Når man skal ta teoriprøve på bil...

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Kan man bare dukke opp da eller må man "bestille time"? Har spurt folk men de sier så mye forskjellig...Tenkte å prøve å ta den nå, har bare les halve boka men tok test på nett og er nede i 1 feil så tenkte at det kanskje kan gå  Hvor mange ganger prøvde forresten dere før dere klarte den og hvor mange feil? Og det er to uker man må vente om man stryker?

det er bare å dukke opp innen de åpningstidene de har :)
Lykke til =)
Jeg måtte ta den 4 ganger før jeg besto..

frøkenlinn skrev:
det er bare å dukke opp innen de åpningstidene de har :)
Lykke til =)
Jeg måtte ta den 4 ganger før jeg besto..

Er du sikker? Ene vennina mi måtte bestille time... Men man må søke om å ta selve førerkortet? Kanskje var det hun mente:S?
Takk:)

Bare å dra...

Tror det bare er å dra i åpningstiden. :)
Her må man vente to uker om man stryker ja. Jeg klarte den på første forsøk, med tre feil.

Ok, da er det bare å manne seg opp til å dra å ta den da:P Det tar vel ikke så lang tid å gjøre det, mener utenom tiden jeg bruker på prøva...? Begynner på jobb 1130 og det tar meg 20-30 min å gå til busstoppet, 30 min med buss dit jeg skal ta prøva og 30 min tilbake og da 10 min ca å gå til jobb... Risikerer jeg å måtte vente lenge før jeg får tatt den? Eller kan man gjøre det med en gang jeg kommer dit? Vil helst ikke ta fri fra jobb pga det

Her i Haugesund vet jeg iallefall at du må komme når åpningstiden er å bestille time.. Å så komme tilbake..
Kan ikke bare dukke opp og ta den liksom..

MetteJ skrev:
Ok, da er det bare å manne seg opp til å dra å ta den da:P Det tar vel ikke så lang tid å gjøre det, mener utenom tiden jeg bruker på prøva...? Begynner på jobb 1130 og det tar meg 20-30 min å gå til busstoppet, 30 min med buss dit jeg skal ta prøva og 30 min tilbake og da 10 min ca å gå til jobb... Risikerer jeg å måtte vente lenge før jeg får tatt den? Eller kan man gjøre det med en gang jeg kommer dit? Vil helst ikke ta fri fra jobb pga det

Det kommer litt an på om det er mange som skal ta den akkurat da du kommer det.. :-)

Her må man bare møte opp.

Begge trafikkstasjonene rundt her har sånn at man bare må møte opp, så får man inn når noe blir ledig om det er mange der. Du har 45 minutter (om de ikke har endret det siden jeg tok den) å ta prøven. Så om det er flere der og kø, så må du jo vente til de er ferdige. 

Tanntrollet09 skrev:
Begge trafikkstasjonene rundt her har sånn at man bare må møte opp, så får man inn når noe blir ledig om det er mange der. Du har 45 minutter (om de ikke har endret det siden jeg tok den) å ta prøven. Så om det er flere der og kø, så må du jo vente til de er ferdige. 

Ok, får håpe det ikke er noen der når jeg kommer da:P Om det er det får jeg bare ringe jobb å si jeg blir litt sen:S Tviler på jeg selv trenger så lang tid, brukt ca 10 min når jeg har tatt på nett og bestått der. Men andre kan jo bruke lengre tid enn meg...

www.vegvesen.no så finner du din trafikkstasjon der står det når de har tider for teoriprøver.. For det er gjerne ikke i hele åpningstiden..

Jeg stod 3 gangen :p

Du må sende inn søknad først, viss du ikke har andre "lapper" fra før sånn som moped osv.
Holder på med det samme selv.
I søknaden skal du  svare på om du trenger briller, bruker medisiner osv.

Jeg har problemer med å konsentrere meg når jeg skal lese noe kjeeeedelig, så jeg tok utallige prøve på nettet i stedet fram til jeg fikk 0 feil minst 10 ganger, så dro jeg til vegvesen der de har "drop-in", og jeg besto for første og siste gang! :)
Har du aldri søkt eller noe liknende, så gjør det nå slik at du får mulighet til å ta teoriprøve, osv etterpå :)

Min samboer som er trafikklærer sier følgende: Søknad om førerkort klasse B skjema må være innsendt til trafikkstasjonen og fått svar på. Deretter kan man dukke opp å ta prøven. (dette er i Stavanger)

Å den du svarte på er frå april ;-)

Hæ? Den lå fremst på generelt på appen :eek:

Edit: Ja, så nå at det var to stk som hadde svart på den nå i nyere tid, så jeg valgte den øverste, for jeg trodde det var den som hadde dyttet opp tråden denne gangen. :p Så vel ikke lengre enn at det stod 2016. :p

Last edited:
Back
Topp