Multikulturelt Land

Angående kristne markeringer i barnehager og skole må du også huske på at humanisme heller ikke støtter det. Så det er ikke bare pga utlendinger, men også norske som ikke er kristne.

Edit: noen ateister støtter det heller ikke
Det er pga muslimer at alt skal fjernes i både bhg og skole. Det er så feil som det får blitt. Det er DE som skal tilpasse seg OSS og ikke omvendt.

Jeg anser Norge som et kristent land da løe lover er bygd opp med den kristene tanke gangen.

For meg å gå til å bli et multikulturelt Land er som når barnehager og skoler nekter barna å ha på seg julenisse lue fordi da vil de som ikke ferier jul føle seg utenfor.

Eller Lucia dagen som ikke en gang er kristen feiring

Den nisseluegreia er fra Drammen j..og de tok den vekk pga det var barn fra Jehovas Vitne der. det har vel ikke noe med multikulturelt å gjøre?

Lucia-nekt i en barnehage/skole har vel egentlig aldri skjedd? det ar bare et rykte!
http://www.vl.no/nyhet/nei-lucia-og-julen-er-ikke-avlyst-1.461330

Det er pga muslimer at alt skal fjernes i både bhg og skole. Det er så feil som det får blitt. Det er DE som skal tilpasse seg OSS og ikke omvendt.
Det er ikke pga muslimer alene nei. Er det enten bare muslimske eller norske barn i barnehagene? Hva med ateister, jøder, hindu, buddisme osv? Jeg er kristen, men nekter å godta at du så bastant sier det er pga muslimer at disse markeringene er tatt ut av enkelte barnehager.

Det at markeringene som er våre tradisjoner er fjernet fra noen barnehager sier vel mer om OSS enn dem (ref.muslimer)

Feil.
Alle muslimer jeg kjenner (og de er godt intergerte) feirer kristne høytider som jul og påske
Mest pga det er norsk tradisjon og de vil ikke at barna deres skal bli utelatt.

Husk at koranen har stammer fra det gamle testamentet, og muslimer anser som Jesus som en viktig person .

Og ditt bevis for det?
Har nemlig enda ikke sett det! Har sett noen som prøver å sympatisere og derfor mener det skal bort fordi vi kan føle oss støtt (når islam har hvert unnskyldning)!
Ellers har Jehovas vitner for eksempel hvert en av de som har nektet for div feiringer!

Og JEG tilpasser meg IKKE DEG for eksempel! Ikke alle nordmenn er kristne (slik som jeg er muslim og NORSK) og ikke alle innvandrere er muslimer.

Jeg er glad de har skilt kirke og stat.

Jeg er oppvokst på 80tallet i et rigid kristent miljø.
Når vi spurte i NATURFAG hvordan jorden oppsto så svarer læreren at Gud skapte den ,og at menneskearten stammer fra Eva og Adam.
Indoktrinering er strengt forbud i skole nå, og det er jeg så veeeldig glad for.

Mine barn skal lære vitenskap og fakta i samfunn og naturfag
..som at kloden vår er 4,6 millarder år gammel,at dyreliv og menneskene er et resultat av evolusjonen.

Jeg er glad mine barn får en nøytalt undervisning av verdens relegioner,
via (K)RLE og de selv får bestemme å bli troende eller ikke.

Når det gjelder røde fridager ,så er mye av denne i bunn og grunn pga tradisjoner via relegioner.
Så å avskaffe de pga folk bokstavelig talt ikke tror på noe relegiøst lenger, blir litt feil.
Finnes mye mer rundt en høytid å markere enn en hendelser som tok sted for 2000 år siden

Den nisseluegreia er fra Drammen j..og de tok den vekk pga det var barn fra Jehovas Vitne der. det har vel ikke noe med multikulturelt å gjøre?

Lucia-nekt i en barnehage/skole har vel egentlig aldri skjedd? det ar bare et rykte!
http://www.vl.no/nyhet/nei-lucia-og-julen-er-ikke-avlyst-1.461330
Ikke bare der i Oslo skolen ved grønnland der dattera til bestekompisen min gikk til den hendelsen at han fikk brev fra rektor om det. Husk at ikke alt kommer i media.

Ikke bare der i Oslo skolen ved grønnland der dattera til bestekompisen min gikk til den hendelsen at han fikk brev fra rektor om det. Husk at ikke alt kommer i media.

Men du snakker som om dette er et "problem", Det er jo ikke det?
Man kan skylde på dårlig bedømmelse fra ledelsen og på human etisk -forbund som vil absolutt alt relegionsnøytralt.
Som sagt..muslimer ferier som regel jul de og!

Jeg har jobbet på 7 forskjellige skoler så det er ikke noe jeg bare antar

Angående kristne markeringer i barnehager og skole må du også huske på at humanisme heller ikke støtter det. Så det er ikke bare pga utlendinger, men også norske som ikke er kristne.

Edit: noen ateister støtter det heller ikke
Men i all verden hva er problemet med å la det være en skole og barnehage med tradisjoner?

