Hva slags bind til etter fødsel??

Jeg tåler ikke vanlige engangsbind, så jeg må bruke tøybind! Er det noen som har erfaring med dette? Tenker skikkelig mye på det, har brukt postpartum størrelse på vanlige mensdager, liksom! Har en historie med ekstreme menstruasjonsblødninger. Er det MYE mer enn en vanlig sterk menstruasjonsblødning etter fødsel?
De første dagene kom det en del mer enn vanlig mens( blør endel jeg og) Men etter 2-3 dager funket det fint med nattbind. Så de store tøybindene skal gå fint. Tenkte å kjøpe meg noen av de jeg også, har altfor få nå. Går jo an å legge to oppå hverandre med litt forskyvning om du blør ut av de, det har jeg gjort med vanlige bind i mangel på nattbind feks.
 
De første dagene kom det en del mer enn vanlig mens( blør endel jeg og) Men etter 2-3 dager funket det fint med nattbind. Så de store tøybindene skal gå fint. Tenkte å kjøpe meg noen av de jeg også, har altfor få nå. Går jo an å legge to oppå hverandre med litt forskyvning om du blør ut av de, det har jeg gjort med vanlige bind i mangel på nattbind feks.
Det høres lurt ut! Tror jeg må ha noen flere jeg også.
 
Jeg tåler ikke vanlige engangsbind, så jeg må bruke tøybind! Er det noen som har erfaring med dette? Tenker skikkelig mye på det, har brukt postpartum størrelse på vanlige mensdager, liksom! Har en historie med ekstreme menstruasjonsblødninger. Er det MYE mer enn en vanlig sterk menstruasjonsblødning etter fødsel?
For meg var det bare som normal blødning. Blødde mye i timen etter fødsel og fikk derfor ekstra behandling for å lukke livmora, vet ikke om det kan ha minsket blødningen i dagene etterpå men skulle ikke tro det, livmora skal jo liksom trekke seg sammen;)
 
Hva er skorpa? Sikkert dumt spørsmål, men har ikke hørt om dette ...

Renselsen er jo at man blør fra et sår i livmoren der morkaka satt fast. Så gror det såret, og så etter en stund vil skorpa/skurven på såret gå av, sånn som på et vanlig sår på kneet liksom. Og da kan det ofte blø litt igjen før det gror ordentlig :)
 
Back
Topp