Røyking og forbud?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Mange som røyker her? Få? Hva synes dere om røyking?

Jeg er i mot røyking, og tenker at aldersgrensen burde vært 30 år. Ja, det er vanskelig å gjøre noe med det, men jeg liker restriksjonene som har kommet med tiden. Alle vi som er under 30 år BURDE vite bedre enn å begynne å røyke nå, og de over burde vite bedre de også. Men, vi vokser opp i en generasjon hvor informasjon er tilgjengelig og overalt, og burde vite bedre enn å begynne med denne selvforgiftningen...

Ja, jeg er kanskje litt ekstrem her, men synes lukta er så fæl! Det setter seg i klærne, og barn tar raskere skadd av røyken enn voksne.

Få høre hva dere tenker! :)

Kan ikke fordra røyking. Syns det fint kunne forsvunnet fra markedet, for min del.
Lukter herk, setter seg i klær, for å ikke nevne helse problemene som kommer av det.

Kan ikke fordra røyking. Syns det fint kunne forsvunnet fra markedet, for min del.
Lukter herk, setter seg i klær, for å ikke nevne helse problemene som kommer av det.
Det er en fjern drøm at det kan forsvinne fra markedet, dessverre. Men jeg er enig! Har flere eldre i familien som har kols, og mistenker at svigerfar er i ferd med å utvikle det han å! Kols er bare en av helseproblemene..

Tenker at det er helt innafor med 18-års grense, når man er 18 er man myndig og burde vite bedre enn å begynne å røyke, akkurat som man burde vite at fartsgrenser er der for en grunn når man kjører bil.

At det ikke lenger er lov å røyke inne og sånn er bare positivt (selv om det irriterte vettet av meg da jeg var på byen hver helg og helst skulle tatt en røyk til den pilsen mens jeg så fotballkamp, men man blir vant med alt bare det går lang nok tid). Jeg er også positiv til de fleste tiltakene som går på å begrense røyking, men syns det blir litt teit når røykere som er 80-90 år får beskjed om å slutte å røyke fordi de har fått lungekreft. Noen ganger tror jeg røyking faktisk forbedrer livskvaliteten (spesielt hos de eldste her i landet) så da syns jeg det er litt meningsløst å nekte folk å røyke.

Men jeg savner den regelen jeg støtte på i USA for noen år siden; det er forbudt å røyke i en viss avstand til dørene på offentlige bygg (tror de kalte det "10 feet rule", men jeg husker ikke helt, så jeg kan ta feil). Det var en helt fantastisk regel som fint kunne vært innført i Norge også. Så slipper man å gå GJENNOM en flokk med folk som røyker når man skal inn eller ut av et bygg.

Sluttet å røyke for fire mnd siden, etter 16 år som røyker.. Er veldig glad for at jeg allerede hadde sluttet da jeg ble gravid :-)
Når jeg røyka klarte jeg ikke helt å se for meg ett liv uten røyk, men nå tenker jeg ikke på det engang. Veldig godt å være fri det iallefall, så får jeg håpe at jeg har vilje nok til å aldri begynne med det igjen :-)

Rett og slett hater røyklukt, så min kjære måtte slutte da vi ble sammen. Klarte ikke å kline med noen som røyka :P Men jeg har røykt selv i 10år, fra jeg var 14-24, det var den tiden det var "kult" å røyke og alle gjorde det, men sluttet det året røykeloven kom! ;) Husker jeg festrøyka litt i ca et år etterpå, men så gikk det mange måneder uten fest og røyk, og husker da at når jeg kom på fest igjen og tok et trekk så var det så fælt at etter det har jeg ikke vært fristet igjen!! Og det er vel ca 8år siden no :)

Det er en fjern drøm at det kan forsvinne fra markedet, dessverre. Men jeg er enig! Har flere eldre i familien som har kols, og mistenker at svigerfar er i ferd med å utvikle det han å! Kols er bare en av helseproblemene..
Lov å drømme ;-)
Ikke kun kols heller men kreft, asthma, osv.
Jeg er oppvokst med familie som røykte mye når jeg var mindre. Husker når jeg besøkte min mor så hadde hun ofte besøk.. Alle satt i en liten stue og røykte, uten åpent vindu. Husker hvor dårlig jeg følte meg da. Kunne si fra fler ganger også uten at de sluttet å røyke eller luftet. Ugh! Får helt fnatt av å vær i samme rom som når folk røyker. Besøker derfor min bestemor sjeldent for sliter med lukta der.. Desverre.

