Har dere skiftet til sommerdekk?

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Samboer byttet på hovedbilen for to uker siden og ekstrabilen i helgen som var :)
Jeg skal skifte på arbeidsbilen nå i ettermiddag :)

Ja, men er fortsatt kaldt på morgenene! Syns det er så rart at ikke piggdekkskift er på en fast dato men heller følger påske.

Ja, men er fortsatt kaldt på morgenene! Syns det er så rart at ikke piggdekkskift er på en fast dato men heller følger påske.
Ja det er rart at det fulger påske som flyttes fra år til år! Men e vel senest 1 mai man må bytte om det ikke er vintervei ute?

Ja det er rart at det fulger påske som flyttes fra år til år! Men e vel senest 1 mai man må bytte om det ikke er vintervei ute?
1.mai er grensa på vinterdekk, piggdekk er første mandagen etter påske.
Vi må ha piggdekk, ellers hadde vi nok ikke kommet opp bakken her. Flaks det ikke er glatt lenger. :p

Vi må ha piggdekk, ellers hadde vi nok ikke kommet opp bakken her. Flaks det ikke er glatt lenger. :p
Kødder du? :o fikk jeg ikke ha piggdekk etter påske?? Er det samme i hele Norge? Jeg har jo kjørt med det helt til idag :P

Vi har å en fæl bakke å kom opp for. Heldigvis har jeg både piggdekk og 4hjulstrekker så har aldri stått fast me arbeidsbilen her hjemme (men ut til kunde!!!)
Hovedbilden har ikke 4hjulstrekk da, så den sto en eller to gang i vinter, mannen fikk rulle ned ned å kjøre opp neste dag :P
Men er hans foreldre som bor i foten av bakken så da går det jo greit ;)

Nei
Så lenge det innimellom kommer snø så bytter vi selvsagr ikke
Å man skal heller ikke bytte om føret tilsier noe annet selv om man passerer 1.mai

Kødder du? :o fikk jeg ikke ha piggdekk etter påske?? Er det samme i hele Norge? Jeg har jo kjørt med det helt til idag :P
Vi har å en fæl bakke å kom opp for. Heldigvis har jeg både piggdekk og 4hjulstrekker så har aldri stått fast me arbeidsbilen her hjemme (men ut til kunde!!!)
Hovedbilden har ikke 4hjulstrekk da, så den sto en eller to gang i vinter, mannen fikk rulle ned ned å kjøre opp neste dag :P
Men er hans foreldre som bor i foten av bakken så da går det jo greit ;)
Piggdekkregelen gjelder for sør-norge, bor du i nord er det annerledes, tror jeg. Men selvsagt, ligger snøen så skal du jo ikke skifte. Men hvis det er bart, kan du få 4000 i bot hvis du blir stoppa med pigg etter fristen. Helt tåpelig ja, i og med at påska av og til er veldig tidlig. :O
Vi og må ha 4x4 og pigg for å komme opp. Gikk fint i vinter, men min konebil måtte stå parkert i garasjen. :p

Nei, snør her i dag.

Nei, snakket om å gjøre det i går, men jeg syns godt vi kan vente til slutten av april. Var frost i natt.

Piggdekkregelen gjelder for sør-norge, bor du i nord er det annerledes, tror jeg. Men selvsagt, ligger snøen så skal du jo ikke skifte. Men hvis det er bart, kan du få 4000 i bot hvis du blir stoppa med pigg etter fristen. Helt tåpelig ja, i og med at påska av og til er veldig tidlig. :O
Vi og må ha 4x4 og pigg for å komme opp. Gikk fint i vinter, men min konebil måtte stå parkert i garasjen. :p
Ok, da troooor jeg det er greit her oppe... Eller jeg vet ikke, bor i NordTrøndelag. Jaja, er no byttet nå :D

Hehe, når jeg måtte skrote Passaten og fikk "velge" konebil selv så skulle jeg definitivt ha 4hjulstrekk ;) å sånn ble det :)

Nei.. Her snødde det senest i går, så tør ikke ta sjansen jeg..

Nei, mannen har snakket om å bytte snart :) Har piggfrie dekk da :)

Nei, venter til vi er helt sikre på at det ikke blir mer snø :)

Back
Topp