Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aulie eller barnehage mobbing?
For jeg kan bekrefte bhg mobbing.
Et barn på 2,5-3 år ble mobbet i bhg hvor jeg var i praksis for moren hadde ammet barnet åpenlyst på en tilstelning.
Ansatte i bhg hadde sagt at de forsto at hun ville amme, men for barnets skyld ville de anbefale henne å sette seg inn på pauserommet til de ansatte.
Det ville hun ikke, barnet ble mobbet av større barn i lange tider og sluttet med pupp.
Trist..
Men som ammende mor til større barn må man tenke på barnets beste i slike situasjoner.
Når ungen spiser sjokoladekake og drikker melk fra brystet til så skjønner jeg at 3-4-5 åringer ikke helt forstår dette.
Vi som foreldre har et ansvar også
Jeg bryr meg ikke om hvor lenge folk ammer, men jeg syntes at etter en viss alder så kan det foregå litt skjermet, for barnets skyld.
Men det plager ikke meg, selv om jeg ikke er en som hadde ammet til ungen var 2-3 år selv.
Gjør ett forsøk på å få til ammingen , hvis jeg ikke får det til, ser jeg absolutt ikke det som ett nederlag!
Har to store, fine barn som fikk flaske.. Er svært sjeldent syke ,og har fått/ får masse kos, og kjærlighet for det om![]()
Er ikke nye retningslinjer, ifølge ammehjelpen.Jeg tenker jeg prøver meg på å amme, men fra hu er 2,5-3mnd ish blir hu flaskebarn pga studietida.. Så denne gangen gidder jeg ikke å stresse med amminga sånn som med storebror![]()
Det har forøvrig kommet nye retningslinjer i forhold til amming nå, etter det jeg skjønte på jm.. Nå skal barna introduseres for fast føde fra 4mndsalder og ikke så sent som 6mnd.. Det hadde med blant annet forebygging av allergi å gjøre..
Åh, så dumt! Og det finnes ingen annen type medisin som kan erstatte den du har som er ammevennlig?Jeg skal ikke amme da jeg trenger medisiner som ikke går sammen med amming. Litt spent på hvordan det skal bli. Har vurdert å prøve å få til å gi henne den første melken mens jeg er på sykehuset. Men må nesten se ann hvordan ting blirMat skal hun i vertfall få !
![]()
Jo, men de forskjellige typene kan man reagere forskjellig på og har kanskje ikke like god virkning. Så de vil ikke bytte type i en sånn situasjon. Men når vi tenker på når 2 skal det byttes!Åh, så dumt! Og det finnes ingen annen type medisin som kan erstatte den du har som er ammevennlig?