Amme eller mme

Åja det er kjedelig da, att det ikke er nok når man vil amme lengere. Men sånn er det ! Er jo ikke totalt krise med litt grøt/mme ved 4 mnd alder
Ikke sant! Men tenker jeg vil så lenge som mulig. Og Har man prøvd så har man prøvd. Skal iallfall ikke gi meg! Fungerte bra
Med introduksjonen også:-)

Satser på å få til amming. Vil amme fullt hvertfall første fire måneder, for så introdusere noe annen mat gradvis fra da, tenker jeg. Men hovedfokus blir nok pupp, om det går! :)

Noen ganger virker det som amming er et eget fag. Hvis man sliter eller er usikker på sykehuset så sørg få mest mulig hjelp før dere reiser hjem.

Jeg ringte etter hjelp hver gang jeg skulle amme, og fikk masse råd og tips som hjalp meg lenge i tiden etterpå :)

Anbefaler ammehjelpen.no. mange gode artikler der og mange som har fått hjelp av dem :) underforumet amming og ernæring her inne er også nyttig om man lurer på noe.

Med mine to første amma jeg i ca 4 mnd, da virket det som de aldri ble metta, og da gikk vi over på mme. Ønsker å amme dennr gang også, så får vi se hvor lenge det går :)

Jeg var på ammekurs på helsestasjonen, fikk en del tips og triks der :) blant annet at hvis du har melkespreng og stopp så blir området rundt brystknoppen så hard at babyen ikke får helt tak! Varme får melken til å renne så, sitt i dusjen eller badekaret eller ta en bleie og fyll med varmt vann og legg over. Så var det visst viktig at man ikke klemte eller gnei på puppene før melka rant, da kunne det bare stoppe seg meg opp. Men du kan derimot bruke "Cottermans grep/tulipangrepet" (Google it) :p for oss med store pupper kunne det også hjelpe å ta en klut, rulle den sammen og legge under puppen for å få melka til å renne lettere :)

Jeg var på ammekurs på helsestasjonen, fikk en del tips og triks der :) blant annet at hvis du har melkespreng og stopp så blir området rundt brystknoppen så hard at babyen ikke får helt tak! Varme får melken til å renne så, sitt i dusjen eller badekaret eller ta en bleie og fyll med varmt vann og legg over. Så var det visst viktig at man ikke klemte eller gnei på puppene før melka rant, da kunne det bare stoppe seg meg opp. Men du kan derimot bruke "Cottermans grep/tulipangrepet" (Google it) :p for oss med store pupper kunne det også hjelpe å ta en klut, rulle den sammen og legge under puppen for å få melka til å renne lettere :)
Så fine tips !Takk ! :D

Ammekjeks?

Jeg tar det som det kommer, ønsker selvsagt å amme, men dette vêr jeg av erfaring at ikke er like enkelt for alle.
Vi legger ned en innsats og ser hvor vi ender.
Rundt 1 år er min grense for hvor lenge jeg Evt vil amme, der er vi alle forskjellige

Ja. Husker ikke oppskriften nå men mye havre og ølgjær i. Overraskende gode

Jeg vil gjerne amme og håper jeg får det til :) Hvor lenge det blir det vet jeg ikke, må se det ann :) Håper de første mnd og så får vi se åssen det blir når han begynner å få andre måltider:)

Den vil vi ha :-D
Den er oversatt fra en australsk side så alt er i kopper ;)
14-16 kjeks:

1/2 kopp smør eller kokosolje
1/4 kopp brunt sukker (kan sløyfes)
2ts knuste linfrø
3ss vann
1 kopp sammalt hvete/annet grovt mel
1/2ts bakepulver
1 egg
1ts vanilje og/eller 1ts kanel for smakens skyld
2ss ølgjær. På apoteket har de avbitret. På dagligvare Engelsk med druesukker
1/2 ts salt
1 1/2 kopp havregryn.

Bland linfrø og vann og la stå et par minutter. Pisk sukker og smør/kokos. Bland inn alt annet. Form til kuler som du presser litt flate. Stekes på 170 grader i 12-15 min.

I dette er det ølgjær og havre som hjelper på melkeproduksjonen. Ølgjær skal også hjelpe på håravfall siden det inneholder mye B-vitamin. Ølgjær har visst blitt brukt som melkestimulerende siden tidenes morgen

Den er oversatt fra en australsk side så alt er i kopper ;)
14-16 kjeks:

1/2 kopp smør eller kokosolje
1/4 kopp brunt sukker (kan sløyfes)
2ts knuste linfrø
3ss vann
1 kopp sammalt hvete/annet grovt mel
1/2ts bakepulver
1 egg
1ts vanilje og/eller 1ts kanel for smakens skyld
2ss ølgjær. På apoteket har de avbitret. På dagligvare Engelsk med druesukker
1/2 ts salt
1 1/2 kopp havregryn.

Bland linfrø og vann og la stå et par minutter. Pisk sukker og smør/kokos. Bland inn alt annet. Form til kuler som du presser litt flate. Stekes på 170 grader i 12-15 min.

I dette er det ølgjær og havre som hjelper på melkeproduksjonen. Ølgjær skal også hjelpe på håravfall siden det inneholder mye B-vitamin. Ølgjær har visst blitt brukt som melkestimulerende siden tidenes morgen
Skal bakes før avreise sykehus ..
Takk :)

Back
Topp