Flergangsgravide sine utstyrtips til førstegangsgravide

Og ja! Om du tenker at babyen har fått kolikk er det stor sannsynlighet hin bare har vridning i nakke/rygg. Også om hin suger dårlig kan det være dette. Det finnes egne spesialiteter på babyrygger/nakker. Ta kontakt med de med en gang så slipper man mange turer. Vi fikk ny baby etter å ha dratt dit.

Vi var til manuelterapaut da vesla plutselig ikke ville ta det ene brystet, heldighvis ingen låsninger, men hun var stiv i nakken. Så fikk beskjed om å tøye forsiktig, så tikk hun brystet <3

Det er gratis og veldig hjelpsomt! :D

Og en ting, innkjøp til mamma: STØTTESTRØMPER !!! Om du ikke tror du kommer til å trenge, ikke la det stoppe deg, kjøp! Best å ha fra dag 1 og om du ikke trenger har du alltids venninner eller flyturer ;) det er kjipt med vann i kroppen og elefantben !

Et tips som ikke akkurat går på utstyr; lag opp middager og ha i frysen til de første ukene etter fødsel. Du aner ikke hvor travelt det kan bli :D Med førstemann, som var en urolig baby, så regnet jeg at faktisk tid som gikk med til amming de første ukene var ca. 9 timer i døgnet. Det er full arbeidsdag det!

Et tips som ikke akkurat går på utstyr; lag opp middager og ha i frysen til de første ukene etter fødsel. Du aner ikke hvor travelt det kan bli :D Med førstemann, som var en urolig baby, så regnet jeg at faktisk tid som gikk med til amming de første ukene var ca. 9 timer i døgnet. Det er full arbeidsdag det!

Eller la mannen lage middag;)

For noen av oss vil fødselen finne sted rundt julaften. Vi blir å feire jul hos foreldrene mine så da får jeg servert mat hver dag

Så mange bra tips!

Da jeg fikk barn sist (10 og 8 år siden) fantes ikke babynest (?) og det skal jeg absolutt kjøpe denne gangen.

Bæresjal var fantastisk og det skal jeg ha denne gangen også.

Ellers,er jeg blitt mye mer miljøbevisst med årene,kommer til å kjøpe mye ekologiske klær/sengetøy,unngå plast i tyggeleker og flasker med BPA og andre gifter, kjøpe bra hudprodukter uten tusen tilsatser (eks. Maria åkerberg) og også vurdere tøybleier.

Vil tipse om melkesyrebakterier fra Semper. Det er utført flere kliniske tester med signifikant bedring hos alle babyene med kolikk. Dette forutsetter at det er umoden tarm, og mage som er problemet. Det er helt ufarlig å prøve. Jeg brukte 2(!) flasker med minifom uten effekt til mini min. Var hos manuellterapeut og han fant ikke noe feil, og mente det var umoden tarm og bare ville ta tid. Kom over disse dråpene og prøvde de på mini. 5 dråper x 1 daglig. Jeg fikk ny baby over natta. Helt utrolig! Jeg tipser nå alle med barn om dette. Hjelper og mot gulping og hard mage. Boots apotek selger disse. Helsestasjonen har begynt å informere om og anbefale det også.

Her er et utdrag fra et av studiene:
http://www.dagensmedisin.no/artikler/2014/01/14/draper-mot-kolikk-fungerte/
ImageUploadedByBV Forum1461053265.026702.jpg

Vil tipse om melkesyrebakterier fra Semper. Det er utført flere kliniske tester med signifikant bedring hos alle babyene med kolikk. Dette forutsetter at det er umoden tarm, og mage som er problemet. Det er helt ufarlig å prøve. Jeg brukte 2(!) flasker med minifom uten effekt til mini min. Var hos manuellterapeut og han fant ikke noe feil, og mente det var umoden tarm og bare ville ta tid. Kom over disse dråpene og prøvde de på mini. 5 dråper x 1 daglig. Jeg fikk ny baby over natta. Helt utrolig! Jeg tipser nå alle med barn om dette. Hjelper og mot gulping og hard mage. Boots apotek selger disse. Helsestasjonen har begynt å informere om og anbefale det også.

Her er et utdrag fra et av studiene:
http://www.dagensmedisin.no/artikler/2014/01/14/draper-mot-kolikk-fungerte/
Vis vedlegget 172682

Den skal jeg huske, men banker i bordet og håper jeg slipper kolikk denne gangen også :)

Den skal jeg huske, men banker i bordet og håper jeg slipper kolikk denne gangen også :)
Ja jeg håper jeg slipper denne gangen.. Men hadde jeg visst om denne med en gang hadde vi jo sluppet unna de mnd med gråting. Stakkars små <3 Det er jaggu ikke lett å være ny i verden og skal venne seg til alt :)

Ja jeg håper jeg slipper denne gangen.. Men hadde jeg visst om denne med en gang hadde vi jo sluppet unna de mnd med gråting. Stakkars små <3 Det er jaggu ikke lett å være ny i verden og skal venne seg til alt :)

Det er virkelig ikke lett nei, mange som glemmer at tarmene er helt nye. :)

Gallesåpe eller sitronsåpe! Vinterbabyer betyr ulltøy. Og vel.. Ulltøy+bæsj = vrient!!

Gallesåpe har reddet masse av ulltøyet her. Sitronsåpe skal visst funke veldig bra også.
Nøstebarn har også en flekkfjerningspray for ull, men jeg syns ikke den fungerer like godt.

Og når vi er inne på klesvask, så husk parfymefrie vaskemidler <3

Gallesåpe eller sitronsåpe! Vinterbabyer betyr ulltøy. Og vel.. Ulltøy+bæsj = vrient!!

Gallesåpe har reddet masse av ulltøyet her. Sitronsåpe skal visst funke veldig bra også.
Nøstebarn har også en flekkfjerningspray for ull, men jeg syns ikke den fungerer like godt.

Gallesåpe er også gull til tøybleier :D

Helt sant! Vi som får barn ved juletider får jo også en liten ekstra "utfordring" med mange dager med stengte butikker. Da kan det være lurt å være forberedt ved å ha godt med mat i hus. I tillegg til MME, forskjellige smokker og flasker.

Kanskje funker ikke ammingen, kanskje vil ikke babyen ta den ene smokketypen man har i hus eller den ene flasketypen.

Det er også lurt å ha på lur bleier i en større størrelse også. De vokser fort, og plutselig holder ikke bleia tett lenger (jeg snakker av erfaring her :p )

• Liker
Reactions: SMI

Hvor får man kjøpt gallesåpe?

Denne tråden er gull verdt :) her skal jeg lese mer når jeg planlegger innkjøp. Det blir nok tidligst om et par måneder :P

Hvor får man kjøpt gallesåpe?
Gallesåpe på clas ohlsson, kjøp såpestykke, ikke den flytende. Sitronsåpe på utvalgte babyutstyrbutikker :)

• Liker
Jeg bruker flytende gallesåpe fra Clas Ohlson. Syns det er veldig praktisk! Aldri prøvd såpestykket..

• Liker
Jeg bruker flytende gallesåpe fra Clas Ohlson. Syns det er veldig praktisk! Aldri prøvd såpestykket..
Brukte den flytende først jeg også,men har klart å fjerne flere flekker med såpestykke :)

Back
Topp