Russen!

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Burde russen bli avskaffet? Eller burde denne lange tradisjonen få bli til våre barn blir store?

Jeg mener at russen burde bli. Liker tradisjonen.

Dette er også en av de første situasjonene for de unge til å prioritere de riktige tingene.

Derfor ser jeg på russetiden som en av de første prøvene som fører de inn i voksne livet.

For meg var det enkelt. Skole forand fest. Men kom sliten på skolen. Men var det eksamen var jeg uthvilt

Litt usikker. Det er jo artig å se dem, de har det gøy, men syns ikke noe om at russetiden er midt i eksamen (ikke alle som klarer å prioritere det) og folk er ikke forsiktige nok så en hører jo hvert år om voldtekter. Dessuten er det pengesløseri og mye fyll.

Litt usikker. Det er jo artig å se dem, de har det gøy, men syns ikke noe om at russetiden er midt i eksamen (ikke alle som klarer å prioritere det) og folk er ikke forsiktige nok så en hører jo hvert år om voldtekter. Dessuten er det pengesløseri og mye fyll.
Det er sant alt du sier. Men det er liksom feiringen når de skal inn i voksne livet. De fyller tross alt 18 det året.

Jækla synd at de ikke klarer å forholde seg til regler og utøver både fysisk og psykisk vold. ..noe som ikke skal høre til samfunnet

Den burde bli. Men den burde være slik den var.... 17 dager morro med gammel bil og gode venner... Ikke *pappakjøperbusstilenmill* og start i april.... Syns utviklingen har vært skremmende bare siden jeg var russ :(

Den burde bli. Men den burde være slik den var.... 17 dager morro med gammel bil og gode venner... Ikke *pappakjøperbusstilenmill* og start i april.... Syns utviklingen har vært skremmende bare siden jeg var russ :(
Altså mange sparer hele videregående for å få det de vil og de respekterer jeg men de papparussene er helt på trynet. De har jo ikke en gang pimpa bilene og bussene selv

Altså mange sparer hele videregående for å få det de vil og de respekterer jeg men de papparussene er helt på trynet. De har jo ikke en gang pimpa bilene og bussene selv

Russebil/buss skal jo være shabby :p den skal jo brukes til rølp og morro... Nå er det jo busser til millioner med egne teamlåter laget av kjente dj'er osv... Hvor ble det av sjarmen...

Men ja de som sparer er det respekt for. Men ingen på den alderen har klart å spare opp så mye penger som mange av bussene koster...

Det er sant alt du sier. Men det er liksom feiringen når de skal inn i voksne livet. De fyller tross alt 18 det året.

Jækla synd at de ikke klarer å forholde seg til regler og utøver både fysisk og psykisk vold. ..noe som ikke skal høre til samfunnet

Ja, jeg skjønner. :) Men går kanskje an å innføre en ny tradisjon for å gjøre det? :)

Mange oppfører seg såklart, men synd at mange ødelegger. :/ Sånn vil det nok alltid være.

Russebil/buss skal jo være shabby :p den skal jo brukes til rølp og morro... Nå er det jo busser til millioner med egne teamlåter laget av kjente dj'er osv... Hvor ble det av sjarmen...

Men ja de som sparer er det respekt for. Men ingen på den alderen har klart å spare opp så mye penger som mange av bussene koster...
Satt på så på den som kom i dag kl 0530. Den var shabby men tror alle pengene gikk til anlegget. Rusta i hele uteområdene når de kjørte forbi:)

Men enig de skal ikke være laget av andre men av felleskapet av russen

Synes den burde bli. Men synes også det burde vært slik det var før, med de typiske russebilene og feiring fra natt til 1.mai. Det tar jo helt av med busser og egne låter og den pakka der

Syns russen skal få bli, men må si jeg er satt ut over utviklingen. Det brukes altfor mye penger på buss, som fører til stort press og elevene som ikke har rike foreldre jobber nesten for mye for å kunne ta seg råd når de heller burde fokusert på å lese til eksamen.

Jeg liker dog at det er større fokus på økt sikkerhet når det kommer til russebussene, og at russen får komme på gratis sjekk.

Jeg misliker sexpresset blant russen og syns det er synd at unge jenter blir voldtatt når de har drukket for mye på russetreff

Jeg HATER russ! Iallefall når de spiller til kl 3 hver eneste natt fra nå til 17 mai... Holder på å bli koko!
Haha jo den forstår jeg men her er vi heldige. Russen holder seg til sentrum ikke rett utenfor så vi slipper mye bråk

Liker russen jeg. Husker godt hvor moro jeg selv hadde det, enda det er latterlig mange år siden nå:) Jeg bor på en plass vi ikke merker stort av russen og da. Hadde sikkert blitt tullete hadde jeg bodd tett på og hørt fest og moro døgnet rundt.

Back
Topp