt å ligge i de sengene for lenge ja :(

Nei det kan du skrive under på :p. Enig, det du vil ha og ønsker, er nok best å ta med selv. Ait, i will:). Foreløpig tenker jeg en supergod overmadrass! :). De fleste må vel passe , tror du ikke det? :)

Back
Topp