Beste feriestedet

Jeg har kun vært på ferie i Norge og Sverige, og er derfor veldig interessert i å vite hvor folk helst vil reise og hva som anbefales:)
Tenker alt av reiser jeg nå,både med og uten barn + inn og - utland:)

Last edited:
Mange flotte feriesteder, alt til sitt "bruk".
Vi var i Legoland i fjor og kosa oss masse både små og store.
Så var vi i Dyreparken og på Kaptein Sabeltann, noe som var stort for oss alle.
Vi drar gjerne tilbake til begge steder.
Så har vi vært på helt "enkel" ferie i Sverige, hvor vi bare kosa oss sammen med familie på campingplassen med grilling, bading og lange kvelder med yatzy og andre spill.

Det stedet mannen min og jeg har vært mest fornøyde med, er Italia :)
Menneskene, maten, vinen, omgivelsene, varmen. Alt i det landet var virkelig helt nydelig!
Men hvis man skal ha med barn ville jeg anbefalt Legoland eller Disneyland. Var i Disneyland for første gang da jeg var rundt 18-19 år, og jeg virkelig elsket det :D
Var i Legoland sammen med mannen for to år siden, og vi to storkoset oss med masse god mat (og øl) og alt vi kunne se og gjøre der :) Når spira i magen blir stor nok, kommer vi uten tvil til å dra tilbake

Har vært i sommarland,for 14 år siden så har vel forandret seg siden da:p men likte plassen veldig godt:)
Det har vel kanskje forandret seg litt da ja:p
Island er fint da, var der med min eldste da han var 1,5 år. Var mye og badet i utendørs badeanlegg og i en husdyrpark med noen små karuseller. Mye fin natur og severdigheter som geysir, en gigantisk foss som heter Gullfoss, Thingvellir (som dradd ut av ringenes herre), masse islandshester (:D) og ikke minst Den blå lagune.

Malaga var fint syns jeg, men for varmt for meg :p Jeg liker storbyferier. London, Paris og New York er nok min greie

Malta er herlig :)
Ellers så liker jeg godt Frankrike og Danmark..
Og Jordan og Egypt er også herlig om man vil reise til slike land :)

Kolmården dyrepark!!!!!!!!
Og så Astrid Lindgren verden.

To de på en uke, med stopp i Liseberg på vei hjem. beste ferien ever❤️

Er mest fornøyd med de feriene vi har leid feriehus i Danmark, sånn bortsett fra da jeg var lita og brukte feriene hos besteforeldre ;)

Tenker topp tre er noe slikt som:
1. Feriehus i Danmark
2. Hytteferie i Norge (fjellet på høst/vinter, sjøen på vår/sommer)
3. Trondheim (skulle ønske jeg bodde der!)

Med barn så elsker jeg camping i Sverige og Danmark! Er så fine campingplasser der og mange gøye parker :D vi har heller ikke campingvogn, så for 2 år siden leide vi en bobil og det var helt supert! I år er økonomien veldig stram, så i år blir det teltferie og vi gleder oss masse.

Uten barn er vi mest glad i storbyferie :) vi liker å museum, gamle bygg/arkitektur og mat! Hehe

Med barn så elsker jeg camping i Sverige og Danmark! Er så fine campingplasser der og mange gøye parker :D vi har heller ikke campingvogn, så for 2 år siden leide vi en bobil og det var helt supert! I år er økonomien veldig stram, så i år blir det teltferie og vi gleder oss masse.

Uten barn er vi mest glad i storbyferie :) vi liker å museum, gamle bygg/arkitektur og mat! Hehe
Samme som oss dere da!:)
Kan du anbefale noen campingplasser da?:) vi hadde vår første ferie sammen ifjor,og jeg har ikke campet siden jeg var lita:p hvordan var d å leie bobil,dyrt eller?

Daftø camping i Sverige
Lalandia i Danmark
Øyene utenfor Kroatia
Island, supert å reise med barn, ikke for varmt om sommeren, og masse oppvarma utendørs basseng.

Elsker India og Island :) men med barn er det kanskje andre steder jeg ville valgt først. Blir Frankrike på oss i sommer.

Back
Topp