Ambivalent til barn nr 2?

LilleUllsokk

Forumet er livet
Septembermødre <3
Desemberlykke 2018
Januarlykke 2019
Andre som er det? Når vet man at man er klar?

Vil egentlig vente med et søsken til lille er 4 år. Men blir tidvis veldg babysyk :o Men slår det fort fra meg igjen, innhentes av fornuften ;)

Jeg var det. Eneste grunnen til at jeg ønsket nr to såpass "tett" (like over to år) var at jeg ville ha et barn til. Ønsket ikke svangerskap eller ny baby, men et barn. Og da må man jo ta det andre først:P hehe. Ble aldri babysyk, og tenkte rett og slett det var like greit å bare hoppe i det. Ikke bli for komfortabel med han som ble stor, for så å begynne helt på nytt igjen:P skulle jeg venta til jeg ble klar for baby hadde det tatt laaaang tid, og det ønska jeg ikke.

Jeg var det. Eneste grunnen til at jeg ønsket nr to såpass "tett" (like over to år) var at jeg ville ha et barn til. Ønsket ikke svangerskap eller ny baby, men et barn. Og da må man jo ta det andre først:p hehe. Ble aldri babysyk, og tenkte rett og slett det var like greit å bare hoppe i det. Ikke bli for komfortabel med han som ble stor, for så å begynne helt på nytt igjen:p skulle jeg venta til jeg ble klar for baby hadde det tatt laaaang tid, og det ønska jeg ikke.

Egentlig litt motsatt av meg da :p Jeg er mest babysyk :D Ønsker ikke tette barn, fordi jeg vil nyte babytiden med neste baby og da er det en fordel at eldste er litt større :) og viktigst, at det passer egentlig best å vente siden han vi har er litt syk... Så fornuften sier vent, men følelsene sier kjør på med en baby til :o Han vi har er 20 mndr da, så hvis vi skal ha 4 år i mellom, så er det jo en stund til vi kan prøve... Så vurdere litt 2017 barn, da må vi jo prøve snart, men får litt angst av det også :o

Ville ha ett nytt barn ganske fort. Men fornuften tok overhånd. Når nr 1 var 1 år så begynnte vi å prøve. Det tok lengre tid enn venter og ble gravid først etter 11 mnd. Det ble 2.5 år mellom dem. Vi begge tenkte mye frem og tilbake men ville ha to tette. Nå når nr 2 er født så er all lyst på ett barn til borte. Så du merker veldig godt når det er nok. Angrer ikke ett sekund på at vi fikk ett barn til selv om vi gikk mye frem og tilbake, gjorde også mens vi prøvde og mens jeg var gravid. Mange tanker på om det var så lurt osv. Men man føler selv best viken svgjørelse som er best.

Her var det 5 år mellom meg og lillebror, og samboer hadde 7 år ned til sitt neste søsken, så vi ønsket ikke så stor forskjell mellom våre.

Her ble det 3 år, og det er greit.

Jeg tror ikke jeg hadde klart å gå på en ny spedbarnsperiode nå som frøkna her hvert øyeblikk er 4 år. Jeg er altfor komfortabel med at de nå klarer seg såpass mye selv, og så begynne helt på nytt igjen... Så det var også en del av våre tanker når vi planla nr 2.

Egentlig litt motsatt av meg da :p Jeg er mest babysyk :D Ønsker ikke tette barn, fordi jeg vil nyte babytiden med neste baby og da er det en fordel at eldste er litt større :) og viktigst, at det passer egentlig best å vente siden han vi har er litt syk... Så fornuften sier vent, men følelsene sier kjør på med en baby til :eek: Han vi har er 20 mndr da, så hvis vi skal ha 4 år i mellom, så er det jo en stund til vi kan prøve... Så vurdere litt 2017 barn, da må vi jo prøve snart, men får litt angst av det også :eek:
Baby tiden med nr 2 blir helt anderledes enn med nr 1. Jeg gledet meg til å nyte det. Men nr 2 ble syk og alt ble kaos. Man kan ikke forvente hvordan tiden blir, men jeg er roligere nag nr 2 og han er roligere så blir mere kos i den forstand at jeg kan legge han fra meg uten at han skriker osv. Selv om nr 1 fortsatt er ganske liten så er hu veldig selvstendig og hjelpsom samtidig som hu forguder lillebroren sin. Men tiden virker knappere og jeg er glad nr 1 ikke er en energibombe og kravstor ang oppmerksomhet. I dag sov vi alle tre dupp og det var ganske deilig. Nr 1 går ikke I bhg og enda så går det kjempe fint. Utrolig hva man greier. Men merket at det var slitsomt å begynne med våken netter igjen selv om der bare er 2.5 år mellom dem. Kjempe glad for at nr 2 har sovi hele natten siden han var 8 uker. Det var 8 utrolig slitsomme uker.

