Samboer byttet på hovedbilen for to uker siden og ekstrabilen i helgen som var 
Jeg skal skifte på arbeidsbilen nå i ettermiddag
Jeg skal skifte på arbeidsbilen nå i ettermiddag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det er rart at det fulger påske som flyttes fra år til år! Men e vel senest 1 mai man må bytte om det ikke er vintervei ute?Ja, men er fortsatt kaldt på morgenene! Syns det er så rart at ikke piggdekkskift er på en fast dato men heller følger påske.
1.mai er grensa på vinterdekk, piggdekk er første mandagen etter påske.Ja det er rart at det fulger påske som flyttes fra år til år! Men e vel senest 1 mai man må bytte om det ikke er vintervei ute?
Kødder du?1.mai er grensa på vinterdekk, piggdekk er første mandagen etter påske.
Vi må ha piggdekk, ellers hadde vi nok ikke kommet opp bakken her. Flaks det ikke er glatt lenger.![]()
Vi har å en fæl bakke å kom opp for. Heldigvis har jeg både piggdekk og 4hjulstrekker så har aldri stått fast me arbeidsbilen her hjemme (men ut til kunde!!!)1.mai er grensa på vinterdekk, piggdekk er første mandagen etter påske.
Vi må ha piggdekk, ellers hadde vi nok ikke kommet opp bakken her. Flaks det ikke er glatt lenger.![]()
Kødder du?fikk jeg ikke ha piggdekk etter påske?? Er det samme i hele Norge? Jeg har jo kjørt med det helt til idag
![]()
Piggdekkregelen gjelder for sør-norge, bor du i nord er det annerledes, tror jeg. Men selvsagt, ligger snøen så skal du jo ikke skifte. Men hvis det er bart, kan du få 4000 i bot hvis du blir stoppa med pigg etter fristen. Helt tåpelig ja, i og med at påska av og til er veldig tidlig. :OVi har å en fæl bakke å kom opp for. Heldigvis har jeg både piggdekk og 4hjulstrekker så har aldri stått fast me arbeidsbilen her hjemme (men ut til kunde!!!)
Hovedbilden har ikke 4hjulstrekk da, så den sto en eller to gang i vinter, mannen fikk rulle ned ned å kjøre opp neste dag![]()
Men er hans foreldre som bor i foten av bakken så da går det jo greit![]()
Ok, da troooor jeg det er greit her oppe... Eller jeg vet ikke, bor i NordTrøndelag. Jaja, er no byttet nåPiggdekkregelen gjelder for sør-norge, bor du i nord er det annerledes, tror jeg. Men selvsagt, ligger snøen så skal du jo ikke skifte. Men hvis det er bart, kan du få 4000 i bot hvis du blir stoppa med pigg etter fristen. Helt tåpelig ja, i og med at påska av og til er veldig tidlig. :O
Vi og må ha 4x4 og pigg for å komme opp. Gikk fint i vinter, men min konebil måtte stå parkert i garasjen.![]()