Dere som bruker/har brukt Afipran?

WCE

Forumet er livet
Himmelbarn
Mener å huske Emiliemor gjorde det sist blant annet? Jeg fikk jo det av legen for en uke siden, men nå leser jeg at nye retningslinjer anbefaler kun bruk i fem dager. Hvorfor får man det da? Dette går jo tilbake til 2013 og mange har jo brukt det etter det.

Fikk lov til å ta 1 hver dag så lenge jeg var kvalm i forrige sv.skap.

Stemmer det:) jeg brukte det hele 1 og 2 trimester sist. Hver dag, 3 ganger for dagen. Vet at de anbefaler det, men jeg har ikke opplevd noe bivirkninger av afipran. 2 åringen er frisk og sunn. Det eneste legen var klar på var at afipran ikke skal brukes i 3 trimester, pga senskader som kan komme da. Zofran kan brukes i siste trimester om du trenger kvalmestillende så lenge.

Stemmer det:) jeg brukte det hele 1 og 2 trimester sist. Hver dag, 3 ganger for dagen. Vet at de anbefaler det, men jeg har ikke opplevd noe bivirkninger av afipran. 2 åringen er frisk og sunn. Det eneste legen var klar på var at afipran ikke skal brukes i 3 trimester, pga senskader som kan komme da. Zofran kan brukes i siste trimester om du trenger kvalmestillende så lenge.
Så legen sa det var greit selv om anbefalingen kun er 5 dager? Er jo livredd fosteret skal lide eller noe jeg nå :P Huff! Alt man skal bekymre seg for.

Så legen sa det var greit selv om anbefalingen kun er 5 dager? Er jo livredd fosteret skal lide eller noe jeg nå :P Huff! Alt man skal bekymre seg for.
Ja, det gikk fint. Men nå var jeg utrolig dårlig også, så var faktisk farligere å ikke få i seg næring og drikke. Så om legen ikke har sagt noe annet så går det nok helt fint:) det er bedre at barnet i magen får nok næring enn for lite:)

Back
Topp