Sitter babyen deres?

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
Lurer på om deres små sitter ennå? Med støtte eller uten? Her drar junior seg opp fint i sittende stilling, men er helt ustødig uten støtte. Ser at han så gjerne vil sitte litt, men tenker på ryggen hans. Forstår at han blir lei av å bare ligge på mage eller rygg:p

Oj!!! Flinkingen. Her får han seg ikke over på magen helt enda så blir nok en stund til han sitter☺

han kommer ikke opp i sittende selv, men med støtte sitter han greit selv :) han sitter ikke lenge av gangen da :p

Oj!!! Flinkingen. Her får han seg ikke over på magen helt enda så blir nok en stund til han sitter☺
Han drar seg opp etter mine hender da:) ikke helt på egenhånd ennå da:) vil helst sitte på fanget eller på gulvet, men nekter å sitte i vippestol eller newborn setet vi har. Liker ikke å bli spent fast tror jeg:p

Han drar seg opp etter mine hender da:) ikke helt på egenhånd ennå da:) vil helst sitte på fanget eller på gulvet, men nekter å sitte i vippestol eller newborn setet vi har. Liker ikke å bli spent fast tror jeg:p

Aha!! Ja da klarer mini det. Vil helst opp å stå og hoppe. Og liker godt newborn og vippestol. Heldigvis

Ikke i nærheten av å sette seg opp selv, men tydelig misfornøyd med å ligge i ro på magen - nysgjerrig på mer.

Han får sitte litt på fanget når han plages med magen og ikke vil ligge. Da sitter vi med ham i sofaen, godt tilbakelent for å avlaste ryggsøylen. Men vi holder godt tak i ham, så jeg vet ikke om det kan kalles sitting. :)

Nei :) Hun har forsøkt i 2-3 måneder da :p Men står at de er fra 7 måneder og oppover når de kan sitte selv :)

Så sikkert ikke lenge til noen her inne begynner å sitte.

Han drar seg opp etter hendene våre og sitter. Mn balansen er ikke 100% enda så må ha støtte. Sitter fint i stokkestol uten newborn (har ikke det da stolen er for gammel). Han får støtte av ett pledd:)

Sitter ikke selv enda. Hun løfter seg opp nær hun ligger i vippestol eller bare i fanget med hodet litt opp, men har ingen balanse til å sitte enda. Så jeg setter henne ikke i noen stol enda, det må være fryktelig tungt for ryggen før de er klare for det. Hun her lener seg forover med en gang så hun bare tipper over:P

Drar seg opp etter hendene cåre (bådw i sittende og stående). Men balansen er ikke der og han lener seg forover med en gang. Ser ikke behagelig ut i det hele tatt. Han er langt i fra sterk nok i ryggen så viljen er sterkere enn evnene foreløpig :-)

Han drar seg opp etter hendene våre og sitter. Mn balansen er ikke 100% enda så må ha støtte. Sitter fint i stokkestol uten newborn (har ikke det da stolen er for gammel). Han får støtte av ett pledd:)
samme som vi gjør, siden vi har en stol som er for gammel for newborn :)

Mi sitter alene om jeg setter henne i stillingen, (litt vinglette og ikke så lenge) men kommer ikke opp selv :p

Var på 6 mnd kontroll i dag hos lege. Hun sa at nå kunne han gjerne sitte i sportsvogn og i vanlig babystol, men ikke mer enn 30 min av gangen og med støtte i ryggen. Trodde man skulle vente med det til de kunne sitte selv? Vi har jo latt han sitte litt, men da har jeg holdt han under armene så set ikke blir så tungt. Og bare noen sekunder av gangen.. Synes 30 min høres lenge ut?

Jada hun her sitter x') bestemt frøken som er til og med begynt å stå med støtte :O

Har også hørt at de kan sitte i stol med skikkelig støtte i ca. en halvtime. Jeg har ikke begynt med det, da jeg ikke vil risikere noe. Han setter seg opp hvis han ligger på armen min, og har sterke muskler, men vil gjerne vente til han kan sette seg opp fra liggende.

Sitter uten støtte på gulvet og sitter stødig i tripp trappen. Men setter seg ikkje selv opp enda, begynt å prøve å sette seg opp når hun står på alle 4.

Jada hun her sitter x') bestemt frøken som er til og med begynt å stå med støtte :O
Obsobs på å la de stå ;) selv om de "klarer det" er det vel ganske belastende for både rygg og bein mener jeg både å ha lest og blitt fortalt :)

Han kan sitte, men setter seg ikke opp selv. Så lar han ikke sitte mer enn 1-2 min før vi legger han ned.

Vedlegg

• 1462036859459.jpg
    1462036859459.jpg
    53 KB · Visninger: 37
Js her klarer han og sitte, men han setter seg ikke opp selv, men tar situps og blir griseforbanna når han ikke kommer seg opp. han han reiser seg opp og står også fra sittende stilling ( ja jeg vet det ikke er lov)
Lar han ikke sitte noe spesielt selv. Vil heller at han skal ligge og øve på og komme seg opp selv men herre og frustrert det går ann og være:P

Obsobs på å la de stå ;) selv om de "klarer det" er det vel ganske belastende for både rygg og bein mener jeg både å ha lest og blitt fortalt :)
Jada, snakket med fysioterapeut om det. Går bra med litt men hun spenner seg mye opp vist hun sitter så det kan være vanskelig å begrense det, men passer på :)

Back
Topp