Konfirmasjon og barn

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Ville dere tatt med babyen på 8-9 mnd i kirken ved konfirmasjon?

Syns ofte det kan ta litt tid, så ser for meg at hun kan bli ganske utålmodig her. Hun er ikke noe glad i å sitte på fanget så lenge hun ikke får pupp og hun sitter ikke lenge da heller :p

Ja det ville jeg gjort også heller gått ut om babyen ble et uro moment :)

Ja, det hadde jeg. Her var han med når han var 5 dager gammel og når han var 4 måneder.
Gikk bare ut med han når han var litt utålmodig :)

Ja, du kan bare gå ut hvis barnet gråter og komme inn igjen når barnet har roet seg.

Ja, uten problem.

Tatt med, satt meg så jeg kunne gå ut.
ER buden i konfoirmasjon i mai, jenta er da 4,5 mnd og hun blir med. Bare meg og henne, mannen skal ha med de to på 5 og 7,5 i en annen konfirmasjon, så han har trolig en vel så slitsom dag som meg forran seg... (Men hans mor skal også i den, så han får hjelp ved behov)

Ta med underholdning og sett henne på gulvet når hun blir lei av fanget ditt.

Ta med underholdning og sett henne på gulvet når hun blir lei av fanget ditt.

Skulle jeg likt å se ja. Hun skal nemlig krabbe, klatre eller gå overalt:p vil ikke sitte i ro.
Er ikke redd for at hun skal gråte e.l, og jeg kunne fint hatt henne med når hun var 4 mnd som er nevnt over her, men hun kommer stadig med høyfrekvente lyder når hun er blid og fornøyd og skal som sagt helst klatre, krabbe eller gå :p

Skulle jeg likt å se ja. Hun skal nemlig krabbe, klatre eller gå overalt:p vil ikke sitte i ro.
Er ikke redd for at hun skal gråte e.l, og jeg kunne fint hatt henne med når hun var 4 mnd som er nevnt over her, men hun kommer stadig med høyfrekvente lyder når hun er blid og fornøyd og skal som sagt helst klatre, krabbe eller gå :p
Hehehe, det blir nok utfordrende, ja :D Kan hun sitte i vogn?Mulighet til å få se hva som skjer?
Min erfaring er folk flest har stor toleranse for litt urolige barn i slike anledninger . Men bestikkelser kan hjelpe.

Ja, det hadde jeg:)
Evt gått ut en tur om det ble trøbbel.

Hehehe, det blir nok utfordrende, ja :D Kan hun sitte i vogn?Mulighet til å få se hva som skjer?
Min erfaring er folk flest har stor toleranse for litt urolige barn i slike anledninger . Men bestikkelser kan hjelpe.

Det kan kanskje fungere, med sele.
Hvordan er det å ha med noe å spise på inn i kirken da. Det er nok den beste måten å holde henne rolig på tror jeg om det ikke fungerer å titte:p hehe

Har vært på konfirmasjonen . Da var han 6 mnd

Det kan kanskje fungere, med sele.
Hvordan er det å ha med noe å spise på inn i kirken da. Det er nok den beste måten å holde henne rolig på tror jeg om det ikke fungerer å titte:p hehe
Jeg har hatt med mat og snacks til mine. De har vært større enn di da. Ca 15-18 mnd. En sånn "puttekopp" som de kan putte hånden nedi og lete etter godsaker har vært populært her :)

Vår var i begravelse i høst (da 8 mnd), i dåp nå nylig (drøyt et år nå), og hun skal være med i konfirmasjon også. Det er bare å gå ut om det ikke funker, så har man i alle fall møtt opp, og på sånne dager er det gjerne andre barn der og litt høyere terskel når det gjelder støy. Vi setter oss på en kant, gjerne langt bak så vi kommer oss ut om det trengs uten å forstyrre noen. Har med noen lydløse leker og rikelig med snacks, så går det bra en stund i alle fall.

Vår er ganske rolig da, særlig når det er mye folk rundt, men hun lager en del lyd (heldigvis ikke veldig høylytt). I dåpen ble hun tatt med ut siste halvtimen av gudstjenesten (altså etter selve dåpen), det var høytidsgudstjeneste og nattverd og da tenkte vi det var best å ikke bråke.

Vår minste på snart 10 måneder skal være med i 2 konfirmasjoner nå i april/mai :) tar med litt bestikkelser og leker og går bare ut om det blir for gale. Da har jeg ihvertfall prøvd:p Mannen er fadder i den ene konfirmasjonen og jeg i den andre, så syns vi må være i kirken uansett.

Back
Topp