Hurra!!!!

Alle vet jo at bibelen bare oppspinn :P Lettlurte folk:hilarious:
Bare oppspinn? Altså alle vet at mye er historisk bevist og at Jesus gikk på jorda for 2000 år siden etc. Om han var Guds sønn er opp til hver enkelt å tro på men å si at bibelen bare er oppspinn blir litt feil å si

Bare oppspinn? Altså alle vet at mye er historisk bevist og at Jesus gikk på jorda for 2000 år siden etc. Om han var Guds sønn er opp til hver enkelt å tro på men å si at bibelen bare er oppspinn blir litt feil å si
Kanskje ikke heile biblen, men mye av det.... som min kjære bruker å si så måtte de ha røyka sterke saker på den tiden :P

Jeg er faktisk litt delt her på en måte jeg... På den ene siden synes jeg det er fantastisk at homofile endelig får lov å gifte seg i kirken hvis de vil det, men så synes jeg på den andre siden at de kristne er feige og gir etter for noe som er helt grunnleggende prinsipielt feil ifølge deres religion.

Selv er jeg ateist og synes at religion er bullshit, men hvis man først skal være religiøs, så synes jeg liksom man like så greit kan ta det seriøst å være ordentlig religiøs også, spesielt prester som skal preke dette videre. Her må jeg faktisk si at jeg er litt mer imponert over muslimene, de kommer aldri til å gi etter for slikt press for å tilfredsstille, så lenge det står i dems hellige skrifter at det er forbudt.

Men bra for alle de homofile som endelig får muligheten da! Så selvom jeg synes kirken er feig, så unner jeg jo de homofile denne seieren! :)

Jeg skjønner hva du mener, men om man skal følge bibelen slavisk, innebærer jo det også tukt og ofring av babyer.. O.o Jeg tror mange kristne er det for tryggheten sin skyld. De tar til seg det de synes passer og overser det andre. Jeg mener, hvordan kan man tro på Gud og Jesus og evolusjonen samtidig? Man må velge og da blir religion avslørt som en bløff..

Kanskje ikke heile biblen, men mye av det.... som min kjære bruker å si så måtte de ha røyka sterke saker på den tiden :P
Hvorfor vise så lite respekt for folk så velge å tro noe aent en deg????

Selvfølgelig kan du si du ikke tror på det men og begynne å si det er oppspinn og at du sier dem må ha røyket sterke saker er respekt løst...

Jeg skjønner hva du mener, men om man skal følge bibelen slavisk, innebærer jo det også tukt og ofring av babyer.. O.o Jeg tror mange kristne er det for tryggheten sin skyld. De tar til seg det de synes passer og overser det andre. Jeg mener, hvordan kan man tro på Gud og Jesus og evolusjonen samtidig? Man må velge og da blir religion avslørt som en bløff..

Nå er det jo ting man ikke kan følge da det går imot lover og regler i samfunnet man lever i. Som å ofre babyer og å steine folk. Men akkurat slike ting som dette, som egentlig er veldig prinsipielt for kristne da Gud helt tydelig gir uttrykk for at ekteskapet skal høre mann og kvinne til, er ting man absolutt ikke trenger å gå på akkord med, da det ikke er ulovlig å nekte homofile vigsel.

Jeg synes bare det er flott jeg, at de kristne går mer og mer vekk fra bibelen, kanskje vi en dag i fremtiden ikke har så mye religion igjen, og jeg er absolutt for homofilt ekteskap. Men jeg synes fortsatt det er feigt av kirken å gå på akkord med sine egne prinsipper pga populæritet. Men som sagt, toppers for de homofile (y)

Det du sitere etter står i gamle testamentet om eg husker rett... Hvem har prata om evolusjonen?

Det med religion er et valg man tar også må man stå for det akkurat som kirken.. Nå når dem gir etter presse så blir jo kirken på en måte en bløff for mange kristne, derfor en prest har slutta..

Litt dumt uttale seg så bastant hvis du ikke har noe kunnskap om bibelen. Det står da ikke at man skal ofre babyer! Men ja det står mye forferdelig i gamle testamentet som er vanskelig å skjønne for oss i dag. Det var et helt annet lovisk samfunn på den tiden. Men bibelen er ikke helt "dum". Det står for eksempel beskrevet masse om jorden og universet som vi vet er sant i dag, men som de umulig kunne vite den gang de trodde jorda var flat. Og kristne i dag følger det nye testamentet som er den nye pakten mellom Gud og menneskene og følger det Jesus sa, som stort sett handler om nestekjærlighet. Finnes mange gale Kristne da, religion er en genial måte for psykopater å bruke for å kontrollere mennesker dessverre

Back
Topp