Amme eller mme

Jeg tenker jeg prøver meg på å amme, men fra hu er 2,5-3mnd ish blir hu flaskebarn pga studietida.. Så denne gangen gidder jeg ikke å stresse med amminga sånn som med storebror :)

Det har forøvrig kommet nye retningslinjer i forhold til amming nå, etter det jeg skjønte på jm.. Nå skal barna introduseres for fast føde fra 4mndsalder og ikke så sent som 6mnd.. Det hadde med blant annet forebygging av allergi å gjøre..

Ammer hvis jeg får det til :)
Funket ikke sist gang så håper det går bedre nå.

Amme slik som sist. 1 år. Bare at sist fullammet jeg i 6 måneder. Denne gangen tenkte jeg å fullamme i 5 måneder.

Ammer så lenge jeg får til og babyen vil. :) Storesøster ble fullammet til hun var ca 5 mnd. Kveldspuppen beholdt hun leeenge.

Ja, det er vel kanskje det. Men man bør tenke på hvem man gjør det for; barnet eller en selv.
Men ja, opp til hver enkelt å bestemme. Innenfor rimelighetens grenser! ;)
Tenker du at barnet tar skade av å få morsmelk lenger enn strengt tatt nødvendig?

Ja, det er vel kanskje det. Men man bør tenke på hvem man gjør det for; barnet eller en selv.
Men ja, opp til hver enkelt å bestemme. Innenfor rimelighetens grenser! ;)
Amming er mye mer enn bare mat for mange barn :-)
Tviler de fleste som ammer til 2-3 år gjør det for seg selv ;-) ammet til rett over 2 år med mi og da lot jeg lille bestemme selv, den siste stunden var kun type en gang på kveld før legging for kos og trøst mer enn noe annet.

Håper på amming, og hvor lenge tar vi som det kommer. Har en sperre på 2 år jeg også, som blei nevnt tidligere, men det kan jo forandre seg. Vil ikke planlegge noe på forhånd, det er jo ikke opp til meg uansett.

Mme. Amming funker ikke for meg, dessverre. Alt går til he***, og da mener jeg alt!
Så, fjerde babyen, og bestemt meg for at det ikke blir amming denne gangen, føles bra, selv om jeg aller helst skulle ønske at det gikk. Endelig en barseltid som ikke skal bli ødelagt av misslykka amming, sykdom, smerter og følelsen av å mislykkes.

Jeg tenker jeg prøver meg på å amme, men fra hu er 2,5-3mnd ish blir hu flaskebarn pga studietida.. Så denne gangen gidder jeg ikke å stresse med amminga sånn som med storebror :)

Det har forøvrig kommet nye retningslinjer i forhold til amming nå, etter det jeg skjønte på jm.. Nå skal barna introduseres for fast føde fra 4mndsalder og ikke så sent som 6mnd.. Det hadde med blant annet forebygging av allergi å gjøre..

De retningslinjene har ikke kommet så vidt jeg vet. De lærde strides veldig om temaet ;)

Hun var tre uker da hun begynte..
Men vi fikk kjapt hjelp, for hun fikk veldige reaksjoner.
Melkeproteinallergi fra dag en her, fikk ikke diagnose før han var 5 mnd...
Jeg var jo ung mor, og sprutgulping var faktisk vanlig.. Det samme med en baby som ikke la på seg omtrent... :p
Når jeg endelig ble tatt på alvor viste det seg at både melkeprotein, soyaprotein, gluten og egg kunne sløyfes..

Mme. Amming funker ikke for meg, dessverre. Alt går til he***, og da mener jeg alt!
Så, fjerde babyen, og bestemt meg for at det ikke blir amming denne gangen, føles bra, selv om jeg aller helst skulle ønske at det gikk. Endelig en barseltid som ikke skal bli ødelagt av misslykka amming, sykdom, smerter og følelsen av å mislykkes.
Her forstår jeg deg godt ! Gi mme og ha en fin barseltid!

Back
Topp