Brystreduksjon og melk i ene brystet?

• Trådstarter Trådstarter Blue Angel
  • Opprettet Opprettet
B

Blue Angel

Guest
Jeg har ei jente på 15 dager og ammer henne før hvert måltid..
Problemet er at jeg har tatt brystreduksjon, og har ikke så så stor melkeproduksjon som jeg skulle ønske.
Det er melk, men ikke så mye. Men jeg sliter med å tømme brystet for hver gang jeg ammer. Og det ene brystet produserer mye mer melk enn det andre. :P
Jeg håndmelker ut melka, for å få tømt de, men bør jeg bare gi opp siden det er ene brystet som produserer? Det er veeldig lite på andre, kanskje noen dråper, og jeg prøver å stimulere det til å produsere mer men det fungerer dårlig. .
Jeg har og bruker også nesespray for å drive ut melken...
Råd? :)

Hva med å gi opp det brystet du ikke får mer enn noen dråper ut av? Og så bare amme på det brystet som du får mer melk ut av? Jeg ville nok gitt opp å jobbe med stimulering hvis jeg hadde prøvd i 15 dager uten effekt, da ville jeg heller delammet så lenge jeg klarte på det beste brystet. :)

Hva med å gi opp det brystet du ikke får mer enn noen dråper ut av? Og så bare amme på det brystet som du får mer melk ut av? Jeg ville nok gitt opp å jobbe med stimulering hvis jeg hadde prøvd i 15 dager uten effekt, da ville jeg heller delammet så lenge jeg klarte på det beste brystet. :)

Er det jeg lurer på. Men det er ikke "feil" for kroppen da? :P
Vil jo se litt rart ut også da, brystspreng på ene siden liksom haha :P

Er det jeg lurer på. Men det er ikke "feil" for kroppen da? :P
Vil jo se litt rart ut også da, brystspreng på ene siden liksom haha :P
Høres ikke helt lurt ut å amme fra kun det ene brystet. Blir også stor forskjell på størrelsen som kan være sjenerende.

Ta kontakt med barsel for råd eller ammehjelpen.

Tok opp til 4 uker før melka vi hadde stabilisert seg, så hvis du orker vil jeg anbefale at du prøver litt til. Du kan jo prøve å pumpe litt på det ene brystet i noen dager i tillegg til å amme og se om det gjør at det kommer mer melk. Jeg spiste en del havregrøt de første ukene da det skal være bra for produksjonen.

Er det jeg lurer på. Men det er ikke "feil" for kroppen da? :p
Vil jo se litt rart ut også da, brystspreng på ene siden liksom haha :p
Hehe, jo, det kan vises ganske godt altså. :p Ikke feil for kroppen, men det kan vises i bikini i sommer. :p Jeg fullammet min eldste i 3 uker fra bare det ene brystet på grunn av brystbetennelse, og da ble det enorm forskjell på brystene. Men de ble jo like store igjen etterhvert, det er ikke noe varig. Og du har kanskje ikke så enorm melkeproduksjon på den siden du har melk på heller? Du gir en del mme i tillegg? Da er det i alle fall lov å håpe at det ikke blir så synlig. :p

Ville kanskje vært litt egoistisk og sluttet å amme, for å slippe at det blir veldig usymetrisk etter operasjonen du har hatt. Men hvis du vil fortsette så er det ingenting i veien for det heller :)

Jeg har lite melkeganger i ene brystet, så de to minste har blitt ammet på en pupp i mange mnd. Det er ingen forskjell på str på de to brystene i dag, 14 mnd etter at yngste sluttet med amming :)

Takk for gode råd, jenter!! :)
Jeg gir det et forsøk til, da jeg ikke føler jeg er klar til å slutte heelt enda... :)
Kjøpte pumpe igår, så kanskje den og vil hjelpe den andre puppen å få opp produksjonen litt. :D

Gir tillegg ja, for har ikke nok melk i den andre til å fullamme. ;) Så det fungerer greit :)

Takk for gode råd, jenter!! :)
Jeg gir det et forsøk til, da jeg ikke føler jeg er klar til å slutte heelt enda... :)
Kjøpte pumpe igår, så kanskje den og vil hjelpe den andre puppen å få opp produksjonen litt. :D

Gir tillegg ja, for har ikke nok melk i den andre til å fullamme. ;) Så det fungerer greit :)
Lykke til :) Du får holde oss oppdatert ;)

Jeg hadde et bryst som var mye mindre enn det andre. Ble fortere ubehag og sår. Så da pumpet jeg det litt og ga det ikke like ofte så ble mindre melk. Enten må du prøve å få mer og gi der brystet først eller så kan du bare akseptere at det er forskjellig :)

De har kanskje fjernet mer brystvev på det ene?

Det er stor forskjell på å delamme og å ikke amme. Så jeg ville ikke gitt opp. Å bare amme på ett bryst går fint an:) Størrelsesforskjeller vil ikke vare.

Babyen er gjerne den beste til å tærne brystet, mulig hun er sugeforvirret av flaske og derfor ikke dier effektivt?

Jeg synes pumpe var mye mer lettvint enn håndmelking:)

Det er normalt at puppene produserer ulik mengde bryst, da antall melkekjertler varierer.
Legg til ofte ved den puppen som produserer minst, pumpe etter amming (og mellom amming), bruk et hjelpebryst for å få babyen til å suge lenge, og stimulere med håndmelking. :)
Pumpe gjerne mens du ammer på den andre puppen også. :)
Én pupp er bedre enn ingen pupp! ;)

Legg til på den puppen med lite i først før du bytter, så legger du tilbake på den med lite i når den gode puppen et tømt :)

Hvis du vil fullamme så skal det være mulig med bare en pupp også, en i barselgruppen min gjør det og det går veldig fint :)

Og hvis størrelsesforskjellen sjenerer deg så kan du bruke innlegg i den lille puppen så det ikke syns med klær på :) er bare for en periode og vil gå tilbake etterhvert :)

Back
Topp