Det er heller ikke dumt å ta inn de nye kulturene inn på skolen heller men å ta vekk fordi det ikke passer en gruppering er jo egenlig litt på tryne.

At vi som liker tradisjonene må gå igjennom skole etter skole og bhg etter bgh for å finne de som faktisk har norske tradisjoner. Blir feil i mine øyne.

Jeg vil at barnet mitt skal lære om andre kulturer men også hvite hvor han kommer fra.

Det er vel litt å tråkke i salaten. For det er vel litt mer bak det enn en religion:)

Flott at du påpeker dette. Syns det er synd at muslimer får skylda for alt.
Det skjedde ikke bare i Drammen tror dere at det som ikke står i media ikke skjer?

Ang Lucia tre barnehager her som ikke ferier det ...så ikke akkurat rykter viss ikke barnehage lyver til foreldre:p

Men i all verden hva er problemet med å la det være en skole og barnehage med tradisjoner?

Det er heller ikke dumt å ta inn de nye kulturene inn på skolen heller men å ta vekk fordi det ikke passer en gruppering er jo egenlig litt på tryne.

At vi som liker tradisjonene må gå igjennom skole etter skole og bhg etter bgh for å finne de som faktisk har norske tradisjoner. Blir feil i mine øyne.

Jeg vil at barnet mitt skal lære om andre kulturer men også hvite hvor han kommer fra.
Ehm, du må ikke spørre meg. Jeg er for at vi beholder norske tradisjoner i barnehagen og skolen. ;)

Det jeg ikke er for er at muslimer alene får skylden. Det er jo ikke riktig. Mange av muslimene i barnehagen til mine barn har på seg nissedrakt hvert eneste år og koser seg med risgrøt. Så å angripe muslimer for dette er feil. Som jeg har nevnt før så er det andre religioner og forbund som ønsker det religions nøytralt i barnehage og skole.

Det skjedde ikke bare i Drammen tror dere at det som ikke står i media ikke skjer?

Ang Lucia tre barnehager her som ikke ferier det ...så ikke akkurat rykter viss ikke barnehage lyver til foreldre:p
Jeg har aldri sagt at det kun har skjedd på ett sted. Det er mange faktorer som gjør at enkelte tradisjoner fases ut av barnehager og skoler, men å gi muslimer skylden er det jeg reagerer på. Sitter i SU i barnehagen og de fleste klagene vi har fått inn har faktisk kommet fra humanister og ateister som er etnisk norske.

Jeg har aldri sagt at det kun har skjedd på ett sted. Det er mange faktorer som gjør at enkelte tradisjoner fases ut av barnehager og skoler, men å gi muslimer skylden er det jeg reagerer på. Sitter i SU i barnehagen og de fleste klagene vi har fått inn har faktisk kommet fra humanister og ateister som er etnisk norske.
Og jeg vet at tradisjoner som har blitt fjernet i skolen herover er pga islam. Rett og slett trist det som skjer.

men altså..du vet ikke akkurat grunnen til dette? Kjenner du personlig ledelsen i hver enkelt barnehage ,og vet bombesikkert det er pga "multikulturelle "barn som er grunnen til de dropper det?

Du er litt selvmotsigende
,i hovedomlegget snakker du at multikulturelt samfunn ødelegger norske tradisjoner-mens du senere skriver at muslimer bør ikke få all skylda.
Jehovas vitner og humanetikere har jo ikke noe noe med multikulturelt å gjøre.
Hvem andre spolerer Luciafering og nissefest da?Buddister? Jøder?

ER litt forvirret hva du vil frem til :-P

men altså..du vet ikke akkurat grunnen til dette? Kjenner du personlig ledelsen i hver enkelt barnehage ,og vet bombesikkert det er pga "multikulturelle "barn som er grunnen til de dropper det?

,i hovedomlegget snakker du at multikulturelt samfunn ødelegger norske tradisjoner-mens du senere skriver at muslimer bør ikke få all skylda.

Først å fremst så starter jeg en tråd for debatt viss man ikke vinkler ting så blir det ikke debatt viss du følger med så stiller jeg spørsmål etter hva dere svarer for å få en debatt ellers blir det din mening. Så min mening og tråden dør.

Tilbake til multikulturelle
Det er vel de som bestemmer å ikke ha feringen. Som jeg reagerer på. Jeg er ikke i mot andre religioner jeg mener at det å bruke andre religioner som et grunnlag å ta vekk tradisjonelle feiringer er på tryne:)

hadde man sakt at Lucia ferien er noe ingen ønsker her på skolen så ok da er det greit men som regel trekker de frem det multikulturele.

Jeg har funnet en bhg som har lære om de forskjellige kulturene og feringen av dem. men også har de norske tradisjonene. Behøver ikke å være så vanskelig.:)

En ting

Det er ikke noen religion som ødelegger norske tradisjoner

Det er de som sitter å styrer landet vårt som gjør forandringene. Det er politiske partier som forandret norge fra kristen land til multikulturelt. Jeg trekker ikke inn noen religion det klarte dere veldig godt selv.

Bare så du hvet jeg gir INGEN religion skylden jeg skyller på politikere og de som styrer skoler og bhg.

Back
Topp