Røyker ikke, men ser ikke ned på røykere og har forståelse for at det er vanskelig å slutte. Røykeloven som kom for mange år siden var fantastisk, er vel veldig få som fortsatt røyker i hjemmene sine

Røyker ikke, men ser ikke ned på røykere og har forståelse for at det er vanskelig å slutte. Røykeloven som kom for mange år siden var fantastisk, er vel veldig få som fortsatt røyker i hjemmene sine
Sluttet for 8 mnd siden jeg da, men helt enig.

Leser man i slike tråder skulle man tro at det var som en bryter man kunne skru av eller på og alle som røyker er forferdelige

Er ikke bare selvforgiftning, de forgifter folk rundt seg også. ;)

Jeg kan ikke fordra røyking. Det er en fryktelig uting, men nå går jo flere og flere over til snus "heldigvis".

Jeg har prøvd å røyke selv som tenåring og skjønner litt at folk begynner, men jeg var ikke så dum at jeg fortsatte. ;) Det koster jo en formue og mamma ble forbanna :P Dessuten ville jeg ikke bli avhengig. Nå er jeg én av fem søsken som ikke røyker eller snuser, hehe.

Jeg synes nok at røyking kan bli litt mer begrenset i offentlige rom. Om sommeren må vi sitte inne om vi spiser på restaurant, for ellers blir vi sittende i Røyken. Jeg har opplevd at vi satt i et hjørne med lillemor, og uteplassen var tom bortsett fra oss. Så kom det et par og satte seg rett ved siden av oss, og begge røyket. Det var god plass, og sola skinte over hele uteplassen, så ingen grunn til at de skulle måtte sitte rett ved siden av et lite barn. Min mann har astma, så det er ikke bare bare å sitte i Røyken, i tillegg til at jeg ikke vil utsette mitt barn for det.
Sånn ellers har jeg få problemer med røykere, så lenge de holder seg unna bussholdeplasser og inngangen til butikker o.l.

Rett og slett hater røyklukt, så min kjære måtte slutte da vi ble sammen. Klarte ikke å kline med noen som røyka :P Men jeg har røykt selv i 10år, fra jeg var 14-24, det var den tiden det var "kult" å røyke og alle gjorde det, men sluttet det året røykeloven kom! ;) Husker jeg festrøyka litt i ca et år etterpå, men så gikk det mange måneder uten fest og røyk, og husker da at når jeg kom på fest igjen og tok et trekk så var det så fælt at etter det har jeg ikke vært fristet igjen!! Og det er vel ca 8år siden no :)

Mon tro om vi er ca like gamle. Jeg har det akkurat likt ;) nå hæler jeg ikke tanken på røyk engang :p

Liker ikke røyking, syns det lukter vondt og er bortkastede penger. Jeg kunne ikke vært sammen med en som røyket. Var veldig tydelig på det at jeg ikke kunne bodd sammen en røyker. Heldigvis røyker ikke mannen, men hadde ikke bodd med han om han hadde begynt. Ville aldri kysset han heller

Hva folk gjør med sin kropp bryr meg egentlig ikke. Men siden staten betaler når det ødelegger helsen, så bør tiltak mot røyking være høyere prioritert. Når foreldre forgifter barna sine ved å røyke selv, selv om de går ut så puster de ut masse når de kommer inn i flere timer etterpå. Det verste er ved graviditet, der har jeg nulltoleranse.

At røyk lukter vondt er det minste problemet...

Hater de som røyker rett oppi meg og ikke går bort. Vil ikke være passiv røyker

Back
Topp