18- mnd kontroll

FruJohnsen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Oktoberskatter 2014
Marslykke 2016
Junispirene24❤️
Har dere vært på attenmånederskontroll? :)
 
Vi var det samme uken som lillebror hadde 18mnd-dag :)
Hvordan gikk det? Hvor stor er han? :)

Her var frøkna 80cm og 11kg :) Veldig runde tall :p Vi hadde meg lillebror også, og på konsultasjonen inne hos hs turnert frøkna rundt som hun pleier, klatret og hoppet, tryna og reiste seg :p Hs kikket på henne, så på lillebror som sov på fanget mitt før hun sa "Oi, skal si dere har hendene fulle!" Hun syns frøkna var veldig aktiv og tøff. Og det er hun.
 
Har ikke noe 18mnd kontroll på vår helsestasjon tror jeg, vi fikk ny time rundt 2års dagen når vi var der i januar :p
Men tenkte å bare bestille en liten veie/måle/skravletime før bhg-start :)
 
Nei, her i kommunen er det ikke 18 mnd-kontroll :p Neste kontroll er rundt 2 års alder.



Har ikke noe 18mnd kontroll på vår helsestasjon tror jeg, vi fikk ny time rundt 2års dagen når vi var der i januar :p
Men tenkte å bare bestille en liten veie/måle/skravletime før bhg-start :)

Venninna mi i Asker skal ikke ha sønnen sin på kontroll før 2,5 år så det er tydelig forskjell fra kommune til kommune!
 
Venninna mi i Asker skal ikke ha sønnen sin på kontroll før 2,5 år så det er tydelig forskjell fra kommune til kommune!
Jeg bor og i Asker og det stemmer at vi ikke har noe mellom 15 mnd og 2,5 år. Men de jobber visst med å forskyve sistnevnte til 2 år, men det tar litt tid for det blir jo litt kapasitetsproblemer om man skal flytte alle på en gang ;)
 
Også ble jeg litt nysgjerrig på hvem venninna di er ;)
He he dumt å ta sånt på åpent forum kanskje, men hun har marsbarn, 2014 :)
Jeg bor og i Asker og det stemmer at vi ikke har noe mellom 15 mnd og 2,5 år. Men de jobber visst med å forskyve sistnevnte til 2 år, men det tar litt tid for det blir jo litt kapasitetsproblemer om man skal flytte alle på en gang ;)
Ser den! Fryktelig lenge å gå et helt år mellom to kontroller når de er så små syns jeg!
 
Hvordan gikk det? Hvor stor er han? :)

Her var frøkna 80cm og 11kg :) Veldig runde tall :p Vi hadde meg lillebror også, og på konsultasjonen inne hos hs turnert frøkna rundt som hun pleier, klatret og hoppet, tryna og reiste seg :p Hs kikket på henne, så på lillebror som sov på fanget mitt før hun sa "Oi, skal si dere har hendene fulle!" Hun syns frøkna var veldig aktiv og tøff. Og det er hun.
Hehe, ja vil tro dere har litt å henge fingrene i dere og :p Det gikk veldig bra, hs syntes han virket trygg og sosial, meget aktiv og hadde mange ord :) Han var 78,5cm og veide 9540g :)
 
Vi har ingen 18 mndskontroll her i kommunen, så ingenting før to år. Men tenkte å ta en tur for å vite vekt og høyde :)
 
Vi skulle egentlig vært på 18mnds kontroll, men helsesøstra fikk tannpine og måtte avlyse. Vi satte ikke opp noen ny time nå siden 18mnds kontrollen bare er "for moro skyld". Vi får bare måle og veie selv i mellomtiden mens vi venter på 2årskontrollen :)
 
Vi var like før jul, altså ca 14,5 måneder. Da var han 87.5cm og 15 kilo. Nå er han rundt 17 kilo og 90 cm.
 
Vi var nå:) snuppa er 18 mnd, ca 11,5 kg og 80 cm - perfekt❤️ :D
 
Jeg er stadig like fascinert!


Hehe, ja han er stor. Han bruker 98-104 i klær, men det er fordi han er brei. Må si jeg er spent på hvor stor han kommer til å bli sånn egentlig.

Storesøstera var helt normal, så skjønner ikke helt hvordan han kan være så stor.
 
Back
Topp