Reise

ØnskemammaFeb16

Forelsket i forumet
Noen som har fått noen restriksjoner i forhold til å ta med seg den lille på utenlandsreise? Eller som har hørt om det?

Har bestilt tur i mai og til sommeren, men plutselig ei venninne som sa at man ikke skulle reise med de før man hadde tatt alle vaksiner...

Har ikke fått det, men har ikke spurt heller ;)

Men jeg skjønner logikken hvis det eventuelt finnes noe slikt, for det er jo dumt å reise til områder hvor det eventuelt er fare for å bli smittet av sykdommer som går innunder vaksinasjonsprogrammet før man har fått vaksinene.

Stadigvekk folk som drar med baby utenlands og har ikke hørt om at det skal være en uting. Vi dro til Thailand med storesøster når hun var 9mnd, og skal til kapp verde når lillebror er ca 8mnd, og har ikke fått noe beskjed om at det skal være noe problem :)

Noen som har fått noen restriksjoner i forhold til å ta med seg den lille på utenlandsreise? Eller som har hørt om det?

Har bestilt tur i mai og til sommeren, men plutselig ei venninne som sa at man ikke skulle reise med de før man hadde tatt alle vaksiner...
Jeg skal ut å reise i mai når lille er 11 uker. Det var ikke noe problem, men han fikk vaksiner i dag (8 uker gammel) i stedet for ved 12 uker fordi da er han bedre beskyttet på reise. Det var ikke noe krav, men helsesøster anbefalte det. Helsemyndighetene sier at vaksinene kan tas fra 8 ukers alder, derfor tok vi de nå :)

Jeg skal ut å reise i mai når lille er 11 uker. Det var ikke noe problem, men han fikk vaksiner i dag (8 uker gammel) i stedet for ved 12 uker fordi da er han bedre beskyttet på reise. Det var ikke noe krav, men helsesøster anbefalte det. Helsemyndighetene sier at vaksinene kan tas fra 8 ukers alder, derfor tok vi de nå :)

Aha... Takk for svar. Vi skal på 3 mnd kontroll en uke før vi skal på tur. Kanskje det er litt tett å ta vaksinen da?

Back
Topp