Baby presser mye

Bkno6500572

Første møte med forumet
hei! Trenger litt råd. Baby på 11 uker som jobber mye med magen nesten dagen lang. Våkner gjerne tidlig på morgenen (4-5 tiden) og stønner presser, vrir seg og sover om hverandre. Vi samsover og dette gjør det vanskelig for mor å sove. Til slutt blir han mer og mer frustrert og må tas opp og sittes med på fanget med knærene opp før han kanskje får ut noe etter lang stund. Denne pressingen fortsetter også utover dagen uten noen nytte. Han får kun pupp, har prøvd semperdråper og minifom, ammete og sykling med beina uten noen hjelp. Som oftes raper han bra etter måltid.
 
Legg ut en myk matte egnet for baby og la babyen ligge endel på magen? De fiser og raper de mye. Iallefall min.
 
Min er også litt sånn. Holder ham mye i "kolikkgrepet" og i fanget på magen. Merker at det hjelper mye for han å ligge på magen. Da kaver han ikke så mye.
 
Her presses det også, men det har heldigvis bedret seg. Vi må nok bare ta tiden til hjelp. Tarmene og magen må få utvikle seg. Det hjelper å presse beina hennes opp mot magen. Jeg gjør dette når hun begynner pressinga om morgenen i 5-6-tida og greier av og til å få en time ekstra søvn. Lar henne sprelle en stund på stellebordet når vi står opp og da kommer det ofte mye luft.
 
Prøver å presse beina opp mot magen stadigvekk. Av og til kommer det litt luft men som oftes ikke. Han liker ikke ligge på magen, noe som gjør ryggtrening vanskelig. Får ligge på magen i 30sek før sutringen begynner. Men bør kanskje prøve å la han ligge litt mer. Han sover gjerne på siden om natten. Lest litt ymse om hvilken side de bør ligge på? Håper virkelig dette bedrer seg etterhvert :) fælt å se han presse så mye og bli frustrert over at det ikke kommer ut noe! Takk for gode svar
 
Min gjør også dette på morgenen. Det er nok fordi han sovner før han får rapet om natta. De gangene vi klarer å få til en god rap etter nattamming er det mye bedre :)
 
Legg ut en myk matte egnet for baby og la babyen ligge endel på magen? De fiser og raper de mye. Iallefall min.
Vår nekter å ligge på rygg, hverken våken eller sovende. Men her kommer raping kun sittende, og fising kun på rygg på stellematta. :eek:
 
Back
Topp