Overnatting hos alenepappa

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hva hadde dere tenkt om deres barn hadde blitt invitert til å sove over hos noen som kun bodde hos pappa?

Edit: Grunnen til at jeg spør er fordi jeg nettopp har lest om en familie bestående av far og datter, der datteren aldri har hatt overnattingsbesøk fordi foreldrene til vennene hennes sier nei med en gang de hører at det ikke finnes en mor i husstanden.

Valgte å ikke si det med en gang, for å se reaksjonene. Jeg er glad for at dere føler det samme som meg om dette.

Last edited:
Hvorfor skulle jeg har tenkt noe spesielt om det?

Hadde ikke tenkt over det.

Ikke noe problem det så lenge jeg kjenner til barnet og forelderen.

Er vel ikke noe problem det. Er han i stand til å ta vare på eget barn klarer han nok fint mitt barn også over natta.

Ville tenkt at han er en god pappa som har eneomsorgen

Mine barn får kun lov til å sove hos familie. Grunnet at jeg dessverre ikke stoler på noen 100%. Kanskje jeg er hysterisk, men heller føre var.

Det hadde jeg ikke stusset på overhode.

Hva tenker du på, Sylvanas?

Jeg leste nylig om en alenepappa som flere ganger har invitert datterens venninner til å sove over, men når foreldrene (visstnok helst mødrene) fikk vite at det ikke fantes en mamma i huset så ble det nei. Da dette ble postet var datteren 11 år, og hadde aldri hatt overnattingsbesøk. Jeg vet ikke hvor dette var, det var min mann som viste meg det. Han ble, forståelig nok, opprørt.

Hadde ikke tenkt noe over det og lurer egentlig på hvorfor/hva man evt kunne tenkt om det...

Jeg leste nylig om en alenepappa som flere ganger har invitert datterens venninner til å sove over, men når foreldrene (visstnok helst mødrene) fikk vite at det ikke fantes en mamma i huset så ble det nei. Da dette ble postet var datteren 11 år, og hadde aldri hatt overnattingsbesøk. Jeg vet ikke hvor dette var, det var min mann som viste meg det. Han ble, forståelig nok, opprørt.

Så de barna med kun en pappa skal aldri få ha overnattingsbesøk? Så trist. :( Skjønner at mannen din ble opprørt.
Ja, det fins pedofile, men mange av dem har koner de også.

Så de barna med kun en pappa skal aldri få ha overnattingsbesøk? Så trist. :( Skjønner at mannen din ble opprørt.
Ja, det fins pedofile, men mange av dem har koner de også.
Det er helt sykt!
Jeg har også sett noen skrive at mor og barn står nærmere hverandre fordi mor kan amme, enn det far og barn kan bli. Står vi kvinner i veien for far og barn?

Mine barn får kun lov til å sove hos familie. Grunnet at jeg dessverre ikke stoler på noen 100%. Kanskje jeg er hysterisk, men heller føre var.

Dessverre er vel overvekten av (i alle fall det langvarige) mistbuket av barn utført nettopp av familie.

Det finnes ikke noe som er farligere (i forhold til å utsettes for seksuelt misbruk) enn å ha foreldre, søsken, besteforelder, søskenbarn.....

Det er helt sykt!
Jeg har også sett noen skrive at mor og barn står nærmere hverandre fordi mor kan amme, enn det far og barn kan bli. Står vi kvinner i veien for far og barn?

Jeg håper da ikke det. :o Amming er viktig, men det betyr da ikke at far og barn kan bonde.

Ikke tenkt over det.. Eller.. Tenker faktisk heller til det positive; at en alenepappa må være en sterk og flink mann. Det er ikke barebare å klare ting alene..

Hadde vel tenkt at han var en god far som hadde eneomsorgen sikkert :) men vil kjenne foreldrene /forelderen før jeg sender de på overnatting (har for små barn enda)

Ikke minst som barnet blir eldre. Men det var visst ikke så viktig det; mor var visst uansett viktigst.

Haha... Man ammer ikke hver tredje time når barnet er to-tre år, akkurat.
Tror nok det er litt gammeldags tankegang ute og går. Kun mor skal og bør være omsorgsperson. Synd om man også skal trekke konklusjoner om at alenepappaer er barneovergripere.

Ville ikke tenkt mer over det enn en alenemor :) Så lenge en kjenner foreldren og barnet så skulle det ikke være noe problem :)

Back
Topp