Jeg ville ha to barn, men ikke svangerskap PG babytid ;) det ene følger jo det andre, så det var bare å hoppe i det. 2år og 15 dager er det mellom våre. Jeg kunne ikke ventet stort lenger, da hadde jeg blitt for komfortabel :p like greit å bare bli ferdig med våkenetter osv :)

Nei, jeg var babysyk. Ville bli raskt ferdig med svangerskap pga det var tøft. Glad jeg hoppet i det og kan si meg ferdig :D

Det var veldig rart å bli gravid med nr 2, kontra nr 1. Vi har aldri vært i tvil om at vi ville ha to barn og vi ville ha max 3 år mellom dem. Da eldste bikket 1,5 skjønte vi jo at det var på tide å prøve igjen.
Ble gravid med en gang og det var fantastisk, men rart. Jeg kunne ikke fatte og begripe at jeg skulle få så sterke følelser for et barn til. Selv om jeg elsket mini fra første stund, følte jeg ikke det voldsomme som jeg gjorde med nr 1. Hadde litt blandede følelser, dårlig samvittighet og sånn for eldste.
Så kom nr 2, og det var jo umulig og ikke falle pladask for den vakre skapningen :) ❤️

Vi har også bestemt oss for ca fire år imellom. Jeg er veldig babysyk nå, jenta vår er bare 15 mnd.... :-P Vi må i alle fall vente til jeg har opparbeidet rett til foreldrepenger (begynner forhåpentligvis i jobb nå i august), og fornuften sier at hun vi har fra før må være litt større og klare litt mer selv først. Får jeg et sånt svangerskap som sist, eller verre, så klarer jeg rett og slett ikke hjelpe henne med alt. Ønsker også, som deg, å kunne nyte babytiden med nestemann. Så det blir nok til at vi venter, tross babysyken.. :-)

Jeg er gravid med nr 2 nå, og vi får 2 ganske tette (blir ca 18.5 måneder mellom dem når lillebror blir født). Jeg og broren min er tette i alder og synes det var kjempegreit å ha søsken i tett alder. Gubben er attpåklatt (9 og 10 år opp til søsknene) og synes det var utrolig kjedelig i oppveksten å ikke å søsken så var nærmere i alder. Moren min er også attpåklatt og synes det samme og var først i voksen alder hun følte hun fikk ett mer vanlig søskenfothold til søsknene siden de hadde flyttet ut når hun var rundt 5-6 år. Faren min har en bror som er 4 år yngre og synes det var for stor aldersforskjell da de var små. Så er nok smak og behag tenker jeg hva en synes er grei aldersforskjell. Vi ville prøve på 2 tette og heller se hvor fort vi ble gravide med nr 2. Tenkte at selv om vi ble gravide ganske kjapt med førstemann så er det ikke tatt for gitt at det skulle gå like fort med nestemann. Og orket ikke å bli ferdig med ett småbarnsperiode for å begynne helt på ny igjen når omsider førstemann begynner å bli mer selvstendig. Da tar jeg det heller samtidig og blir ferdig med det:-)

Ja det var både lyst til å oppleve å få et barn til samtidig som jeg ikke orker igjennom svangerskap og babytid igjen. Så ble mye fram og tilbake. Når jeg først bestemte meg så var jeg klar! Angrer ikke for at jeg ventet så lenge :)

