Skravletråd Lag Bringebær

Ja, det høres greit ut :)

Jeg hadde ikke tenkt å spise noe, men søtsuget er sterkt nå. Lurer på å ta litt godt i dag, men ikke resten av uken. Tenker da ca 500 kalorier max, så spørs det om jeg kommer på noe som er innenfor det da ☺

Popcorn er et godt alternativ. En del kalorier per 100 g, men det veier så lite at du kan spise en god del.
Eventuelt smør e.l. kommer da på topp av popcornets kalorier.
Jeg har fått så dilla på nøtter!! Sånne fra nøttefabrikken vet du! Blæh.. Veldig tungt når søtsuget står på som verst!

Men, kjenner jeg ble veldig motivert av å se resultatene i går! Vi vant :D yey! Vi som var redde for at vi ikke ville klare å gå ned nok i vekt, vant :D tihihi!

Jeg har fått så dilla på nøtter!! Sånne fra nøttefabrikken vet du! Blæh.. Veldig tungt når søtsuget står på som verst!

Men, kjenner jeg ble veldig motivert av å se resultatene i går! Vi vant :D yey! Vi som var redde for at vi ikke ville klare å gå ned nok i vekt, vant :D tihihi!

Jeg har så mange favoritter som dreper søtsuget. Jeg syns egentlig lavkarbo har fjernet det meste, men noen ganger kommer det. Sukkerfri sjokolade står på toppen da.

Sunne alternativer er bær med sukkerfri sukker.
Ferkspresset (fra egen presser) juice
Masse godt man kan lage med kokosmelk.
Penaøtter som nevnt
Druer
Lage lavkalori - gele, eller kaker
Lage saftis
Sun smoothie
Knaske på isbiter (hvis du er helt desperat)
Brygge egen iste

Var det jeg kom på i farta. Noe av dette må jeg holde meg unna, men husker det fra tiden jeg gikk på GR. GR funket for øvrig ikke på meg, og ga meg fortsatt en del smerter i kroppen.

Masse steder man og kan få kjøpt lavkalori - godteri, som ikke påvirker vektnedgang.

Jeg har så mange favoritter som dreper søtsuget. Jeg syns egentlig lavkarbo har fjernet det meste, men noen ganger kommer det. Sukkerfri sjokolade står på toppen da.

Sunne alternativer er bær med sukkerfri sukker.
Ferkspresset (fra egen presser) juice
Masse godt man kan lage med kokosmelk.
Penaøtter som nevnt
Druer
Lage lavkalori - gele, eller kaker
Lage saftis
Sun smoothie
Knaske på isbiter (hvis du er helt desperat)
Brygge egen iste

Var det jeg kom på i farta. Noe av dette må jeg holde meg unna, men husker det fra tiden jeg gikk på GR. GR funket for øvrig ikke på meg, og ga meg fortsatt en del smerter i kroppen.

Masse steder man og kan få kjøpt lavkalori - godteri, som ikke påvirker vektnedgang.

Hva slags sukkerfri sjokolade foretrekker du? Har vært veldig uheldig med de jeg har smakt. Ikke funnet noen som er god.. Har du noen å anbefale? Hvor kjøper du dem fra? Vet du om noen nettsider?

For meg er det egentlig verst å unngå sjokolade og kaker. Jeg elsker Sjokolade.. Sånn skikkelig!!! Hadde jeg funnet en god sukkerfri sjokolade jeg kunne unnet meg en gang i uken tror jeg at jeg ville klart å holde denne sunne livsstilen veldig bra og over lengre tid :)

Hva slags sukkerfri sjokolade foretrekker du? Har vært veldig uheldig med de jeg har smakt. Ikke funnet noen som er god.. Har du noen å anbefale? Hvor kjøper du dem fra? Vet du om noen nettsider?

For meg er det egentlig verst å unngå sjokolade og kaker. Jeg elsker Sjokolade.. Sånn skikkelig!!! Hadde jeg funnet en god sukkerfri sjokolade jeg kunne unnet meg en gang i uken tror jeg at jeg ville klart å holde denne sunne livsstilen veldig bra og over lengre tid :)

Favoritten min er Cloetta, som man kan kjøpe i flere COOP butikker. Liker ikke så mange andre. Cavalier er greit. Liker og noen av Atkinsbarene, spesielt den med kokos, men smaken er som baken.

Går og an å lage egen sukkerfri sjokolade, men er litt usikker på hvordan man gå frem. Da kan du etter hvert eksperimentere til du finner noe som passer deg.

Marispan er veldig enkelt å lage,dersom du liker det. Og kokosmarengs (heter det vel?). Det er jo bare eggehvite pisket, og så sjokolade over med kokos.

Skulle anbefalt deg en sjokolademousse også, men da hadde du måttet kunne fått i deg kalorier,det er det verre med :-p

Men jeg syns mange av kakene til Grete Roede er knallgode!

Litt avhengig av hva utfordringen blir. :)
Jeg er enig i dette! Jeg står ikke på stuegulvet og danser for å få 200 poeng jeg altså! Jeg er med for å gå ned - ikke for å gjøre merkelige ting på utfordringene. F.eks hvis det blir 5 frukt om dagen så er ikke det lov i min kost....

