Inspirert av "24 timer på legevakten"

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Ei jente har skadet seg på skoen. Hun er kanskje mellom 6 og 8 år.
Hun har slått hodet sitt, og har et stort blåmerke i hodet

De sitter på venterommet og moren ringer hjem til mannen og sier:

"jeg sitter på sykehuset med.... som hadd en ulykke på skolen. Hun har slått hodet, hun ble kjørt inn hit med ambulanse. Jeg håper vi snart er ferdige her så vi kommer hjem og vi kan dele en flaske vin"

Jeg kjente jeg fikk hakeslepp :-o
Her har jenta slått hodet, og det moren tenker på er ei flaske vin??? :-o

Hadde du drukket alkohol etter en tur på legevakta med barnet ditt, som har slått hodet???

Selv om legen sier at alt er i orden?

Absolutt siste tanken jeg hadde tenkt! Altså noen form for nytelse i henhold til drikke eller mat (så sant man ikke nesten dør av sult eller er dehydrert) burde man absolutt ikke snakke om og helst ikke tenke på i slike situasjoner!og blir man kjørt i ambulanse er det som regel såpass alvorlig at man burde passe godt på selvom legen sier at alt er bra!

Absolutt ikke!!

Ble innlagt med babyen etter et fall og det eneste jeg tenkte på var er alt ok, er babyen min frisk.. Alt annet kunne seile sin egen sjø.. Til og med min egen helse

Ehh.. Kan hende noe kos hadde vært aktuelt å TENKE på etterpå dersom man fikk høre at alt gikk bra (vin er ikke min greie, så den vet jeg ikke noe om..).. Men mens barnet enda sitter hos legen, og det er antatt så alvorlig at barnet måtte få ambulanse? Jeg hadde gitt faen i ALT annet, eneste viktige var om barnet mitt hadde det bra.. Samme pokker hvor lang tid det måtte ta på sykehuset!

Absolutt siste tanken jeg hadde tenkt! Altså noen form for nytelse i henhold til drikke eller mat (så sant man ikke nesten dør av sult eller er dehydrert) burde man absolutt ikke snakke om og helst ikke tenke på i slike situasjoner!og blir man kjørt i ambulanse er det som regel såpass alvorlig at man burde passe godt på selvom legen sier at alt er bra!
Signerer.
Er sjokkert :o

Hmmm.... Nå drikker jeg generelt lite så vanskelig å sette seg inn i men kan aldri tenke meg det hadde vært et tema :p kanskje det er "tradisjon" der borte ;) ta ei flaske etter akuttbesøk...

Nei, fordi at etter et fall som barnet måtte på legevakta føler jeg at foreldrene burde være "klar i toppen" og kjørbar, just in case.

Nei! Hadde nok ikke tenkt på vin i det hele tatt! Om noe skulle skje hadde jeg villet at både jeg og mannen var 100% klar og kjørbar. Dessuten hadde jeg sjekket henne flere ganger om kvelden etter hun var lagt.

Om noen av mine hadde skadet seg slik at de trenger legehjelp, hadde jeg ikke tenkt på alkohol. Sjokolade kanskje, men ikke alkohol nei.

Nei. Men d programmet er vel ikke norsk? Da jeg bodde i frankrike drakk de vin hver dag. Faren i huset kom hjem til lunsj og drakk vin til maten og kjørte tilbake til jobb :p litt annet forhold til slikt der i alle fall.

D der er vel fra England da. Ikke særlig sammenlignbart med min hverdag ihvertfall.

Det er fra England. De har en helt annen drikkekultur enn vi har. Det er jo vanlig å møtes på pub etter jobb og på kvelden for ta seg en øl.

Ikke sammenlignbart med Norge. Jeg drikker ikke alkohol, så hos oss ville ikke det blitt en problemstilling.

Tenker det at vinen er for å roe ned nervene. Ikke døm. Ville selv ikke gjort det

Nei. Alkohol er utelukka. Jeg hadde tross for legen sa alt gikk fint, sikkert gått inn mange ganger iløpet av natta for å sjekke hu.

Synes ikke dette hører hjemme uansett hvilken kultur det er. Hvis man sitter på legevakta med ungen sin som er fraktet dit i ambulanse, så tenker du ikke på at det blir deilig å komme hjem å slappe av med en vin/god middag/sjokolade whatever.

Har mange ganger reagert på den britiske versjonen av fødeavdelingen, mye rart.

Back
Topp