Sørlandet sykehus, Flekkefjord

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 38 32 73 10
Nettside: https://sshf.no/avdelinger/somatikk-flekkefjord/kirurgisk/fode-og-barsel
Adresse: Engvald Hansens vei 6, 4400 Flekkefjord (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Akupunktur
- Lystgass
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer og ni senger på barselavdelingen.
Vi har også familierom.
Ved barselavdelingen er det visittid kl 17-19. Fedre/ledsagere og søsken kan besøke barselavdelingen hele dagen fram til kl 21, bortsett fra i siestaen (kl 14-16).

Gjennomsnittlig liggetid: 3 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Parkering mot avgift på sykehusets parkeringsplasser.
Antall fødsler i året ca 400-450.

Nyttige telefonnummer:
Sentralbord: 03738
 
Last edited by a moderator:
Moren min fødte lillebror her. Hun var superfornøyd og sa at slikt personale skulle man lete lenge etter. Flere venninner og bekjente har også født her, har aldri hørt noe negativt :)

Jeg født på Vestre Viken i Hønefoss, kan dere ikke lage en tråd om denne plassen også?
 
har født 2 ganger her foreløpig, og har vært kjempefornøyd med personal både under fødsel og ved oppholdet etterpå. :)
 
Har ikke fødd her selv, men hører så mye positivt fra denne plassen og at mange reiser langt for å vente rastevente på fødsel for de ønsker å føde her. Så dette må jo være en flott plass.
 
Her skal jeg føde <3
Har hørt mye fint fra venninner og andre kjente! Glad jeg skal få lov ti å føde her :)
 
Hadde en kjempefin opplevelse med hastekeisersnitt her. Fantastisk gode leger og pleiere, kjempebra samspill dem imellom. Fikk være så lenge jeg trengte etter fødselen, og fikk masse hjelp til ammingen! Nydelige jordmødre og pleiere! Og den legendariske havresuppa smakte like godt som ryktene fortalte :)

Jeg hadde også en fin opplevelse da jeg fødte min bittelille som døde etter ca 11 uker i magen. Uvurderlig støtte, samtale og praktisk hjelp. Uvurderlig. Så takknemlig!
 
Har født 3 barn her, og skal dit igjen ved neste fødsel. Ok fødeavdeling, ok personal. Verken mer eller mindre..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Førstegangs gravid og skal føde her i juni:)
Fint å høre om andre som har født her og hatt fine opplevelser :)
 
Førstegangs gravid og skal føde her i juni:)
Fint å høre om andre som har født her og hatt fine opplevelser :)
Vil alltid være positive og negative ting med de forskjellige sykehusene. Jeg fødte her i 2011, og da var det ikke en så veldig god opplevelse i mine øyne. Mye press og stress rundt ammingen og hun ene jordmora kom inn med kokvarm mme..
 
Vil alltid være positive og negative ting med de forskjellige sykehusene. Jeg fødte her i 2011, og da var det ikke en så veldig god opplevelse i mine øyne. Mye press og stress rundt ammingen og hun ene jordmora kom inn med kokvarm mme..

Så synd at du ikke fikk en god opplevelse, håper at du får det mye bedre der du skal føde denne gangen :)

Jeg velger å fokusere på det positive jeg hører, og håper jeg får en fin fødsel og en god opplevelse.

Men hørt mye forskjellig, så er nok sant som du sier, og kommer nok litt ann på hvem som er på jobb også :)
 
Jeg fødte her og da var det ganske fullt, vi ble liggende på fødestuen i flere timer før vi endelig fikk rom. Plutselig fikk vi beskjed om at barnefar måtte reise hjem pga plassmangel, og det bare en halvtime før han faktisk måtte gå. Så det ble litt av et slag i magen for en nybakt førtegangsmamma.
Kjenner dette stresser meg enormt nå som jeg er gravid igjen..
Ellers all skryt til personale for siper oppfølging i barseltiden!
 
Noen som vet om de tar risiko fødende her?

Kommer vel an på hva slags risiko det er snakk om???

Jeg fødte her i fjor høst med kostholdsregulert svangerskapsdiabetes (planlagt igangsatt fødsel på termin), samt fikk antibiotika intravenøst under fødsel pga GBS-utslag (Streptokokk B) i urinprøver gjennom hele graviditet.

"Problemet" er at de ikke har nyfødtintensiv så er noe ille med lille så blir man sendt av gårde til Kristiansand eller Stavanger. Vår ble vakumforløst pga synkende hjertelyd og den forsvant helt innimellom. Første 12 timer ble det stadig tatt prøver av han og kontakt med Kristiansand ble holdt for å avklare om vi måtte sendes videre, men det ble avgjort at det ikke var noe fare. Barnelege kommer kun hit på tirsdager. Tirsdager er også den faste dagen for planlagte keisersnitt i Flekkefjord :)
 
Noen som har noen nyere erfaringer herfra? da spesielt med tanke på fødselsforberedende kurs og fødeavdelingen?
Står mellom Flekkefjord og Stavanger...
 
Kommer vel an på hva slags risiko det er snakk om???

Jeg fødte her i fjor høst med kostholdsregulert svangerskapsdiabetes (planlagt igangsatt fødsel på termin), samt fikk antibiotika intravenøst under fødsel pga GBS-utslag (Streptokokk B) i urinprøver gjennom hele graviditet.

"Problemet" er at de ikke har nyfødtintensiv så er noe ille med lille så blir man sendt av gårde til Kristiansand eller Stavanger. Vår ble vakumforløst pga synkende hjertelyd og den forsvant helt innimellom. Første 12 timer ble det stadig tatt prøver av han og kontakt med Kristiansand ble holdt for å avklare om vi måtte sendes videre, men det ble avgjort at det ikke var noe fare. Barnelege kommer kun hit på tirsdager. Tirsdager er også den faste dagen for planlagte keisersnitt i Flekkefjord :)

men hva med akutta keisersnitt? de må vell ha noen form for løsning på dette dersom du ikke føder på en tirsdag?
har jo ikke tid til å sendes til Stavanger om det er akutt? jeg klarer ikke bestemme meg mellom Stavanger og Flekkefjord når den dagen kommer
 
men hva med akutta keisersnitt? de må vell ha noen form for løsning på dette dersom du ikke føder på en tirsdag?
har jo ikke tid til å sendes til Stavanger om det er akutt? jeg klarer ikke bestemme meg mellom Stavanger og Flekkefjord når den dagen kommer

Det er lege på telefonvakt har jeg forstått, så dersom det er natt kommer de ASAP for keisersnitt. Min søster tok keisersnitt der i 2010 :) Jeg fødte i Kristiansand siste gangen, og det føltes trygt å vite at man har NFI. FIkk insulingregulert svangerskapsdiabetes så hadde forsåvidt ikke noe valg heller. Og babyen havnet et døgn på NFI for glukose intravenøst. Kanskje mer koselig på barsel i Flekkefjord, mener mange.
 
Back
Topp