Barn og Moteklær

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Det er gøy å være småbarns mor å kle opp barnet. litt rart å innrømme det, da jeg aldri har hatt den samme interesse for meg selv. Men jeg synes det er mye tøft i barneklær avdelingen. Men med min 2handstore moto, er det skjelden jeg kjøper nytt så barnet vil vel ikke være in.

Men etter å kjøpt inn en del klespakker fra finn.no, ser jeg at jeg omtrent bare har fått mote klær, lite hm/Cubus/lindex men alt annet.

Så da må jeg spørre bruker dere å kjøpe klær som er in? til barna?

Nei, men er opptatt av barneklær. Liker veldig godt småblomstrede plagg blandet med hjemmestrikk. Jeg strikker og syr mye barneklær til frøkna og kommende lillebror.

Hater trykk og skrikende farger på klær.

Handler ikke o å være in men smak og form.
Mange kjedeklær passwr ikke til kb og jeg er ikke så glad i store trykk

Nei, men er opptatt av barneklær. Liker veldig godt småblomstrede plagg blandet med hjemmestrikk. Jeg strikker og syr mye barneklær til frøkna og kommende lillebror.

Hater trykk og skrikende farger på klær.
så kjempekult å høre;)

Ikke opptatt av mote, men kvalitet og da er det ofte at det blir "merkeklær", da mye av det holder lengre enn hm og Lindex feks.

Ikke opptatt av mote, men kvalitet og da er det ofte at det blir "merkeklær", da mye av det holder lengre enn hm og Lindex feks.
ok for jeg har en på 3 mnd og han bruker ikke akkurat de klærene over lengre tid akkurat, skjønner det på større barn

Kjøper ikke spesielle klær fordi de er inn, men mer for passform og smak.
Med en gutt som er kraftig, og ikke vil ha joggebukser og baggybukser, har jeg funnet 2 modeller fra Levis som passer gutten kjempefint. Så han har 2 av hver av dem.
I tillegg liker ikke jeg klær ned masse trykk og Disney, så handler mindre og mindre i kjedebutikkene av den grunn. Også synes jeg kvaliteten er viktig.

Jeg kjøper som regel det jeg liker og syns er fint. Syns helt klart at det er fint med "kule" og "in" klær til barna!
Men er også veldig glad i baby baby plagg ;)

Ok. Ikke har jeg peil. Bare lurte da alt jeg for taki er mer merke klær og kjøper litt over alt (pakke salg):)
Det er vanligere å selge merkeklær, de er jo dyrere.
Kjedetøyet arves bort eller legges i innsamlingscontainer til fretex og lignende.

Vi har lite "merketøy" til ungene annet enn yttertøy av kvalitet.

Men jeg har ikke funnet den der "gøy å kle opp ungene" heller jeg da. De arver klær og får klær i gave. Mellomste elsker klær, men er superhappy med en pose fra sin ett år eldre tante. Eldstemann er som meg. Klær må man jo ha. Helst passe stort. Han har noen favorittgrnsere, men stort sett er klær klær og ferdig med det.

Babyen må finne seg i å ha på det jeg finner frem. Stort sett brukt av søstra og / eller kusina før henne

Hva er merkeklær da? Mine har mye Molo, Småfolk, Hummel, Mini a ture, Albababy/kid og idaT.

For meg handler det ikke om å være "in" kjøper det jeg liker, og jeg er ikke så glad i standardklær fra h&m osv... Bruker helst memini, newbie, hust&claire, creamie, pomp deluxe osv. Ser ikke på dette som merkeklær i den forstand egentlig... Selger også unna det som er smått og kjøper gjerne brukt om jeg finner, både jeg og eldste elsker gjenbruk...

Handler ikke om å være in, ikke for meg. Jeg kjøper dyrere klær fordi jeg liker de. Har en del newbie, hm og Lindex, men går mest i zara av den typen klær da. Og resten er memini, wheat, mini a ture osv :)

Kjøper først og fremst behagelige klær til barna som vi syns ser fine ut. Om det er in eller ikke har jeg ingen oversikt over.

For meg handler det ikke om å være "in" kjøper det jeg liker, og jeg er ikke så glad i standardklær fra h&m osv... Bruker helst memini, newbie, hust&claire, creamie, pomp deluxe osv. Ser ikke på dette som merkeklær i den forstand egentlig... Selger også unna det som er smått og kjøper gjerne brukt om jeg finner, både jeg og eldste elsker gjenbruk...
Samme her, kjøper heller brukte kvalitetsklær enn klær fra kjedebutikkene. Eneste newbie har mye fint, men i vinter har vi brukt mest ull, og da er Memini og Hust&claire favoritter her :)

Back
Topp