Jeg er enig i dette! Jeg står ikke på stuegulvet og danser for å få 200 poeng jeg altså! Jeg er med for å gå ned - ikke for å gjøre merkelige ting på utfordringene. F.eks hvis det blir 5 frukt om dagen så er ikke det lov i min kost....

Helt sant, ser ut som det blir dette. Jeg kan heller ikke spise fem frukter om dagen, men greier alltid å få i meg grønnsaker. Kanskje greit å skrive en liten tråd/bønn om dette, der vi ber de som skal lage utfordringene om å tenke på alle. Og at folk faktisk blir syke, eller til og med skadet av å delta på noen utfordringer?!

Jeg skulle gjerne skrevet det selv, men føler jeg allerede er blitt "bråkmaker" etter snope - innlegget, og tror derfor ikke jeg vil bli tatt seriøst.

Samtidig er det leit å skrive "man MÅ ikke bli med på utfordringene", men hva er greia med slankekrigen da, hvis man med forsett ekskluderer andre? Er det ikke meningen at vi skal ha det gøy, og oppfordre til et sunt kosthold og aktivitet?

Helt sant, ser ut som det blir dette. Jeg kan heller ikke spise fem frukter om dagen, men greier alltid å få i meg grønnsaker. Kanskje greit å skrive en liten tråd/bønn om dette, der vi ber de som skal lage utfordringene om å tenke på alle. Og at folk faktisk blir syke, eller til og med skadet av å delta på noen utfordringer?!

Jeg skulle gjerne skrevet det selv, men føler jeg allerede er blitt "bråkmaker" etter snope - innlegget, og tror derfor ikke jeg vil bli tatt seriøst.

Samtidig er det leit å skrive "man MÅ ikke bli med på utfordringene", men hva er greia med slankekrigen da, hvis man med forsett ekskluderer andre? Er det ikke meningen at vi skal ha det gøy, og oppfordre til et sunt kosthold og aktivitet?

5 om dagen, inkluderer ikke det grønnsaker også?
Jeg må tenke økonomisk her, 5 frukt om dagen kommer jeg ikke til å få til, for jeg regner med det er 5 forskjellige det er snakk om?

Jeg har ikke sett på hvordan de lager utfordringen nå, men sist var det 5 om dagen, minst 2 av hver (frukt og grønnsaker). Dvs, spiser du minst 3 grønnsaker får du 15 poeng. Du går kanskje glipp av bonusen, men det blir fortsatt bra uttelling med 75 poeng på 5 dager :)
Selv om vi setter mål på 200 har vi ulike forutsetninger, og det er totalen på vekta som teller i krigen. Som jeg nevnte vil ikke jeg gå ned så mye i uka pga amming, men da kan jeg prøve å få flere poeng på utfordringen. For noen andre pålagte laget vil det være motsatt :)

912890ef7748d797fbf1423a7d7714be

Lagde smoothien som ble linket til her. Istedenfor 1 banan tok jeg 2, og istedenfor saft fra 2 sitroner ble det saft fra 1 sitron. Og det er suuuuuurt ^^.

Hva syns dere om utfordringen denne gangen?

Jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg er fornøyd eller ikke, men er glad de har droppet vann - utfrodringen, så slipper jeg å få dårlig samvittighet for ikke å ha drukket på meg halsbrann :-p

Hva syns dere om utfordringen denne gangen?

Jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg er fornøyd eller ikke, men er glad de har droppet vann - utfrodringen, så slipper jeg å få dårlig samvittighet for ikke å ha drukket på meg halsbrann :-p

Forstår ikke challengen jeg? 50 poeng for å danse i 10 minutt med barna synes jeg blir for dumt... Når man får 60 poeng for å TRENE i 60 minutt?!! Eller har jeg misforstått poengene?

Jeg vet at jeg vil få problemer med en gang med frukt/grønt, jeg blir så innmari kvalm av å tenke på å i det hele tatt spise frukt..
Er bare to ting med frukt som jeg liker og det er banan og eple. Kjenner jeg nesten gruer meg til å stappe det i meg :P
Men får gi det et forsøk og så lenge jeg gjør så godt jeg kan så er jeg fornøyd :D
Men veldig fornøyd med å kunne danse :)

Forstår det ikke jeg. Øk med 1 min hver dag? Hva blir poengene da? 25 for 5 min og 50 for 10 min, men hva med det minuttet man skal øke da?

Frukt og grønt blir vanskelig, men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Trening blir lett, så den trenger jeg ikke tenke så mye på.

Forstår det ikke jeg. Øk med 1 min hver dag? Hva blir poengene da? 25 for 5 min og 50 for 10 min, men hva med det minuttet man skal øke da?

Frukt og grønt blir vanskelig, men jeg skal gjøre så godt jeg kan. Trening blir lett, så den trenger jeg ikke tenke så mye på.
Jeg også er forvirret. Sikkert enklest bare å spørre i utfordringstråden og få en oppklaring =)

Satser på yoga with Adrienne (youtube) denne uka her som trening.

Jeg også er forvirret. Sikkert enklest bare å spørre i utfordringstråden og få en oppklaring =)

Satser på yoga with Adrienne (youtube) denne uka her som trening.

Jeg spurte i en egen tråd - var greit forklart der

Jeg forstod heller ikke så mye av dette med å øke dansingen med 1 minutt for hver dag og hva poengene blir da?

Back
Topp