Tran

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Gir dere det? Vi ga for første gang i går, og virket ikke som det var noe problem for han, skar ingen grimaser, selvom jeg stod med kamera klart :D men ga dette tidlig på dagen, og det lukter jo grusomt. Han lukta tran hele dagen, og når jeg tok han opp til morgenen, og jeg gikk med den tranlukta i nesa hele dagen, tross for at jeg ikke var i kontakt med tranen da det var mannen som ga han. Noen som har funnet en genial måte, slik at det ikke lukter så voldsomt? Vi tenkte å gi han på kvelden i dag for å se.

Vi gir på morgenen på denne måten;
Tar av pysj
Finner fram engangskluter
Bruker easytran
Tørker rundt munnen så fort som mulig når det renner ut, så det ikke kommer tran under haka eller i håret.
Vasker med våte engangskluter
Skifter bleie
Synger og snakker litt så vi får ut gulp/nys/host
Kler på klær

Jeg kjøpte "Easy tran" på apoteket (bildet under). Gir tran på kvelden før siste mating, så får hun mm etterpå... Tenker liksom det er godt å få en annen smak i munnen etter tranen. :p
Syntes det er veldig greit å gi, og har ikke merket at det lukter noe som helst. Nå gulper ikke vesla stort heller, så det er ikke noe problem med klærne, men har på pysj sånn i tilfelle (tenker det kan være same same om det kommer flekker på pysjen... Heller det enn andre klær). :)
Jo, også gir jeg henne tranen i "doser", litt og litt, så hun rekker å svelge litt.
ImageUploadedByBV Forum1460995419.729634.jpg

Vi prøvde oss i tre dager. Brukte easytran som avbildet over og det gikk strålende, mini spiste det uten problem. Vi ga det på kvelden slik at evt gulp bare kom på pysjen. Meeen lille gulper såpass at jeg fikk det på mine klær, det kom på sengetøyet, madrassen osv. Og også sofaen.. De har fått flekker som ikke går bort og det lukter vondt. Så vi har gått over til d-dråper igjen og forsøker på nytt med tran når han begynner med fast føde. I mellomtiden spiser jeg omega-3 kapsler, da får han litt gjennom melka hvertfall.

Hm, så rart, vi også brukte easytran, han gulpet ikke, og siklet heller ikke noe, men syntes alikevell han luktet fælt

Her lukter det hvis vi ikke vasker og tørker skikkelig under haka
Hm, nå sto jeg med kluten klar om det skulle renne noe på utsiden, men kom så godt som ingenting, syntes fremdeles det lukter da :S får vel bare venne oss til det

Hm, så rart, vi også brukte easytran, han gulpet ikke, og siklet heller ikke noe, men syntes alikevell han luktet fælt
Bare en tanke, men kan det ha noe å si at vi ammer etterpå? At tranen liksom blir "dyttet godt ned"...? :eek: Eller har du også gitt mat etterpå?

Jeg gir om morgenen mens jeg selv spiser frokost. Setter han i newborn-setet, tar på han smekke og gir litt og litt med easytran. Tørker med smekka med en gang noe kommer ut. Syns det går veldig greit, jeg, og har aldri følt at det lukter.

Bare en tanke, men kan det ha noe å si at vi ammer etterpå? At tranen liksom blir "dyttet godt ned"...? :eek: Eller har du også gitt mat etterpå?
Jeg ammer han nå, sånn nesten rett etter at han fikk det. Det kan jo hende det rett og slett er så enkelt :-)

Jeg gir tran i doser ved lunsj måltidet :) så jeg gir først litt tran, så litt melk, så tran så melk osv osv. :) (har flaske baby)
Bruker også smekke, sitter klar med våt klut å tørker så fort noe kommer ut av munnen :) og han smatter det i seg. Lukter ingenting :)

Skjønner ikke greia med tran når man kan bruke dråper. ;) Har ikke prøvd engang, orker ikke tanken på hverken lukt eller smak! :o

Gir D-vitamin fordi jeg ikke klarer tranlukt. Jeg skulle gjerne slank meg noen kg, men orker ikke å såy hver dag ;)

Back
Topp