Hva er det værste med jobben din?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Døden.. Har sett både døde fostre og døde mennesker.. Det er noe man aldri blir vant med..

Når vi oppdager at barn vi har blir utsatt for vold eller overgrep i hjemmet. Da er jobben min tøff.

Hvor ensomme og vondt mange har det.
Døden kan vær ille men fin del også. Alt etter hvordan brukeren dør og om de var klar for det.
Høre historiene til de som har hatt tøffe liv (alt fra voldelige menn, barn som har tatt selvmord, rusmisbruk, misbruk fra barndommen, osv)

Hvor ensomme og vondt mange har det.
Døden kan vær ille men fin del også. Alt etter hvordan brukeren dør og om de var klar for det.
Høre historiene til de som har hatt tøffe liv (alt fra voldelige menn, barn som har tatt selvmord, rusmisbruk, misbruk fra barndommen, osv)

Selvsagt kan døden være en fin del og ;) men er ikke så ofte den er det i min hverdag. Å se et dødt foster blir for meg aldri noe bra uansett.. Selv om det var det for de som valgte det slik. ;) (og bare for å understreke at det ikke er en abortråd dette så vil jeg si jeg er helt for selvvalgt abort, men jeg liker det uansett ikke ;) )

Selvsagt kan døden være en fin del og ;) men er ikke så ofte den er det i min hverdag. Å se et dødt foster blir for meg aldri noe bra uansett.. Selv om det var det for de som valgte det slik. ;) (og bare for å understreke at det ikke er en abortråd dette så vil jeg si jeg er helt for selvvalgt abort, men jeg liker det uansett ikke ;) )
Nei, det blir noe helt annet enn i min jobb hvor det ofte er eldre syke mennesker som er veldig klar for å dø... Tror et dødt foster hadde jeg slit mye mer med...... Uff :-(

Alle misforståelser fordi enkelte ikke kan norsk ordentlig xD

Å få kjeft for ting jeg ikke kan noe for eller gjøre noe med

Hvor hjelpeløs man føler seg når eldre mennesker svinner henn. Å det å se frustrasjonen når de ikke får til ting ol. Selv om de vet de en gang har kunnet det. Å så syns jeg det er tøft at døden plutselig kommer å tar noen man just dagen før feks satt å snakka livlig med.

Det å bli gammel, skremmer meg og samtidig er det virkelig noe jeg vil være takknemlig for om jeg får bli skikkelig gammel :)

Noen ganger er det rettebyrden som må gjennom. Andre ganger de ubehagelige etiske dilemmaene som dukker opp, som må løses på en ryddig måte, med menneskets beste interesse ivaretatt.

Uventa dødsfall.
Og alle de grusomme sykdommene hvor pasientene lider, og en ikke kan gjøre noe for de.

Alt stresset, og at jeg alltid føler meg utilstrekkelig! Pluss at det er så mye sykdom blant personalet (og jeg er den som alltid er på jobb..).

Det verste er når pasientar er uhåndterlige, slik at personalet eller pasienten blir skada i basketak/beltelegging osv. Det er heldigvis sjelden alvorlege skader.
Det er også enkelte skjebner som går ekstra inn på meg, der enkelte berre har hatt eit forferdelig liv, og du rett og slett forstår kvifor dei ikkje vil leve, mens jobben din faktisk er å sørge for at dei gjer det:(

Back
Topp