Hva slags bind til etter fødsel??

Sussa:)

Andre møte med forumet
Jeg har begynt å planlegge fødebag'en. Og den skal jo inneholde bind. Men hva slags bind?? Er det noen av dere som har vært igjennom dette før og kan si noe om det?
 
Nattbind! Tykke og lange, i hvertfall i begynnelsen ;)
 
Jeg var et par dager på sykehuset sist, da brukte jeg de store greiene de har der. Knabbet med et par hjem og, men det holdt egentlig med nattbind allerede etter et par dager :)
 
Tena er store og gode, som vi får på vårt sykehus. Vet ikke om det er å få kjøpt?

Jeg tåler dårlig engangs, så jeg skal sy meg endel i tøy til å ha hjemme.

Tenker å prøve å få tak i Natracare som er økologiske. Tror de har ekstra lange bind.
 
Jeg fikk med meg sykehus bind hjem, brukte de der også etter fødsel. Men jeg blødde kraftig og lenge, så denne gang håper jeg de "hopper" litt på magen min så de tømmer en del rett etter fødselen :p Er så forskjell på hvordan man er etter en fødsel, noen blør mye og andre lite. Men nattbind som ble nevnt over her ville jeg pakket ned ;)
 
Sniker :p jeg brukte sykehuset sine gigantiske da leg var der, men i det jeg kom hjem gikk jeg over til nattbind :)
 
De største nattbindene burde være greit til å begynne med, så går det an å gå over til mindre etterhvert :) men som flere over sier, så tok jeg med meg en håndfull av de store fra sjukehuset, det var ganske kraftig blødning i starten og når skorpa gikk etter 10-12 dager.
 
Hadde bare en pakke vanlig nattbind, slutter å blø veldig fort.
 
De største natt bindene ja. . Haha knabbet seriøst med meg de store fra sykehusene altså... :)
 
Tena sine bind funket best for meg, og jeg fikk med meg en del av føden også. :)
Du kan risikere å blø mye og lenge, så kjøp heller flere store enn du evt. trenger. ;)
 
De største nattbindene burde være greit til å begynne med, så går det an å gå over til mindre etterhvert :) men som flere over sier, så tok jeg med meg en håndfull av de store fra sjukehuset, det var ganske kraftig blødning i starten og når skorpa gikk etter 10-12 dager.
Hva er skorpa? Sikkert dumt spørsmål, men har ikke hørt om dette ...
 
Fikk store bleier og bind på sykehuset. Brukte bleiene de første dagene og stjal med meg et par bind hjem. Men brukte stort sett bare nattbind hjemme og etterhvert vanlige.
 
Brukte de store jeg fikk på sykehuset under oppholdet der. Når jeg kom hjem holdt det med nattbind:)
 
Nattbind ja:) de hadde det og sånne nesten bleier på sykehuset sist. Men tar med en pakke for sikkerhets skyld:) har også lyst til å pakke bagen snart!
 
På sykehuset så blir det vel de grusomme tykke.Hjemme always nattbind og vanlige bind.Jeg hater bind,og underlivet etter fødsel.Usj
 
Hva er skorpa? Sikkert dumt spørsmål, men har ikke hørt om dette ...

Skorpen etter morkaken løsner, og da kommer det gjerne en blødning da. Pleier ikke å vare så lenge.
 
Tror jeg sluttet å blø ganske kjapt sist. Hadde nattbind bare tror jeg. Men på sykehuset får du slike tykke bleie/bind :)
 
Jeg tåler ikke vanlige engangsbind, så jeg må bruke tøybind! Er det noen som har erfaring med dette? Tenker skikkelig mye på det, har brukt postpartum størrelse på vanlige mensdager, liksom! Har en historie med ekstreme menstruasjonsblødninger. Er det MYE mer enn en vanlig sterk menstruasjonsblødning etter fødsel?
 
Back
Topp