Dere med forferdelig svangerskap med nr 1, der kan bli bedre med nr 2. Med nr 1 så hadde jeg bekkenløsning fra uke 15 og blødninger fra uke 25. Lå i sofaen fra uke 28. Veldig slitsomt og tenkte mye på nr 1 når jeg ble gravis med nr 2. Men ingen plager i det hele tatt med nr 2. Fikk drømme svangerskap. Fikk til å med på meg klær selv hele veien. Kledde faktisk på meg selv når vannet gikk og vi skulle dra inn på sykehuset. Vasket til å med gulvet med en mopp før vi dro siden vannet gikk på gulvet i gangen. Fant ut jeg var gravid tidlig mai og fødte 6.1 alt mellom der var som om alt var normalt. Nr 1 satt på kulen når jeg bar hu rundt ( hu veide 14.8 kg) og jeg fikk gjort alt jeg ville. Ommøblerte hele leiligheten på sen høsten osv. To helt forskjellige svangerskap og deilig var det. Til å med gått ned I vekt fortere etter nr 2. Er klar for bikini nå etter snart 4 mnd og med nr 1 så var jeg ikke klar etter 1 år.

Ja det var både lyst til å oppleve å få et barn til samtidig som jeg ikke orker igjennom svangerskap og babytid igjen. Så ble mye fram og tilbake. Når jeg først bestemte meg så var jeg klar! Angrer ikke for at jeg ventet så lenge :)

Hvor stor avstand er det mellom barna?

Vi har også bestemt oss for ca fire år imellom. Jeg er veldig babysyk nå, jenta vår er bare 15 mnd.... :p Vi må i alle fall vente til jeg har opparbeidet rett til foreldrepenger (begynner forhåpentligvis i jobb nå i august), og fornuften sier at hun vi har fra før må være litt større og klare litt mer selv først. Får jeg et sånt svangerskap som sist, eller verre, så klarer jeg rett og slett ikke hjelpe henne med alt. Ønsker også, som deg, å kunne nyte babytiden med nestemann. Så det blir nok til at vi venter, tross babysyken.. :)

Da får vi vente og være babysyke sammen :p Min er snart 20 mndr, og en stund siden han var baby syrns jeg ;) Så savner babytiden virkelig og vil gjerne oppleve det igjen :)

Da får vi vente og være babysyke sammen :p Min er snart 20 mndr, og en stund siden han var baby syrns jeg ;) Så savner babytiden virkelig og vil gjerne oppleve det igjen :)
Ja.. merker det veldig nå som jenta vår har begynt å gå, og helst vil gjøre alt selv ;-) Gleder meg til å oppleve det enda en gang, men får bare vente litt til. Er jo egentlig først nå at vi begynner å "komme ovenpå" igjen, det tar på med svangerskap og babytid, men det glemmer man jo så fort :-D

Ja.. merker det veldig nå som jenta vår har begynt å gå, og helst vil gjøre alt selv ;-) Gleder meg til å oppleve det enda en gang, men får bare vente litt til. Er jo egentlig først nå at vi begynner å "komme ovenpå" igjen, det tar på med svangerskap og babytid, men det glemmer man jo så fort :-D

Er vel kanskje derfor baby syken melder seg, når de plutselig er store og vi begynner å komme ovenpå ;) Får vel nyte at ting går litt mer på skinner en periode :) Jeg har p stav da, så vidt jeg har skjønt tar det litt tid fra man tar den ut til man får eggløsning, så prøver å finne ut når det er gunstig å ta den ut :o Hvis jeg tar den ut om et år, så har jeg et halvt år på å få tilbake syklus før prøving hvis det skal bli 4 år mellom, og det er jo ikke så ille? :p

Hvor stor avstand er det mellom barna?
6.
Men ønsket meg egentlig 4. Men ser nå i ettertid at det passet oss bedre å vente enda et par år, mtp at jeg er dårlig i svangerskapet og krevende babytid og at eldste var veldig selvstendig.

Jeg har veldig lyst på flere barn og ønsker at lille skal få søsken, men jeg er 34år nå og mannen blir 45år. Så føler at hvis vi skal ha flere må det bli ganske kjapt, men så blir jeg usikker på om jeg virkelig takler 2stk under 2år på en gang :rolleyes: Lille er 7måneder nå, så er usikker på hvor lenge jeg vil vente før vi prøver på en til...

Back
Topp